3 تفاوت پرسنل مشاغل فناوری اطلاعات با سایر شرکت ها

بسیاری از مدیران منابع انسانی معتقدند پرسنل شرکت های فناوری اطلاعات در مقایسه با سایر صنایع متفاوت هستند. در این مقاله کاران چکیده ای از صحبت های مدیران منابع انسانی در شرکت های حوزه ICT را می خوانیم.

3 تفاوت پرسنل مشاغل فناوری اطلاعات با سایر شرکت ها

مدیریت متفاوت منابع انسانی

حتما تعجب می کنید اگر بشنوید مدیریت منابع انسانی در شرکت ها و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مربوط هستند، مثل استارتاپ ها با سایر صنایع کاملا متفاوت و البته پیچیده تر است؛ اگر تصاویر مربوط به محیط های کاری این شرکت ها را چه در دنیا و چه در کشورمان را دیده باشید متوجه می شوید که مدیران این کسب و کارها به دنبال متفاوت کردن فضای کاری هستند. دلایل این تفاوت ها را از نگاه مدیران منابع انسانی و استخدام درشرکت های فناوری اطلاعات در ادامه می بینیم:

1. جوان ترین پرسنل در مشاغل فناوری اطلاعات فعالیت می کنند

میانگین سنی مشاغل فناوری اطلاعات بین ۲۵ تا ۲۷ سال است که در مقایسه با سایر صنایع یک جامعه سنی بسیار جوان است که این موضوع  محاسن و معایب خودش را دارد. نیروهای جوان قطعا در انجام وظایفشان چابک تر و خلاق ترند اما احتیاج دارند راه کارهای مختلف را تجربه کنند. این موضوع باعث می شود درصد خطا واشتباه این کارکنان بیشتر شود. اما در هرحال مدیران شرکت های فناوری محور ناگزیرند زمان و فرصت بیشتری برای نظرات و راهکارهای پرسنل بگذارند تا فضای تعاملی تیم ها برای پیش برد کار حفظ شود.

 

‌آشنایی با پردرآمدترین مشاغل حوزه فناوری اطلاعات

 

2. جلب رضایت شغلی آنها سخت است

بسیاری از مدیران کسب وکارهای کامپیوتری و مشاغل فناوری اطلاعات معتقدند تنها تامین مسائل مالی باعث رضایت کارکنان شرکت های فناوری اطلاعات نمی شود؛ بلکه شرایطی محیطی، اختیار عمل و استقلال کاری نکاتی هستند که برای پرسنل شرکت های فناوری اطلاعات اهمیت بالایی دارند. به همین دلیل مدیران این دسته کسب و کارها حتما باید از خط کشی های خشک اداری خارج شوند و قالب های جدید مدیریت را پیاده سازی کنند. بسیاری از کسب و کارهای رایانه ای ترجیح می دهند برای حفظ نیروهایشان و یا حتی جذب نیروهای خلاق و حرفه ای، قوانین  منعطف تری را برای ورود و خروج پرسنل شان در نظر بگیرند. اغلب این شرکت ها برنامه های انگیزشی، آموزشی و سرگرمی برای کارکنان به صورت دوره ای برگزار می کنند تا انگیزه پرسنل برای بهبود وضعیت کار و وفاداری به شرکت همیشه تقویت شود.

3. ارتقا شغلی برای آنها مهم است

به گفته بسیاری از مدیران منابع انسانی در شرکت های رایانه ای و مشاغل فناوری اطلاعات، درصد عمده ای از کارکنان این حوزه مدام به دنبال فرصت های بهتر و ارتقا شغلی هستند. به همین دلیل نرخ جابه جایی نیروها در میان شرکت هایICT بسیار بالاست. این موضوع برای مدیران یک چالش جدی محسوب می شود. برخی از این شرکت ها که ابعاد بزرگ تری دارند، تلاش می کنند فضا را برای ارتقا پرسنل شان آماده کنند اما بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط قطعا چنین امکانی ندارند، به همین دلیل مدیران این کسب و کارها برای حفاظت از کارکنان شان باید راه های دیگری پیدا کنند.

فرصت‌های شغلی شرکت‌های IT در ایران

 نکاتی که خواندید ویژگی های رفتاری کارکنان شرکت های رایانه ای و به ویژه تیم های استارتاپی در حوزه ICT است. دراین مقاله کاران با روش های خلاقانه مدیران برای اداره شرکت های فناوری اطلاعات آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید:

بررسی بحران سن در مشاغل فناوری اطلاعات در گفتگو با گلمر بحری مدیرعامل گروه شرکت های آتنا

گفتگو با مدیرمنابع انسانی هلدینگ سرآوا درباره مدیریت منابع انسانی در استارتاپ ها

گفتگو با معاون منابع انسانی شرکت آسیاتک درباره مدیریت منابع انسانی شرکت های  IT

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!