کارفرمایان به کدام مهارت های شغلی شما بیشتر اهمیت می دهند؟

رسیدن به موفقیت شغلی راه های خودش را دارد. فرقی نمی کند چه شغلی دارید، اپراتور کامپیوتر هستید یا یک متخصص علوم پزشکی؛ مهارت های شغلی مهم شما از دید کارفرمایان،دقیقا همان عواملی هستند که باعث موفقیت و ارتقا شغلی تان می شوند. در این مقاله کاران می خواهیم با مهم ترین مهارت های ضروری برای موفقیت شغلی از دید مدیران آشنا شویم:

کارفرمایان به کدام مهارت های شغلی شما بیشتر اهمیت می دهند؟

سایت معتبر کاریابی Job Outlook در یک نظرسنجی از کارفرمایان و مدیران خواست تا به مهم ترین ویژگی کارجویان براساس میزان اهمیت پاسخ بدهند. کارفرمایان نظرات خود را به صورت اولویت های زیر اعلام کردند:

 

  • ۷۷.۸  مهارت رهبری
  • ۷۷.۸%  مهارت کار در یک تیم
  • ۷۳.۴%  مهارت ارتباط کلامی و مکتوب
  • ۷۰.۹%  مهارت حل مسئله
  • ۷۰.۴%  اصول اخلاقی در کار
  • ۶۸.۰%  مهارت کمی و تحلیلی
  • ۶۷.۵%  مهارت های فنی
  • ۶۲.۲%  مهارت‌های کار با کامپیوتر
  • ۶۲.۱%  انعطاف پذیری و سازگاری
  • ۶۰.۶%  مهارت های بین فردی

 

بیشتر بخوانید :چند نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت شغلی

همان طور که در نتایج می بینید مهارت رهبری ویژگی بسیار مهمی است؛ به طوریکه بیشترین امتیاز را در نگاه کارفرمایان دارد. در واقع مدیران هنگام انتخاب بین دو کارجو، معتقدند توانایی رهبری فرد می‌تواند عامل مهمی برای استخدام باشد. تمام ۱۱ مهارت عنوان شده دقیقا به میزان هوش هیجانی شما مربوط می شوند؛ شما می توانید همین حالا در آزمون هوش هیجانی کاران شرکت کنید و ببینید چقدر مهارت های نرم دارید.

به نظر شما چرا مهارت هایی که از نظر کاری قابل لمس نیستند اینقدر برای کارفرمایان مهم اند؟در ادامه با دلایل اهمیت این مهارت ها از دید مدیران و کارفرمایان آشنا می شویم:

۱.مهارت های رهبری

شرکت ها کارکنانی را می‌خواهند که بتوانند همکارانشان را هدایت و رهبری کنند. آنها به کسانی نیاز دارند به دیگران انگیزه بدهند، تشویق کنند، جسارت ببخشند و نظم ایجاد کنند. تیم بسازند،‌ اختلافات و تعارضات را حل کنند و به ساختن فرهنگ سازمانی مورد نیاز شرکت برای پیشرفت، کمک کنند.  

۲.کار تیمی

بیشتر کارکنان قسمتی از یک تیم و یا بخش کاری هستند و حتی کسانی هم که به صورت رسمی عضوی از یک تیم نیستند، نیاز است تا با دیگر کارکنان هماهنگ باشند. شما شاید ترجیح بدهید که به تنهایی کار کنید، اما مهم است که ارزش همبستگی نیروها و کار کردن در یک فضای منسجم با دیگران برای دستیابی به اهداف شرکت را بدانید و در آن شرکت کنید. در این مقاله کاران می توانید با راه های ساختن یک تیم کاری ایده آل آشنا شوید

 

 

همین حالا در آزمون هوش هیجانی کاران شرکت کنید و مهارت هایتان را بسنجید

 

۳.مهارت های ارتباطی

ارتباط موفقیت آمیز در محیط کار شامل پنج جزء است. ارتباط کلامی به توانایی شما در صحبت کردن واضح و مختصر اشاره دارد. ارتباط غیرکلامی شامل توانایی برای بیان زبان بدن مثبت و بیان  مفاهیم از طریق نشان دادن احساسات در صورت است. ارتباطات شنیداری، توانایی گوش دادن و در واقع شنیدن آنچه که دیگران می گویند است. ارتباطات نوشتاری به مهارت شما در نوشتن پیام های متنی، گزارش ها و سایر انواع اسناد و نامه ها اشاره دارد. و ارتباط بصری شامل توانایی شما برای انتقال اطلاعات با استفاده از تصاویر و سایر ابزارها و امکانات بصری است.

۴.مهارت های حل مساله

بسیاری از افراد به این دلیل از حل مسائل کاری کوتاه می‌آیند که متوجه نیستند که شرکت ها کارکنان را برای حل مسائل استخدام می کنند. انسدادها، دست انداز ها و راه بندان در جاده های کاری، بخش جدایی ناپذیر آن هستند. توانایی استفاده از دانش تان در پیدا کردن پاسخ مشکلات حاد و تدوین راه حل های عملی نشان از توانایی و برتری شما در حل و فصل مسائل کاری و مدیریت شما دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ نشانه هوش هیجانی بالا را بشناسید

 ۵. اخلاق کاری

حتی در زمانی که شما مدیر دارید، سازمان ها دوست ندارند که زمانی را صرف مدیریت ریزه کاری های کارکنان کنند. آنها توقع دارند که شما مسئولیت پذیر باشید و کاری را که برای آن به شما حقوق پرداخت می شود، به خوبی به انجام دهید. اخلاق کاری از دید مدیران شامل وقت شناسی ،‌ تعهدکاری، صرف زمان مناسب در جلسات و اطمینان از این که کارتان را بدون خطا انجام می‌دهید، می شود.

۶.انعطاف پذیری و سازگاری

در قرن بیست و یکم، سازمان ها نیاز دارند تا با سرعت نور تغییر کنند تا بتوانند در بازار رقابت باقی بمانند، پس آنها نیاز به کارمندانی دارند که در موقع لزوم تغییر سرعت و یا تغییر مسیر بدهند. همچنین در زمانی که اقتصاد رو به بهبود است و مشکلات وجود دارد،‌ بسیاری از شرکت ها برای تمام موقعیت ها پرسنل ندارند و به همکارانی نیاز دارند که در بیشتر از یک نقش بتوانند خدمت رسانی کنند. 

​​​​​۷. مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی مجموعه گسترده‌ای از «مهارت های انسانی» است و شامل توانایی ساخت و حفظ روابط، ایجاد ارتباط و استفاده از دیپلماسی در پیشبرد کارهاست. این بخش همچنین شامل توانایی پذیرش انتقاد سازنده و شنیدن انتقاد، شکیبایی، احترام به نظرات دیگران و همدلی با آنهاست.

اگر در این مهارت ها به عنوان عناصر هوش هیجانی ضعیف هستید؛ اصلا نگران نباشید؛ هیچ وقت برای توسعه آنها دیر نیست. ابتدا در آزمون هوش هیجانی کاران شرکت کنید و سپس با مطالعه این مقاله به راحتی هوش هیجانی تان را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: 

تست هوش گاردنر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

۱۰ جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

با آزمون های خودشناسی کاران خودتان را بهتر بشناسید

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!