چطور یک مدیر نامرئی نباشیم؟

تعداد مدیران نامرئی در محیط های کاری کم نیست؛ مدیران نامرئی، مدیرانی هستند که همیشه پشت درهای بسته اتاقشان نشسته اند و کمتر به میان کارمندان می آیند؛ آنها تقریبا زمانی برای بازخورد دادن و رسیدگی به درخواست های پرسنل ندارند و یا در شان خود نمی بینند که در محیط کار با همکاران تعامل داشته باشند.

چطور یک مدیر نامرئی نباشیم؟

مدیران نامرئی دقیقا نقطه مقابل رهبران هستند. فرقی نمی کند یک مدیر ارشد باشند یا یک مدیر میانی؛ 8 ویژگی که باعث می شود یک مدیر نامرئی باشد را در این مقاله بخوانید.

 اگر می خواهید در محیط کار یک مدیر نامرئی نباشید، راه حل های پیشنهادی زیر می تواند برای شما مفید باشد:

1.برای همکاران زمان کافی اختصاص دهید.

مهم ترین راه حل برای اینکه یک مدیر نامرئی نباشیم این است که زمان کافی برای ارتباط با همکاران بگذاریم. ممکن است فکر کنید به طور منظم وقت گذاشتن برای سلام و احوالپرسی با کارمندان و سر زدن به آنها ممکن است موجب هدررفت بهره وری باشد اما باید بدانید که جلسات کاری با پرسنل و تعاملات در واقع نقاط ارتباطی ارزشمندی برای شما و کارمندانتان است.

2.در دسترس باشید.

سعی کنید تا جای ممکن برای پاسخ دادن به پیغام های کاری همکاران و تماس هایشان وقت بگذارید .با کارکنان ارتباط برقرار کنید و به حرف های آنها گوش بدهید.

3.بازخوردهای مناسب نشان دهید.

یاد بگیرید با روش های درست بازخوردهای مثبت و منفی نسبت به عملکرد پرسنل نشان دهید. این بازخوردهای مناسب نشان می دهد شما نسبت به کار همکاران بی توجه نیستید.

4.گاهی از حال پرسنل خبر بگیرید.

شنیدن جمله ساده «صبح بخیر» یا «حال شما چطور است؟» از یک مدیر گاهی به اندازه ترفیع شغلی برای کارکنان ارزشمند است. اگر شما روتین هایی ایجاد کنید که به کارمندانتان این امکان را بدهد تا مسائل کاری خود را با شما به اشتراک بگذارند، می توانید به آنها احساس «دیده شدن» بدهید و حتی در جریان آنچه در مجموعه کاری تان رخ می دهد، قرار بگیرید.

به نظر شما چه راه هایی برای اینکه یک مدیر نامرئی نباشیم وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!