استخدام برنامه نویس

اگر به دنبال استخدام برنامه نویس هستید خواندن این مقاله کاران را به شما توصیه می‌کنیم.

استخدام برنامه نویس

اگر به دنبال استخدام برنامه نویس هستید باید به نکات مختلفی توجه کنید. ابتدا به این سوال پاسخ دهید که آیا هدف‌تان استخدام برنامه نویس با حقوق بالا است که تجارب بالایی داشته باشد یا هدف‌تان استخدام یک برنامه نویس مبتدی و آموزش دادن به او است. حتی ممکن است به دنبال استخدام کارآموز برنامه نویسی باشید.

برای استخدام برنامه نویس حتما باید انتظارات‌تان را مشخص کنید.قبل از این کار بهتر است درباره استخدام و بازار کار برنامه نویسی تحقیق کنید و بیشتر بدانید. این که دقیقا در چه حوزه و کدام شاخه می خواهید یک برنامه نویس استخدام کنید؛ تکنولوژی های مورد نیازتان چیست؟ بهتر است برای مشخص کردن این موارد از مدیر فنی مجموعه‌تان مشورت بگیرید و شرح وظایف برنامه نویس را قبل از استخدام او تنظیم کنید.

 

در استخدام برنامه نویس به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام استخدام برنامه نویس علاوه بر مهارت های فنی باید به مهارت های عمومی یا همان مهارت های نرم مثل حل مسئله، کار تیمی و توانایی برقراری ارتباط با دیگران هم توجه شود. یک برنامه نویس خوب روحیه یادگیری بالایی دارد و باید بتواند در شرایط استرس زا خودش را کنترل کند. همچنین روحیه تیمی بالا یکی از ملزومات شغل برنامه نویسی است. در شغل برنامه نویسی زبان انگلیسی هم نقش به سزایی دارد پس در استخدام برنامه نویس به سطح زبان انگلیسی کارجو هم باید توجه شود.

 

چطور آگهی استخدامی برنامه نویسی ثبت کنیم؟

شما می توانید به سراغ ثبت آگهی استخدامی در سایت های کاریابی بروید، اگر می‌خواهید آگهی استخدامی جذابی داشته باشید مزایای کار در مجموعه‌تان را در آگهی تان ذکر کنید و اگر برایتان مقدور است میزان حقوق و دستمزد را هم اضافه کنید. ساعت کاری، میزان سابقه کاری و مهارت های فنی جزو ملزومات یک آگهی استخدامی برنامه نویس است.بهتر است اطلاعاتی راجع به شرکت هم در آگهی استخدامی‌تان بدهید، و شرح وظایف برنامه نویس را هم مشخص کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که توضیحات بیشتر باعث می‌شود کارجویان بیشتری به آگهی‌تان جذب شود.  

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

چه زبان برنامه نویسی از همه محبوب‌تر است؟

چطور با یک برنامه نویس مصاحبه کنیم؟

در مصاحبه استخدامی برنامه نویس حتما باید یک داور فنی مسلط بر نیازمندی های استخدامی‌تان حضور داشته باشد تا کارجو را از لحاظ فنی ارزیابی کند. می‌توانید برای ارزیابی بیشتر کارجو برای او یک پروژه کوچک تعریف کنید.

۸ سوال کلیدی در مصاحبه با یک برنامه نویس :

 اغلب با تیم های چند نفره مشغول به کار بوده اید؟

در زمانی که با مدیر فنی اختلاف نظر دارید، چه می‌کنید؟

چه موضوعی در محیط کاری قبلی تان موجب پیشرفت شما بود؟

وضعیتی را بیان کنید که در آن یک مانع بزرگ برای تکمیل یک پروژه به وجود آمده است. چگونه با آن کنار آمدید؟ چه گامهایی را بردید؟

یک نمونه اخیر از یک وضعیت استرس زا در کار را بگویید؟ چگونه آن را حل کردید؟

 کمی در مورد تجربه ای که در آن شما مجبور بودید تکنولوژی جدیدی را در کار یاد بگیرید بگویید؟

چگونه مهارت‌های برنامه نویسی خود را تا به امروز حفظ می کنید و با چه روش هایی آن را ارتقا می دهید؟

یک پروژه یا زمان را که تحت فشار شدید قرار گرفته اید را شرح دهید و چگونگی آن را مدیریت کنید؟

 

بیشتر بخوانید :

چطور برنامه نویس بشویم؟

همه چیز درباره استخدام یک برنامه نویس و مصاحبه شغلی آن.

چگونه یک برنامه نویس موبایل استخدام کنیم؟

چطور کارآموز برنامه نویسی استخدام کنیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!