متخصص پشتیبانی کامپیوتر مسئول پشتیبانی فنی کامپیوتر ها و سیستم های جانبی و نگهداری سیستم های شبکه ای و پایگاه های اطلاعاتی در شرکت است. شخصی که می خواهد پشتیبان نرم افزار یک شرکت شود لازم است تا دوره های آموزشی مورد نیاز این شغل را گذرانده باشد و تخصص های مورد نیاز را داشته باشد. معمولاً کسانی که دارای مدرک تحصیلی در یکی از این رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و یا مهندسی IT هستند وارد این شغل می شوند.
شرح وظایف کارشناس پشتیبانی کامپیوتر :
- نصب و راه اندازی سیستم عامل برای سیستم های کامپیوتری.
- نصب تمامی برنامه های کاربردی، و پشتیبانی از آن ها در صورت بروز مشکل.
- عیبیابی و رفع نقص سیستم عاملها و نرمافزارها، سختافزارها و تجهیزات شبکه.
- نصب فیزیکی و پیکربندی انواع سختافزارها و تجهیزات شبکه.
- نصب و پیکربندی انواع سرویسهای نرمافزاری شبکه.
- مانیتورینگ و مدیریت شبکه.
- شرکت در جلسات داخلی گروه پشتیبانی برای هماهنگی بیشتر با اعضای تیم.
مهارت های متخصص پشتیبانی کامپیوتر :
- تسلط کافی در کار با کامپیوتر و نرم افزارهای مربوطه
- آشنایی با شبکه
- آشنایی با مجازی سازی
- آشنایی با سرور های لینوکس و ویندوز
- دقت و توجه به جزئیات
- توان حل مساله
- توان تصمیم گیری به موقع و درست
- مهارت آموزش دادن به دیگران
- مهارت های ارتباطی مناسب
دوره های پیشنهادی برای کاشناس پشتیبانی کامپیوتر :
- Network +
- MCSA
- MCSE
- VMware
- Linux
بیشتر بخوانید :