کاران
  • کارجویان
  • کارفرمایان
  • تست شخصیت شناسی
  • مجله
  • درباره ما
کاران
loginورود | ثبت نام
  • کارجویانkeyboard_arrow_left
    • رزومه ساز
    • آشنایی با رزومه ویدئویی
    • خبرم کن
    • معرفی ام کن
    • تست های شخصیت شناسی
    • دسته بندی مشاغل
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • محاسبه حقوق و دستمزد
    • مقایسه حقوق و دستمزد
  • کارفرمایانkeyboard_arrow_left
    • ثبت آگهی استخدام
    • تعرفه آگهی های استخدام
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • تیم خودت را بشناس
    • معرفی کسب و کار ها
  • تست شخصیت شناسیkeyboard_arrow_left
    • همه تست ها
    • تست EQ
    • تست MBTI
    • تست هوش گاردنر
    • تست ذهن آگاهی
    • تست مهارت های یادگیری
    • تست رضایت شغلی
    • تست عزت نفس
    • تست تاب آوری
    • تست تحمل استرس
    • تست شادمانی
  • مجله
  • درباره ماkeyboard_arrow_left
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • سوالات متداول
    • خبرنامه کاران
    • کاران در رسانه ها
    • خدمات منابع انسانی
    • کاران برای کارجویان
    • استخدام برای کارفرمایان

    از کلمات مناسب تر استفاده کنید

سایت کاریابی و آگهی استخدام کاران (خانه)  
  • 2 دقیقه
  • ۱۴۰۰/۳/۱۱
  • 392 نفر
commentstar_border
ارسال گزارشwarning
share
content_copyکپی لینک کوتاه
اشتراک در تلگرام
اشتراک در توئیتر
اشتراک در لینکدین
rss_feed
    commentstar_border
    ارسال گزارشwarning
    share
    content_copyکپی لینک کوتاه
    اشتراک در تلگرام
    اشتراک در توئیتر
    اشتراک در لینکدین
    rss_feed

      چگونه برای کارمندان رضایت شغلی ایجاد کنیم؟

      3میلیارد نفر در دنیا کار می کنند اما فقط 40 درصد آنها از کارشان راضی هستند و رضایت شغلی دارند. اگر مدیر یک شرکت یا مجموعه کاری هستید 3 ایده ساده و جالب این مقاله کاران به شما کمک می کند تا در محیط کار برای کارکنان رضایت شغلی ایجاد کنید.

      نویسندهسپیده نیکخواه
      اخبار کاران
      2 دقیقه
      ۱۴۰۰/۳/۱۱
      392 نفر

      چرا کارکنان باید رضایت شغلی داشته باشند؟

      نتیجه یک مطالعه سراسری در آمریکا نشان داده شرکت هایی که کارمندان خوشحال دارند سه برابر به نسبت رقبای خود درآمد بیشتری دارند و در بازار سهام بیشتر رشد کرده اند. موضوع رضایت شغلی نه ربطی به میز پینگ پونگ در محیط کار دارد و نه به صندلی ماساژ و میان وعده غذایی و تفریحات دیگر! بخش عمده ای از رضایت کارکنان یک شرکت به نحوه رفتار مدیران و افرادی که با آنها کار می کنند مربوط می شود.

      اگر مدیران با کارکنان و همکاران رفتار درست و حرفه ای داشته باشند به وضوح آثار این موضوع را می توانند روی عملکرد فردی و گروهی تیم ها ببینند.

      3 ایده زیر برای ایجاد رضایت شغلی در کارکنان یک مجموعه می تواند موثر باشد:

      1.مدیران به کارکنان احترام بگذارند و به آنها اعتماد کنند.

      در سازمان هایی که کارکنان آنها شادند، دو چیز پیدا می کنید: اعتماد و احترام!

      اغلب مدیران می گویند ما به کارکنان اعتماد داریم و به خواسته ها و نظرات آنها احترام می گذاریم؛ اما زمانی که کارمندی به یک ابزار کاری مثل لپ تاپ نیاز دارد حداقل 10 نفر باید این درخواست را تایید کنند و خیلی وقت ها این فرایند ماه ها طول می کشد.

      احترام و اعتماد به کارکنان مصادیق زیادی دارد؛ از رفتار محترمانه با نظرات همکاران تا اعتماد به آنها برای ارتباط با مشتریان؛ به عنوان مثال شرکتی مثل FOUR SEASON به عنوان یکی از موفق ترین شرکت ها در زمینه رضایت شغلی به کارکنانش می گوید در زمینه ارائه خدمات به مشتری، کاری را که به نظرتان درست است انجام دهید؛ طبیعی است که شنیدن چنین جملاتی، حس خوشایندی ایجاد می کند و این همکاران هم به بهترین شکل ممکن خدمات را ارائه می دهند. البته هنر شرکت هایی که به کارکنان شان اعتماد می کنند، داشتن نظارت نامحسوس روی عملکرد و رفتار پرسنل است.

      2.با کارکنان منصفانه رفتار کنید.

      همه همکاران می خواهند رفتاری برابر دریافت کنند؛ فارق از رتبه، درجه، سن، جنسیت یا تجربه کاری و یا حتی زمینه کاری .

      رفتار منصفانه با کارکنان بدون درنظر گرفتن این مسائل و فقط به دلیل ارزشمندی حضور و تلاش آنها، تاثیر زیادی روی حس رضایت شغلی دارد. به عنوان مثال شرکت SALES FORCE یکی دیگر از نمونه شرکت های موفق در زمینه رضایت کارکنان تصمیم گرفت اختلاف حقوق میان کارکنان زن و مرد شرکت با سطح مهارت مشابه  را حذف کند تا هم زنان و هم مردان شرکت در سطوح برابر حقوق منصفانه بگیرند.

      3.مدیران باید هنر خوب شنیدن داشته باشند.

       مدیران باید شنونده ای باشند که می توانند با همه نوع شخصیتی ارتباط برقرار کنند. خوب گوش کردن فقط به معنای شنیدن صدا و برقراری تماس چشمی نیست. هنر خوب شنیدن، توجه کردن به خواسته ها و نظرات کارکنان، متواضع بودن و همیشه به دنبال بهترین ایده های ممکن گشتن است. کارمندان به راحتی تشخیص می دهند که شما شنونده خوبی هستید یا نه! آنها می خواهند بدانند ایده ها و حرف های آنها چقدر در تصمیم گیری های مدیریتی موثر بوده است.

      به نظر شما چه روش هایی باعث می شود کارکنان از کارشان راضی باشند؟

      بیشتر بخوانید:

      چطور با کمترین آسیب کارمندی را اخراج کنیم؟

      ۸ راه برای اینکه احساس تنهایی در اعضای تیم خود را کم کنید

      نظرات و پاسخ‌های شما
      برای ثبت نظر وارد شوید
      رزومه ساز
      رزومه ساز
      ثبت آگهی استخدام
      خبرم کن
      آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!
      searchجستجوهای اخیر در کاریابی آنلاین کاران
          • کاران برای کارجویان
          • جستجو در تمام آگهی‌ها
          • آشنایی با رزومه ساز کاران
          • رزومه‌ساز سریع
          • تست های شخصیت شناسی
          • رزومه ویدئویی
          • استخدام برای کارفرمایان
          • ثبت آگهی استخدامی
          • معرفی‌ام کن
          • مصاحبه/جلسه‌ی آنلاین
          • تعرفه آگهی های استخدام
          • خدمات منابع انسانی کاران
          • معرفی کسب و کارها
          • برند کارفرمایی
          • آشنایی با شغل ها
          • مجله کاران
          • سوالات متداول
          • تماس با کاران
          • درباره کاران
          • کاران در رسانه‌ها
          • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
          headset_mic
          021-41767830
          استخدام در کاران

          پلت فرم کار و استخدام کاران

          نماد اعتماد الکترونیک
          نماد سازماندهی
          androidدانلود اپلیکیشن کارجویی کاران
          androidدانلود اپلیکیشن کارفرمایی کاران
        Copyright 2022 Karan   |   Made with ❤ in Karan | v6.10.8