همه چیز درباره شغل کارشناس پشتیبان نرم افزار و آگهی های استخدام کارشناس پشتیبان نرم افزار

استخدام کارشناس پشتیبان نرم افزار یکی از مشاغل پر درخواست و رایج در بسیاری از شرکت‌‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌‌رود. در این مقاله کاران می توانید آگهی های استخدام کارشناس پشتیبان نرم افزار از تمام کاریابی ها را ببینید و با شرح وظایف و مهارت های کارشناس پشتیبان نرم افزار آشنا شوید.

همه چیز درباره شغل کارشناس پشتیبان نرم افزار و آگهی های استخدام کارشناس پشتیبان نرم افزار

آشنایی با شغل کارشناس پشتیبان نرم افزار:

بسیاری از شرکت‌‌های تولیدکننده نرم افزار و مشاغل فناوری اطلاعات واحدی به نام پشتیبانی دارند که در آن کارشناس پشتیبان نرم افزار مسئول رفع مشکلات کاربران یک نرم افزار است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌‌ها خدمات پشتیبانی نرم افزار خود را با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌‌دهند. علاوه بر این روش‌‌ها، کارشناسان پشتیبان نرم افزار در بسیاری از شرکت‌‌ها همچنان به صورت تلفنی و گاهی حضوری در محل مشتریان، وظایف خود را انجام می‌‌دهند.

 

وضعیت استخدام و بازار کار کارشناس پشتیبان نرم افزار

یک کارشناس پشتیبان نرم افزار می‌‌تواند در شرکت‌‌های مدیریت و پشتیبانی نرم افزار یا در شرکت‌‌ها و مراکز تولید نرم افزار استخدام شود. همچنین افراد علاقه مند به این شغل می‌‌توانند حتی به صورت آزاد و مستقل نیز در حیطه پشتیبانی نرم افزار فعالیت کنند. خوشبختانه به دلیل توسعه روز افرون کاربرد کامپیوتر در تمام حیطه‌‌های زندگی و استفاده از نرم افزارهای مختلف در تمام صنایع، بازار کار این شغل رو به افزایش است.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

شرح وظایفی که کارشناس پشتیبان نرم افزار ملزم به انجام آن است

مشاغل مختلف حوزه نرم افزار هریک وظایف خاص مربوط به خود را دارند و کارشناس پشتیبان نرم افزار هم از این قاعده جدا نیست. در ادامه به شرح وظایف این شغل اشاره کرده‌ایم:

  1. نصب مجدد نرم افزار روی سرور یا کامپیوتر مشتری در صورت بروز مشکل پس از نصب اولیه
  2. انجام تنظیمات مورد نظر مشتری در نرم افزار
  3. آموزش مشتریان در خصوص نحوه استفاده از نرم افزار
  4. گزارش گیری و روش برخورد با خطاهای احتمالی نرم افزار
  5. شرکت در کلاس‌‌های آموزشی تخصصی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت
  6. شرکت در جلسات داخلی گروه پشتیبانی
  7. ارائه گزارش‌‌های دوره‌‌ای به مدیر پشتیبانی
  8. پاسخگویی به مشکلات مشتریان به صورت تلفنی، آنلاین و یا مراجعه حضوری به محل مشتری
  9. ارائه مشاوره به مشتری

مهارت‌‌ها و دوره‌‌های آموزشی مورد نیاز شغل کارشناس پشتیبان نرم افزار:

بر طبق تحقیقات سایت کاران فردی که می‌‌خواهد به عنوان کارشناس پشتیبان نرم افزار استخدام شود باید مدرک تحصیلی یکی از این رشته‌‌ها را داشته باشد :

  • کامپیوتر گرایش نرم افزار کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار کامپیوتر
  • نرم افزار کامپیوتر

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

و همچنین دوره آموزشی زیر را نیز گذرانده باشد:

  • ICDL
  • ۹ مهارت کارشناس پشتیبان نرم افزار
  • اصول مشاوره
  • آموزش
  • برقراری ارتباط موثر با دیگران
  • حل مسئله
  • سیستم عامل و شبکه
  • کار تیمی
  • مسلط به بانک اطلاعاتی
  • ارتباط با مشتری
  • روابط عمومی

پشتیبان فنی نرم افزار

شخصیت شناسی کارشناس پشتیبان نرم افزار

توانایی حل مسائل پیچیده و لذت بردن از ارائه راه کار را می‌توان ویژگی شخصیتی افرادی دانست که مشاغل مربوط به علوم رایانه را انتخاب می‌‌کنند.

متقاضیان استخدام در شغلی همچون کارشناسی پشتیبانی نرم افزار باید توانایی درک سیستم‌‌های پیچیده را داشته باشند. اغلب کارشناسان نرم افزار در تحلیل مسائل، راه‌‌های مبتکرانه دارند. در این شغل هرچه افراد، مهارت‌‌های فنی و خلاقیت بیشتری در حل مسائل داشته باشند موفق‌تر خواهند بود. برخلاف نسل قدیمی برنامه نویسان و کارشناسان نرم افزار که همگی از نظر شخصیتی، درون گرا بودند، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌‌ها و گروه‌‌های نرم افزاری به دنبال برنامه نویسانی هستند که علاوه بر مسائل فنی، قادر به برقراری ارتباط و انجام کارهای گروهی باشند. مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی MBTI بهترین تیپ شخصیتی برای استخدام به عنوان کارشناس پشتیبان نرم افزار، ISTJ است.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

۳ چالش پیش روی یک کارشناس نرم افزار

کارشناسان پشتیبانی نرم افزار در کنار تمام مسائل و مشکلات یک برنامه نویس، به دلیل ارتباط با مشتریان، چالش‌‌های بیشتری دارند. برخی از این چالش‌‌ها عبارتند از:

  1. توانایی ارائه راه حل برای مشکلات پیچیده نرم افزاری مشتریان
  2. چالش جلب رضایت مشتریان برای حل مسائل
  3. متعدد بودن تماس کاربران نرم افزار

بیشتر بخوانید:

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

پردرآمدترین مشاغل دورکار را بشناسید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!