۷ نکته در مورد چگونگی از بین بردن حواس‌پرتی در محل کار

چه در دفتر کار، چه از خانه و چه در سوپرمارکت، به راحتی می‌تواند حواس شما در طول روز پرت شود. متمرکز نگه داشتن خود در حین کار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما چیزی است که می‌توانید با ایجاد عادت‌هایی به دستش آورید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا از بین بردن عوامل حواس پرتی حین کار مهم است و 7 روش برای از بین بردن عوامل حواس‌پرتی در محل کار را شرح می‌دهیم.

۷ نکته در مورد چگونگی از بین بردن حواس‌پرتی در محل کار

چرا حذف عوامل حواس پرتی در حین کار مهم است؟

حذف حواس‌پرتی‌ها در حین کار بسیار مهم است، زیرا وقتی روی کارهای روزانه‌تان تمرکز می‌کنید، این فرصت را دارید که بهره‌وری بیشتری داشته باشید و به نوبه خود، زمان بیشتری برای انجام کارهایی که خارج از کار از آن لذت می‌برید دارید. اگر بتوانید یاد بگیرید که حواس‌پرتی را در حین کار از بین ببرید، می‌توانید وظایف خود را با توجه بیشتر و در زمان کمتری انجام دهید.

۷ راه برای از بین بردن حواسپرتی در محل کار

خلاص شدن از شر حواس‌پرتی‌ها در محل کار، بهره‌وری را برای خود و سایر کارمندان افزایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد کارتان را با کارایی بیشتری انجام دهید. تعدادی از این استراتژی‌ها را با هم مرور می‌کنیم تا تا به شما کمک کند حواس‌پرتی را به حداقل برسانید.

۱. قبل از شروع برنامه‌ریزی داشته باشید

قبل از اینکه کار روزانه خود را شروع کنید، سعی کنید یک برنامه عملی تهیه کنید. اهدافی را که امیدوارید قبل از پایان روز به آنها برسید بنویسید و در حین گذشتن آن‌ها را از لیست خارج کنید. دانستن اینکه چه کارهایی را باید در یک زمان مشخص انجام دهید، می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که زمان مشخصی را برای هر مورد اختصاص دهید.

 ۲. برای اهداف خود محدودیت زمانی تعیین کنید

پس از اینکه فهرستی از اهدافی که می‌خواهید تا پایان روز به پایان برسانید، تهیه کردید، می‌توانید بسته به مدت زمانی که فکر می‌کنید انجام هر کار طول می‌کشد، زمان معینی را برای هر مورد در فهرست در نظر بگیرید. برخی از کارها را می‌توان به سرعت به پایان رساند، مانند پاسخ دادن به ایمیل‌های مربوط به کار، اما برخی از آن‌ها به زمان و تلاش بسیار بیشتری نیاز دارند.

۳. چالش‌برانگیزترین وظایف را در اوایل روز تکمیل کنید

زمانی که فهرستی از اهداف خود را هر روز تهیه می‌کنید، کارهایی را که بیشترین تلاش را در آغاز روز کاری شما می‌طلبد، در نظر بگیرید. اغلب، صبح‌ها قبل از اینکه ساعت‌ها کار کنیم، ذهن ما تازه‌ترین و متمرکزترین ذهن است. این زمان بسیار خوبی برای انجام کارهای چالش برانگیزتر است و فرصتی برای شما ایجاد می‌کند تا کارهای ساده‌تر را بعداً در طول روز انجام دهید.

۴. اهداف کوچک‌تری تعیین کنید

تعیین اهداف کوچک برای خود در طول روز می‌تواند به شما در مدیریت موثرتر وظایف کمک کند. هدف بزرگتری را در نظر بگیرید که ممکن است نیم روز طول بکشد و آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید. ایجاد اهداف کوچک‌تر و تشکیل یک فرآیند گام به گام می‌تواند به شما در تکمیل هدف بزرگتر کمک کند.  

 ۵. بازه زمانی کوتاه‌تری برای کار به خود اختصاص دهید

قبل از شروع هر روز کاری، ممکن است تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه ساعتی کار را شروع می‌کنید و چه زمانی برنامه‌ریزی می‌کنید که کار را برای آن روز انجام دهید، مفید باشد. دانستن اینکه دقیقا چه زمانی قصد دارید روز خود را به پایان برسانید به شما کمک می‌کند تا در ساعاتی که کار می‌کنید متمرکز بمانید تا بتوانید در مهلتی که برای خود تعیین کرده‌اید به پایان برسانید.

۹ تکنیک مدیریت زمان

۶. عوامل حواس پرتی را پشت سر بگذارید

امروزه فناوری یکی از منابع اصلی حواس‌پرتی است. در حالی که افراد سعی می‌کنند کار خود را کامل کنند، نوتیف‌های گوشی می‌توانند مزاحم باشد. بی‌صدا کردن تلفن همراه و اعلان‌های دریافتی در ساعت هوشمند یا دستگاه‌های دیگر کمک بزرگی به دوری از حواس‌‌پرتی خواهد کرد. حذف حواس‌پرتی‌های تکنولوژیکی می‌تواند شما را برای مدت طولانی‌تری روی کارتان متمرکز کند و به طور بالقوه به شما امکان می‌دهد کارتان را زودتر به پایان برسانید.

۷. راحت باشید

احساس راحتی در حین کار می‌تواند حواس‌پرتی را کمتر کند. بسته به جایی که کار می‌کنید، سطح راحتی که می‌توانید بدست آورید ممکن است متفاوت باشد. اگر از خانه کار می‌کنید، می‌توانید درجه حرارت را در حدی تنظیم کنید که راحت باشد و لباس‌هایی بپوشید که در تمام طول روز در آن احساس آرامش کنید. اگر در محیط اداری کار می‌کنید، می‌توانید وسایلی را به همراه داشته باشید که به شما کمک می‌کند احساس آرامش کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!