به این سوال کارفرما چگونه پاسخ دهیم: چرا می خواهید اینجا کار کنید؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است مدیران در یک مصاحبه شغلی به همراه سوالات فنی و پیچیده از شما بپرسند، این است چرا می خواهید در این شرکت استخدام شوید؟ پاسخ هوشمندانه شما به این سوال، تاثیر زیادی در نتیجه مصاحبه شغلی تان دارد؛ جوابی که در برابر این سوال به کارفرما می دهید در درجه اول نشان می دهد شما چقدر برای استخدام و اشتغال، انگیزه دارید.

به این سوال کارفرما چگونه پاسخ دهیم: چرا می خواهید اینجا کار کنید؟

در این مقاله کاران به شما خواهیم گفت که کارفرمایان و مدیران استخدام انتظار دارند در پاسخ این سوال، چه جوابی دریافت کنند.

مدیران می توانند در شکل های مختلف از شما بپرسند که چرا می خواهید با این شرکت یا سازمان همکاری کنید؟ به عنوان مثال آنها می پرسند که چه چیزی باعث شد تا برای این موقعیت شغلی اقدام کنید؟ باید در هر شرایطی آماده پاسخ دادن به این سوال باشید؛ کافی است به صورت کوتاه و خلاصه بگویید که چرا این موقعیت استخدامی برای شما جالب بوده و حسابی شما را هیجان زده کرده است!

بهترین پاسخ در جواب به این سوال که چرا می خواهید در یک سازمان کار کنید ، پاسخی است که با توجه به محیط کاری، هدف و در واقع چشم انداز یک کسب و کار یا سازمان می دهید؛ در عین حال که این پاسخ باید با توانایی و اهداف حرفه ای شما هم سازگار باشد.

برای اینکه یک پاسخ تاثیرگذار بدهید نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱.درباره شرکت تحقیق کنید

حتما قبل از مصاحبه استخدامی درباره شرکت یا سازمان مدنظرتان تحقیق کنید. اغلب شرکت ها یک وب سایت رسمی دارند. مطالعه درباره اهداف، ماموریت، موضوع فعالیت و حتی فرهنگ سازمانی یک شرکت، بسیار به شما کمک می کند تا با آمادگی کافی به سوالات مصاحبه شغلی پاسخ دهید. وقتی با آگاهی کافی درباره یک سازمان به مصاحبه شغلی می روید مدیر مصاحبه کننده متوجه می شود شما تا چه اندازه درمورد آن شرکت اطلاعات دارید و تحقیق کرده اید. یک کارجوی پیگیر و علاقمند کسی است که نه تنها با شرکت آشناست بلکه درمورد تاریخچه و پیشینه ،حتی اهداف و رسالت های آن، آگاه است. پس از بررسی کردن وب سایت شرکت دو بخش "درباره ما" و" فرصت های شغلی" را حتما بخوانید.

 حتما درباره ی محصولات، سرویس ها، مشتری ها، افتخارات و هر نکته ای که آن شرکت ارائه داده است اطلاعات جمع آوری کنید. اگر شرکت دارای وبلاگ بود با دقت چند مقاله موجود در وبلاگ را بخوانید و نکات مهم آن مانند موضوع و سرفصل را یادداشت کنید.

 

چگونه یک رزومه حرفه ای بسازیم؟  

۲.شرکت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بسیاری از شرکت ها حتی شرکت های کوچک هم این روزها در شبکه هایی مثل لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و حتی در توئیتر ممکن است فعال باشند. کافی است با دقت، مطالب منتشر شده را مطالعه کنید، اکانت یک شرکت در شبکه هایی مانند لینکدین و اینستاگرام، اطلاعات خوبی درباره محیط کاری و فرهنگ آن دارد. در پست ها به نظرات مشتریان توجه کنید.اگر خوب دقت کنید می توانید کامنت مربوط به کارکنان شرکت را زیر پست ها پیدا کنید.به محض این که اطلاعاتی پیدا کردید که برای شما جالب بوده و به اهداف تان نزدیک بود آن را یادداشت کرده و از آن ها هنگام پاسخ گویی در جلسه مصاحبه استفادهکنید.

چرا می خواهید اینجا کارکنید؟

۳  . توضیحات مربوط به آن فرصت شغلی را مطالعه کنید

علاوه بر علاقمند بودن و داشتن اطلاعات در مورد شرکت، از شما انتظار می رود تا بدانید که برای چه موقعیت شغلی دعوت به مصاحبه شده اید و به وظایف شغل آگاه باشید. اگرچه قبل از درخواست همکاری شما این مطالب را خوانده اید اما قبل از مصاحبه نیز بهتر است مروری روی آن داشته باشید؛ مخصوصا اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی آن شرکت را به یک شرکت ایده آل برای کار کردن تبدیل می کند و مسئولیت های خاص آن شغل در شرکت چه مواردی است.

۴.یک فهرست از اهداف شغلی و ارزش های درونی تان آماده کنید

حالا به کمک اطلاعاتی که از شرکت و شرح وظایف این فرصت شغلی پیدا کرده اید، باید یک لیست از اهداف شغلی تان تهیه کنید.کافی است اشاره کنید از استخدام در این موقعیت شغلی چه اهدافی دارید؛ به علایق حرفه ای تان در کار اشاره کنید. حالا فهرست خود را با فرصت هایی که آن موقعیت شغلی در اختیارتان می گذارد، مقایسه کنید. باید به دنبال راهی برای نزدیک کردن اهدافتان با شرح وظایف موردنظر باشید. هنگام پاسخ دادن به پرسش های مصاحبه کننده، از مواردی که در شرح وظایف شغلی وجود دارد و متناسب با لیستی که تهیه کرده اید و هم چنین وظایفی که شما می توانید خیلی خوب از عهده آن ها بر بیایید، استفاده کنید. سعی کنید طوری پاسخ دهید که میزان کارا بودن شما را در این موقعیت شغلی نشان دهد.

 

 بایدها و نبایدهای یک رزومه شغلی

 

اگر درمورد ارزش های درونی خود برای کار دچار تردید هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

در چه محیطی دوست دارید کار کنید؟

از نظر شما خصوصیات روابط استوار و سالم در محیط کاری چیست؟

چه خصوصیت هایی تحسین شما را برمی انگیزد؟

چه چیزی باعث انگیزه شما می شود؟

در زندگی کاری و شخصی خود چه خصوصیت های درونی را دوست دارید پرورش دهید؟

چه خصوصیت هایی می تواند شما را به اهداف آینده خود نزدیک کند؟

با پاسخ دادن به این پرسش ها شما متوجه می شوید دقیقا ارزش های شما برای کار کردن در یک محیط کاری چیست؛ بنابراین می توانید خیلی واضح و با اعتماد به نفس در جلسه مصاحبه به کارفرما و یا مدیر منابع انسانی پاسخ دهید که چه هدف و برنامه ای برای استخدام در این موقعیت شغلی دارید؟

اگر می خواهید با روش های آمادگی پیش از حضور در مصاحبه شغلی بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم این مقاله کاران با عنوان هفت قدم برای آمادگی حضور در مصاحبه شغلی را بخوانید.

 

بیشتر بخوانید:

۳ روش حرفه ای برای پیگیری نتیجه یک مصاحبه شغلی

با چه نوع رزومه ای می توانیم استخدام شویم؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!