کاران
  • کارجویان
  • کارفرمایان
  • تست شخصیت شناسی
  • مجله
  • درباره ما
کاران
loginورود | ثبت نام
  • کارجویانkeyboard_arrow_left
    • رزومه ساز
    • آشنایی با رزومه ویدئویی
    • خبرم کن
    • معرفی ام کن
    • تست های شخصیت شناسی
    • دسته بندی مشاغل
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • محاسبه حقوق و دستمزد
    • مقایسه حقوق و دستمزد
  • کارفرمایانkeyboard_arrow_left
    • ثبت آگهی استخدام
    • تعرفه آگهی های استخدام
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • تیم خودت را بشناس
    • معرفی کسب و کار ها
  • تست شخصیت شناسیkeyboard_arrow_left
    • همه تست ها
    • تست EQ
    • تست MBTI
    • تست هوش گاردنر
    • تست ذهن آگاهی
    • تست مهارت های یادگیری
    • تست رضایت شغلی
    • تست عزت نفس
    • تست تاب آوری
    • تست تحمل استرس
    • تست شادمانی
  • مجله
  • درباره ماkeyboard_arrow_left
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • سوالات متداول
    • خبرنامه کاران
    • کاران در رسانه ها
    • خدمات منابع انسانی
    • کاران برای کارجویان
    • استخدام برای کارفرمایان

    از کلمات مناسب تر استفاده کنید

سایت کاریابی و آگهی استخدام کاران (خانه)  
  • 2 دقیقه
  • ۱۴۰۱/۲/۱۷
  • 59 نفر
commentstar_border
ارسال گزارشwarning
share
content_copyکپی لینک کوتاه
اشتراک در تلگرام
اشتراک در توئیتر
اشتراک در لینکدین
rss_feed
    commentstar_border
    ارسال گزارشwarning
    share
    content_copyکپی لینک کوتاه
    اشتراک در تلگرام
    اشتراک در توئیتر
    اشتراک در لینکدین
    rss_feed

      9 تکنیک مدیریت زمان

      روش های مدیریت زمان به شما کمک می کند تا برای رسیدن به برنامه هایتان چابک تر عمل کنید و موفق شوید. 9 تکنیک مدیریت زمان در این مقاله کاران به توسعه فردی تان کمک می کند.

      نویسندهپگاه فرشچی
      اخبار کاران
      2 دقیقه
      ۱۴۰۱/۲/۱۷
      59 نفر

      تکنیک مدیریت زمان

      چرا مدیریت زمان مهم است؟

      تکنیک های مدیریت زمان یعنی اینکه بتوانیم بیشترین بهره وری را از وقت مان ببریم و کمترین زمان را تلف کنیم. مدیریت زمان یکی از مهارت های نرم برای توسعه فردی است که به ما کمک می کند تا حواس پرتی های روزانه را کنار بگذاریم. هرچقدر بتوانیم درست برنامه ریزی کنیم راه رسیدن به هدف مان آسان تر و مطمئن تر می شود.

      1-هدف گذاری درست با زمان بندی

      برای انجام هر کاری هدفمند باشید؛ درست هدفگذاری کنید و برای رسیدن به اهداف خود زمانبندی واقعی را در نظر بگیرید.

      2-لیست کارهای روزانه داشته باشید.

      همیشه برای هر روز فهرستی از کارهایی که باید در طول روز آنها را انجام دهید تهیه کنید.

      3-اولویت بندی کنید.

      در فهرست کارهای خود همیشه کارهای مهم تر و سخت تر را در اولویت قرار دهید.

      4-تقسیم وظایف کنید.

      در محیط کار باید محول کردن کارها به اشخاص درست و مناسب را یاد بگیرید.همیشه برای مدیریت درست زمان لازم است که از تقسیم وظایف کمک بگیرید.

      5-نه گفتن را یاد بگیرید.

      مواقعی پیش می آید که ممکن است اطرافیان و همکاران  از شما درخواستی داشته باشند و در عین حال شما برنامه فشرده ای دارید. در چنین مواقعی اول درخواست مطرح شده را بررسی کنید و ضرورت بله گفتن به آن خواسته را بسنجید، اگر به نتیجه رسیدید که پذیرفتن آن خواسته بیشتر از یک حد معین زمان می برد و برنامه ریزی زمانی خودتان را بهم می ریزد لازم است محترمانه نه بگویید و بخواهید که انجام آن کار به فرصت مناسب دیگری موکول کنید.

      6-اهمال کار نباشید.

      یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه مدیریت زمان وجود دارد بحث اهمال کاری است، اهمال کاری خیلی وقت ها دلیل اصلی نرسیدن شما به اهداف و موفقیت هاست.

      کسانی که نمی توانند کارها را سر وقت انجام دهند و یا به موقع تصمیم بگیرند, بیشتر دچار اشتباه می شوند و در نتیجه مدیریت زمان خوبی هم ندارند.

      اگر می خواهید بدانید اهمال کار هستید یا خیر در تست اهمال کاری کاران شرکت کنید.

      7-اهداف را SMART تعیین کنید.

      اهداف ما زمانیSMART هستند که قابل قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع گرایانه و حساس به زمان باشند. وقتی برای انتخاب هدف با تکنیک اسمارت پیش می روید یک گام مهم در زمینه مدیریت زمان برداشته اید. درباره هدف گذاری به روش SMART بیشتر بخوانید.

      8-همزمان چند کار سخت را با هم انجام ندهید.

      بهتر است در یک زمان روی انجام یک کار مهم و پیچیده تمرکز کنید و تا جای ممکن چندین کار را به طور همزمان انجام ندهید؛ چرا که نداشتن تمرکز به خودی به خود باعث تلف شدن وقت تان می شود.

      9-عوامل حواس پرتی را دور کنید.

      هوشیار باشید. گاهی لازم است برای اینکه مدیریت زمان داشته باشید تمام عوامل حواس پرتی مثل شبکه های اجتماعی و نوتیفیکیشن های گوشی موبایل تان را غیرفعال کنید. حتی در بین کار می توانید از گپ زدن های بی موقع و هر عاملی که حواس تان را پرت می کند دوری کنید.

      شما چه روش های دیگری برای مدیریت زمان می شناسید؟ از تجربه تان بگویید.

      بیشتر بخوانبد:

      چگونه با قانون "کایزن" به هدفمان برسیم و مرتب پیشرفت کنیم؟

      چطور با قانون 5 به هر موفقیتی برسیم؟

      نظرات و پاسخ‌های شما
      برای ثبت نظر وارد شوید
      رزومه ساز
      رزومه ساز
      ثبت آگهی استخدام
      خبرم کن
      آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!
      searchجستجوهای اخیر در کاریابی آنلاین کاران
          • کاران برای کارجویان
          • جستجو در تمام آگهی‌ها
          • آشنایی با رزومه ساز کاران
          • رزومه‌ساز سریع
          • تست های شخصیت شناسی
          • رزومه ویدئویی
          • استخدام برای کارفرمایان
          • ثبت آگهی استخدامی
          • معرفی‌ام کن
          • مصاحبه/جلسه‌ی آنلاین
          • تعرفه آگهی های استخدام
          • خدمات منابع انسانی کاران
          • معرفی کسب و کارها
          • برند کارفرمایی
          • آشنایی با شغل ها
          • مجله کاران
          • سوالات متداول
          • تماس با کاران
          • درباره کاران
          • کاران در رسانه‌ها
          • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
          headset_mic
          021-41767830
          استخدام در کاران

          پلت فرم کار و استخدام کاران

          نماد اعتماد الکترونیک
          نماد سازماندهی
          androidدانلود اپلیکیشن کارجویی کاران
          androidدانلود اپلیکیشن کارفرمایی کاران
        Copyright 2022 Karan   |   Made with ❤ in Karan | v6.10.8