رشد چشم گیر حضور ایرانی ها در لینکدین

بیش از 2میلیون و هفتصدهزار نفر از کاربران لینکدین، ایرانی تبار هستند.

رشد چشم گیر حضور ایرانی ها در لینکدین

براساس اعلام سایت خبری لینکدین بیش از 2 میلیون و 700هزار نفر از کاربران لینکدین ایرانی تبار هستند .این رقم جدیدترین آماری است که سایت خبری لینکدین در سال 2020 میلادی درباره رتبه بندی کاربران از کشورهای مختلف انجام داده است. جالب است بدانید جمعیت ایرانیان عضو لینکدین تا سال 2019 حدود ۱.۵ میلیون کاربربوده است و امسال با رشد 80 درصدی، تعداد ایرانی ها در لینکدین به 2 میلیون و 700هزار ایرانی رسیده است.

آموزش ساخت پروفایل و فعالیت در لینکدین را از اینجا ببینید.

 لینکدین چیست و چه زمانی تاسیس شد؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی ویژه متخصصان کسب و کارها است که اعضای آن به عنوان کاربران حقیقی و حقوقی با معرفی خود و سوابق تحصیلی و شغلی، پروفایل حرفه ای شبیه به رزومه کاری دارند. در کنار پروفایل اشخاص حقیقی مانند شرکت ها و سازمان ها نیزدر لینکدین پروفایل دارند و می توانند به عنوان اعضای حقوقی در پروفایل خود، فعالیت و خدمات شان را معرفی کنند و حتی برای استخدام نیروهای خود آگهی استخدام منتشر کنند.

 شرکت مایکروسافت نسخه‌‌ اولیه‌‌ لینکدین را در سال ۲۰۰۲ میلادی ارائه کرد و در ماه مه‌‌ سال ۲۰۰۳ به‌صورت رسمی شرکت لینکدین تاسیس شد. تعداد کاربران این شبکه‌‌ی اجتماعی درسال 2020 در بیش از ۲۰۰ کشور جهان به مرز 600 میلیون نفر رسیده است.روزانه 121 میلیون کاربر از این سایت دیدن می‌کنند. در حال حاضر 92 درصد از 500 کمپانی اول دنیا از لینکدین استفاده می‌کنند و جالب است بدانید  کاربران لینکدین ماهانه به طور متوسط 17 دقیقه در این سایت وقت می‌گذرانند.

چرا در لینکدین فعالیت کنیم؟ 

 اگر در کار خود حرفه ای هستید، یا به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه‌ای‌های هم رشته شغلی خود هستید؛ اگربه دنبال فرصت های شغلی می گردید، لینکدین در کنار ساخت یک رزومه حرفه ای بهترین شبکه برای عضویت شماست. در واقع این شبکه نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی مجازی، ابزار مناسبی برای برقراری و حفظ ارتباط شماست؛ با این تفاوت که شما عضو یک شبکه اجتماعی تخصصی شده اید که می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف شغلی و استخدامی تان یاری کند. اگر می خواهید با نحوه ثبت نام و ساخت پروفایل در لینکدین آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

بسیاری ازشرکت ها، کسب وکارها و مدیران منابع انسانی در لینکدین به دنبال افراد متخصص برای استخدام هستند.  گرچه این روزها لینکدین در کشورمان متاسفانه به دلیل فیلتر بودن فیس بوک، مورد هجوم کاربران غیر تخصصی قرار گرفته که تنها به دنبال انتشار مطالب سرگرم کننده غیرتخصصی و طنزهستند اما همچنان عده زیادی کارکردهای تخصصی این شبکه حرفه ای را دنبال می کنند. اگر خیلی فوری به دنبال استخدام به کمک لینکدین هستید می توانید از طریق این مقاله و با یک تنظیم ساده در پروفایل لینکدین تان اعلام کنید که جویای کار هستید.

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

با چه نوع رزومه ای می توانیم استخدام شویم؟ آشنایی با انواع روش های رزومه نویسی

بایدها و نبایدهای یک رزومه شغلی

ویدئو رزومه چیست و چگونه ویدئو رزومه بسازیم؟

رزومه تان را برای هر آگهی شغلی ارسال نکنید!

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!