استخدام برنامه نویس اندروید

اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید یک برنامه نویس اندروید شوید؟ یا برنامه نویس اندروید هستید و به دنبال فرصت های استخدامی برنامه نویسی اندروید می‌گردید و یا حتی کارفرما هستید و می خواهید برنامه نویس اندروید استخدام کنید، این مقاله کاران را حتما بخوانید.

استخدام برنامه نویس اندروید

این روز ها با ظهور گوشی های هوشمند و پیشرفت روزافزون آن ها تقاضا برای استخدام برنامه نویس موبایل هم افزایش پیدا کرده است. دو سیستم عامل محبوب گوشی های هوشمند اندروید و IOS  هستند که شرکت‌ها اغلب علاقه دارند برنامه‌هایشان را روی هر دو پلتفرم عرضه کنند. 

چطور یک برنامه نویس اندروید شویم؟

پیشنهاد ما به شما این است در ابتدا درباره سیستم عامل اندروید و بخش های مختلف یک اپلیکیشن اندرویدی مطالعه کنید و با محیط اندروید استدیو (Android Studio) آشنا شوید.برای یادگیری اندروید می توانید در دوره های جامع اندروید ثبت نام کنید. برای برنامه نویسی اندروید دو راه پیش رو دارید، می‌توانید به صورت نیتیو (native)  برای اندروید برنامه نویسی کنید یا به سراغ فریم ورک های کراس پلتفرم (Cross-platform) بروید. 
برنامه نویسی نیتیو به  معنی برنامه نویسی مخصوص یک پلتفرم خاص است، یعنی برنامه توسعه یافته شده فقط روی یک پلتفرم اجرا می‌شود و برای هر سیستم عامل باید برنامه ای جداگانه توسعه دهید. برای مثال در برنامه نویسی نیتیو برای سیستم عامل IOS  از زبان برنامه نویسی objective-C و Swift استفاده می‌شود و در برنامه نویسی نیتیو برای اندروید از زبان Java و Kotlin استفاده می‌شود. جاوا زبان مورد تایید گوگل است که از قدمت بیشتری برخوردار است و همچنین استخدام برنامه نویس جاوا تقاضای بیشتری دارد، پیشنهاد ما این است که اگر تصمیم دارید برنامه نویسی نیتیو برای اندروید انجام دهید جاوا را انتخاب کنید.

راه دیگر این است که از فریم ورک‌های کراس ‌پلتفرم مثل Flutter,React-Native, Ionic استفاده کنید. این فریم ورک ها به شما امکان نوشتن برنامه ای را می‌دهند که برای هردو سیستم عامل مناسب است و نیازی نیست برای هر سیستم عامل برنامه‌ای جداگانه بنویسید، یک برنامه توسعه یافته توسط این فریم ورک ها بر روی هردو سیستم عامل قابل اجراست. در بین این فریم ورک ها React-Native که بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت (javaScript) است و Flutter  که بر پایه زبان دارت (Dart) است از محبوبیت بیشتری برخوردارند.
در ادامه با توجه به مهارت هایی که کسب کرده‌اید می توانید با رزومه ساز آنلاین کاران یک رزومه‌ای حرفه ای برای خودتان بسازید.


حالا باید به دنبال آگهی های استخدامی بگردید و برای آن ها درخواست بفرستید.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

برای استخدام برنامه نویس اندروید چه کنیم؟

استخدام برنامه نویس برای سازمان ها مسئله مورد اهمیتی است چراکه بیشتر کسب و کارها وابسته به دنیای دیجیتال شده‌اند. شاید از خود بپرسید چطور باید یک برنامه نویس موبایل استخدام کنید؟ اگر به دنبال استخدام برنامه نویس اندروید هستید، اول باید نیازمندی های فنی و تکنولوژی های مورد نیاز‌تان را از طریق مشورت با مدیر فنی مجموعه مشخص کنید، و سطح تسلط مورد انتظارتان به تکنولوژی ها و ابزار های مختلف را هم تعیین کنید.
برای استخدام برنامه نویس باید در کنار مهارت های فنی به مهارت های نرم کارجو هم توجه کنید؛ مثل توانایی حل مسئله و کار تیمی؛ بررسی کنید که آیا کارجو ذهن تحلیل گری دارد یا خیر و دقت و انضباط کارجو را نیز در نظر بگیرید.

در ثبت آگهی شغلی برای استخدام برنامه نویس اندروید به توانایی های فنی و مهارت های نرم مورد نیاز، سابقه کاری،مدرک تحصیلی و معافیت سربازی اشاره کنید و توضیح کوتاهی راجع به شرکت و حوزه فعالیت اش بدهید.
در حال حاضر استخدام برنامه نویس دورکار و پروژه ای تقاضای بسیاری دارد و خیلی از کارجویان به دنبال آگهی های استخدام دورکاری برنامه نویس اندروید هستند، پس بهتر است نوع قرارداد را هم در آگهی استخدامی‌تان ذکر کنید. اگر سابقه کاری برایتان اهمیت بالایی ندارد می‌توانید به دنبال استخدام کارآموز اندروید باشید، افراد زیادی هستند که بعد از کسب مهارت های لازم به دنبال موقعیت های کارآموزی هستند و شرکت های بسیاری با استخدام کارآموز برنامه نویسی می‌توانند کارهایشان را جلو ببرند.

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

 

در مراحل بعدی استخدام برنامه نویس بهتر است پروژه‌ی کوچکی برای کارجو تعریف کنید و یا نمونه کار های او را بررسی کنید. برای مصاحبه استخدامی با یک برنامه نویس حتما باید مدیر فنی مجموعه حضور داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره شغل برنامه نویس.

پنج مشکل شغل برنامه نویسی را بشناسید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!