نگاهی جدید به مفهوم کار کردن و موفقیت (بخش دوم)

برای موفق شدن در علاقه مان باید چه فرمولی را به کار ببندیم؟ در این مقاله به عنوان بخش دوم پادکست کار و موفقیت رادیو کاران نگاه تازه ای کرده ایم به مفهوم کار کردن و موفقیت و راه های موفق شدن در کاری که به آن علاقه داریم.

نگاهی جدید به مفهوم کار کردن و موفقیت (بخش دوم)

همان طور که در بخش اول مقاله پادکست کار و موفقیت گفتیم تعریف ما از موفقیت به عناصر مختلفی وابسته است اما سوال اصلی این است که آیا دنبال کردن علایق به تنهایی برای موفق شدن کافی است؟

بعضی وقت ها شما به چیزی علاقه دارید ولی توانایی و توانمندی انجام آن کار را ندارید و اگر آن کار را انجام بدهید نه تنها به درآمد نمی رسید تازه ممکن است خودتان را سرزنش کنید به نظر شما در چنین موقعیتی وقتش نشده که تعریف خودتان را از «علاقه» تغییر بدهید؟

طبق نظرسنجی موسسه گالوپ (gallup)، بین میلیاردها آدمی که تمام وقت کار می کنند، تنها 15% به کارشان علاقه دارند؛ این تحقیق نشان می دهد ۸۵% مابقی به کارشان علاقه ای ندارند و در جایی قرار دارند که به بودن در آنجا رغبتی نداشته و به طور کلی ناراضی اند.

این موضوع غم انگیز است نه؟ پس بیایید کارهایی که می توانید انجام بدهید را برای موفقیت در کار و در هر حوزه از زندگی با هم مرور کنیم.

1.عجله نکنید و صبور باشید.

صبوری کردن اولین قدمیست که باید بردارید؛ البته شاید همان اول کار چیزی نبینید، مثلا در اولین ماه‌های شروع کسب و کارتان درآمدی نداشته باشید، یا چند ماه اول بعد از شروع رژیم غذایی و ورزش وزن کم نکنید، اما نباید نا امید بشوید. تغییر بالاخره اتفاق می افتد فقط به تلاش و زمان نیاز دارد. وقتی نتیجه را ببینید احساس خوبی پیدا می کنید.

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید: موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می‌شود، همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند!

2.پیوسته تلاش کنید.

هیچ وقت یادتان نرود که ما برای رسیدن به هدف باید به طور پیوسته تلاش کنیم مثلا هر روز یک قسمتی از کار موردنظر مرتبط با هدف مان را انجام بدهیم و این طور نباشد که بین تلاش مان فاصله بیافتد،پس تا زمانی که هدف فعلی تان را دنبال می‌کنید، به دنبال هدف و فرصت دیگه ای نروید.

مقاله چگونه با قانون "کایزن" به هدفمان برسیم و مرتب پیشرفت کنیم؟ دقیقا درباره همین تلاش مستمر برای رسیدن به موفقیت است که می تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

3.به دنبال محیط مناسب بروید.

ما برای رسیدن به موفقیت نیاز به محیطی داریم که زمینه رشدمان را فراهم کند و باید تغییراتی انجام بدهیم که مثبت و خلاقانه باشد.

تغییر محیط یعنی اینکه دور و برتان را از آدم‌های منفی خالی کنید و اطلاعات و دانش‌ تان را در زمینه‌ای که مرتبط با تلاش تان هست بالا ببرید و به طور کل، سبک زندگی‌ تان را متناسب با هدف‌تان هماهنگ کنید. همه‌ این‌ها شاید بی‌ربط به نظر برسند، اما روی ناخودآگاه ذهن، نحوه قضاوت هایتان، سطح انرژی‌ و انگیزه و موفقیت شما اثر می گذارد.

4.با افراد هم هدف ارتباط بگیرید.

یک واقعیت مهم در این رابطه وجود دارد: انسان ها خلاصه کتاب هایی اند که می خوانند و دوستان صمیمی که با آنها ارتباط مداوم دارند.

تلاش کنید با افرادی که هدف‌هایی مثل خود شما دارند ارتباط برقرار کنید؛ حتی خواندن زندگی نامه‌ افراد موفق هم انرژی تان را افزایش می دهد و به شما ثابت می کند موفقیت مسیر یک روزه نیست و سختی ها و چالش های خودش را دارد. با نگاهی به زندگی این افراد متوجه می شوید تقریبا همه‌ افراد موفق در زندگی شان، زمانی احمق خوانده شده‌اند! هر محصول و شرکت موفقی که می‌ بینید در اول کار یک ماجرا غیرممکن بوده است.

5.قدرت جسارت و ریسک پذیری تان را تقویت کنید.

یک سوال مهم؛ به نظر خودتان شما آدم جسوری هستید؟

یکی دیگر از ویژگی انسان های موفق این است که جسارت دارند. چون همه‌ ما حتما چند آدم منفی باف دورو برمان داریم که به ما می گویند هدف‌ مان ارزش تلاش کردن و منتظر ماندن را ندارد و رسیدن به هدف‌ را غیرممکن و وقت تلف کردن می دانند.

این جور وقت ها به قول معروف باید یک گوش تان در و یک گوش تان دروازه باشد. فقط باید هدف تان مهم باشد و سعی کنید در هر صورت بهتری خودتان باشید.

6.همیشه به روز باشید.

هیچ وقت فراموش نکنید بهتر شدن با به روز کردن اطلاعات ارتباط مستقیم دارد! اگر مهارت‌ها و دانش‌ تان را به روز نکنید چطور می ‌توانید در برابر رقبا‌ موفق باشید؟ خیلی از افراد به این دلیل اصلا موفق نمی شوند که از یادگیری مهارت‌های جدید فرار می کنند.

با تمام این تفاسیر همیشه حواس تان به یک موضوع باشد؛ اینکه موفقیت را با برنده شدن اشتباه نگیرید!

ممکن است هر موقع که کلمه برنده شدن را می‌شنوید، به یاد مسابقه و رقابت بیفتید ولی برنده شدن به معنی رقابت در زندگی با اطرافیان و اول شدن در هر زمینه است درصورتی که موفقیت یک اتفاق با ارزش و هدف دار است که برخلاف برنده شدن لحظه ای و مقطعی نیست! بلکه پایدار است و زندگی تان را برای مدتی طولانی تغییر می دهد.

 

شما می توانید پادکست مربوط به این مقاله را از اینجا بشنوید.

 

و در آخر....

اگه می خواهید موفق باشید، باید کاری را که مربوط به امروز است، همین امروز انجام بدهید، چون هیچکس از فردا خبر ندارد.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!