چطور با قانون 5 به هر موفقیتی برسیم؟

اگر دنبال موفقیت پایدار هستید و هدف بزرگی دارید قانون طلایی 5 در این مقاله کاران می تواند برایتان راهگشا باشد.

چطور با قانون 5 به هر موفقیتی برسیم؟

قانون 5  چیست و چه کاربردی دارد؟

مهم ترین عادت افراد موفق این است که برای رسیدن به هدفشان هر روز و هر روز، کارهایی که باید انجام بدهند را به صورت ثابت پیش می برند؛ بدون اینکه خسته شوند.

حتما بارها این جمله را شنیده اید که "رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود"؛ این جمله دقیقا معنای مشابهی با قانون 5 برای موفقیت در کار و زندگی دارد؛ یعنی برای رسیدن به هر چیز حتما باید یک روند مداوم روزانه را تکرار کرد؛ همان کارهای کوچکی که اگر ادامه دار باشد،می تواند ما را به هدف مان برساند.

یک تعریف ساده درباره قانون 5 وجود دارد: اگر هر روز به سراغ یک درخت بسیار بزرگ بروید و با تبر تیز، پنج ضربه در یک جهت مشخص به آن بزنید، در نهایت، مهم نیست که درخت چقدر بزرگ باشد، بعد از چند روز( بسته به بزرگی درخت) حتما سقوط می کند.

هاروکی موراکامی، یکی از موفق ترین نویسندگان ژاپنی است که درباره قانون پنج این طور می گوید: " اساس قانون 5 بر تکرار عادت های مفید در برنامه روزانه است. در واقع تکرار به خودی خود قدم مهمی است که ما در وضعیت ذهنی درستی برای رسیدن به هدف مان قرار می دهد."

اگر به زندگی افراد موفق نگاه کنید، متوجه می شوید که تقریبا هیچ کدام در مدت زمان کوتاهی موفق نشده اند. همه آنها از طریق کار سخت و مداوم پیروز شده اند و راز مهم اینجاست: همیشه ثبات داشتن، سخت ترین کارها را هم شکست می دهد.

درباره قانون 5 یک مثال ساده دیگر وجود دارد ؛ وقتی دنبال یک وزن ایده آل هستیم، زمانی که روزانه نیم ساعت ورزش های درست را مثلا به مدت 10 روز مشخص انجام می دهیم خیلی بیشتر نتیجه می گیریم تا وقتی که بخواهیم تمام این ورزش ها را فقط یک روز و به مدت 10 ساعت انجام بدهیم!

در همین رابطه بیشتر بخوانید: چطور با اصل گرایی به موفقیت برسیم؟

چطور برای موفقیت، قانون 5 را تعریف کنیم؟

بعد از اینکه تعیین کردید دقیقا در کار و یا زندگی دنبال چه نوع هدف و موفقیتی هستید، کافی است 5 کار یا قدم مشخصی که شما را به هدف تان می رساند، تعیین کنید.

حالا براساس قانون 5 باید خودتان را ملزم کنید روزانه این 5 قدم کوچک را بردارید. فقط دقت کنید سنگ بزرگ برندارید ؛ این قدم ها باید کوچک باشند و آنچه که مهم است عادت شما برای تکرار این قدم ها در طی روز است.

رابین شارما نویسنده مشهور کانادایی(نویسنده کتاب باشگاه 5 صبحی ها) درباره استفاده از قانون 5 می گوید: اگرهر روز فقط 5 گام عملی بردارید، در عرض یک سال، 1825 پیروزی به دست خواهید آورد که زندگی شما را به کلی تغییر خواهد داد.

قانون 5 چه مزایایی دارد؟

1.برنامه و جهت شما را مشخص می کند.

وقتی شما 5 کاری که روزانه باید برای رسیدن به هدف تان انجام دهید را می نویسید دیگر می دانید چه کارهایی باید انجام دهید و احتمال شکست تا جای ممکن کم می شود.در همین زمینه 10 تکنیک برنامه ریزی دقیق برای موفق شدن در کار و زندگی به شما کمک می کند.

2.به ندرت احساس خستگی و شکست می کنید.

با قانون 5 هرگز احساس نمی کنید برای شروع سردرگم هستید و کوهی از کارهای انجام نشده دارید.

3.اعتماد به نفس تان را تقویت می کنید.

وقتی وظایف کوچک خود را انجام می دهید، احساس رضایت می کنید و اعتماد به نفس بیشتری هم دارید ؛ چرا که می دانید در راه رسیدن به هدفی بزرگ هستید.

4.در وقت شما صرفه جویی می شود.

 وقتی برنامه ریزی دارید زمانی که روزتان را شروع می کنید، می دانید پنج کار را باید انجام دهید ؛ پس بدون وقت تلف کردن می توانید مستقیما به سمت وظایف تان بروید.

5.انجام دادن آن آسان است.

قانون پنج به راحتی قابل اعمال است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. 5 گام کوچک که باید هر روز انجام دهید را یادداشت کرده و سپس هر کدام را اجرا می کنید.

به نظر شما چه تکنیک های دیگری برای موفق شدن وجود دارد؟ از تجربه تان بگویید.

بیشتر بخوانید:

12 عادت عالی برای اینکه شب ها بهتر بخوابیم

چطور هوشمندانه کار کنیم و موفق شویم؟!

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!