با شغل تصویرگری بیشتر آشنا شویم

هنر نقاشی، یکی از مهم‌ترین هنرهای هفت‌گانه در طول تاریخ بشر به شمار می‌رود. این رشته مادر بسیاری از رشته‌های ترسیمی و گرافیکی دانسته می‌شود. یکی از این شاخه‌های منشعب شده از نقاشی، تصویرگری یا تصویرسازی است که آن را می‌توان مرزی میان هنر نقاشی و گرافیک قلمداد کرد. تصویرگری در واقع نوعی نقاشی روایتگر است که امروزه در حوزه‌های مختلفی کاربرد پیدا کرده است. کتاب‌ها، مجلات، بروشورها و بنرهای تبلیغاتی، بسته‌بندی محصولات، انیمیشن‌ها، بازی‌های ویدئویی و ... همه حوزه‌هایی هستند که از تصویرگری بهره می‌برند. در این مطلب، به معرفی کاملی از شغل هنرمندانه تصویرگری پرداخته‌ایم.

با شغل تصویرگری بیشتر آشنا شویم

تصویرگری چیست؟

تصویرگری یا تصویرسازی، هنری است که در آن تصاویر و نقاشی‌هایی برای بیان یک ایده، داستان، مفهوم یا احساس ساخته می‌شود. تصویرگران معمولاً با استفاده از رنگ، خطوط، شکل ها، نور و سایه، فضا و عمق، ابعاد و پویایی، صحنه‌هایی را ترسیم می‌کنند که برای جذب توجه و انتقال پیام به مخاطبان مناسب هستند.

تصویرگری در حوزه‌های مختلف هنری و صنعتی به کار می رود. برای مثال، در حوزه هنری، تصویرگران می‌توانند برای نقاشی، نقشه‌کشی، طراحی کارت پستال و پوستر، تصویرسازی کتاب، تصویرسازی فضای داخلی و خارجی و غیره کار کنند. در حوزه صنعتی نیز، تصویرگران می توانند برای طراحی لوگو، بسته بندی محصولات، تصویرسازی تبلیغات و بروشورها و غیره کار کنند.

تحصیلات مورد نیاز برای تصویرگری

برای فعالیت در شغل تصویرگری، معمولاً باید دارای مدرک دانشگاهی در زمینه هنر، طراحی گرافیک، تصویرسازی یا رشته های مرتبط باشید. همچنین، مهارت در استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک و تصویرسازی مانند  Adobe Photoshop، Illustrator و InDesign ضروری است.

البته این حرفه هم مانند بسیار مشاغل هنری دیگر، ارتباط مستقیمی با تحصیلات آکادمیک ندارد. بسیاری افراد هستند که تصویرسازی را به صورت تجربی یا کارگاهی یاد گرفته‌اند و افراد موفقی در این عرصه بوده‌‌اند. در نهایت تحصیلات آکادمیک می‌تواند به درک هنری و خلاقیت تصویرگر کمک خوبی کند.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

مهارت‌های مورد نیاز یک تصویرگر موفق

یک فرد برای اینکه به تصویرگر قابل و ماهری تبدیل شود، نیاز خواهد بود که مهارت‌ها و توانمندی‌هایی را در خودش تقویت کند. تعدادی از مهم‌ترین مهارت‌های مربوط به این شغل شامل موارد زیر است:

  1. مهارت در طراحی و ترسیم: پایه هنر تصویرگری چه در نوع دستی و چه دیجیتال، هنر نقاشی است. بنابراین یک تصویرگر، باید دارای مهارت در طراحی و ترسیم با قلم و کاغذ و یا با استفاده از نرم افزارهای مرتبط باشد.
  2. مهارت در استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک: برای شغل تصویرگری، باید دارای مهارت در استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند Adobe Photoshop، Illustrator و InDesign باشید.
  3. توانایی در انجام پروژه‌های چند رسانه‌ای: توانایی در انجام پروژه‌های چند رسانه‌ای شامل تصویرسازی، طراحی گرافیک، طراحی وب سایت و چاپ، جزو مهارت‌های مورد نیاز یک تصویرساز است.
  4. توانایی در انجام کار تحت فشار: بسیاری از پروژه‌هایی که به تصویرگران سپرده می‌شوند، ممکن است دارای محدودیت‌های زمانی باشند. بنابراین یک فرد، باید دارای توانایی انجام کار تحت فشار و به موقع تحویل دادن پروژه‌ها باشد تا در این حرفه دوام بیاورد.
  5. توانایی ارتباط با مشتریان: این حرفه در ارتباط مستقیمی با سفارش‌دهندگان کار و کارفرمایان و مشتریان قرار دارد. فردی که شغل تصویرگری را انتخاب می‌کند، باید دارای توانایی در ارتباط با مشتریان و درک نیازهای آن‌ها باشد.
  6. خلاقیت و نوآوری: برای شغل تصویرگری، باید دارای خلاقیت و نوآوری بالا باشید تا بتوانید طرح‌های جذاب و منحصربفردی را به مشتریان خود ارائه دهید.

فرصت‌های شغلی تصویرگری

امروزه بسیاری از بنرها، آگهی‌ها، بسته‌بندی محصولات، پوسترها، بروشورها، کتاب‌ها و مجلات نیاز به کار تصویرسازی دارند. اینجاست که پای تصویرگران به میان می‌آید و آن‌ها می‌توانند به طراحی و کشیدن کاراکتر و تصویرهای مختلف دیگر بپردازند.

بر این اساس، محل کار یک تصویرگر می‌تواند شرکت تبلیغاتی، رسانه‌های تصویری، انتشاراتی، تحریریه مجله و ... باشد. البته بسیاری از تصویرگران به صورت پروژه‌ای و فریلنسری با هر یک از این شرکت‌ها یا سازمان‌ها همکاری می‌کنند.

درآمد شغل تصویرگری چگونه است؟

درآمدهای تصویرگری به وسعت فرصت‌های شغلی در این حوزه متغیر است. در زمینه تصویرسازی دیجیتال، درآمدهای بالاتری در بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها و تلویزیون وجود دارد. در بخش طراحی گرافیک، درآمدهای بالاتری را می‌توان در طراحی لوگو و برندینگ به دست آورد.

تصویرسازی کتاب می‌تواند تصویرسازی برای کتاب‌های کودک و شعر باشد یا در کتاب‌های علمی و پزشکی استفاده شود. درآمد های بالاتر حوزه کتاب، معمولا در تصویرسازی کتاب‌های تخصصی و علمی مخصوصا کتب پزشکی دیده می‌شود.

در کل با توجه به اینکه تصویرگری یک شغل خلاقانه است، درآمدهای شغلی بستگی به سطح خلاقیت، تجربه و مهارت شما دارد. برای کسب درآمد بیشتر، می‌توانید به عنوان یک طراح مستقل کار کنید و پروژه‌های خود را به شرکت‌ها و مشتریان ارائه دهید. همچنین، می‌توانید در شرکت‌های طراحی گرافیک، استودیوهای فیلم‌سازی و بازی‌های ویدئویی مشغول شوید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!