نحوه ساخت پروفایل و فعالیت در لینکدین

در این مقاله کاران با نحوه ثبت نام و فعالیت در لینکدین و نکات ظریف این شبکه اجتماعی تخصصی آشنا می شویم.

نحوه ساخت پروفایل و فعالیت در لینکدین

چرا در لینکدین فعالیت کنیم؟

با هر شغل و تخصصی شما می توانید یک پروفایل حرفه ای در لینکدین برای خودتان بسازید و در قدرتمندترین شبکه مشاغل و کاریابی دنیا عضو شده و فعالیت کنید.

آمار جالب لینکدین درباره ایرانی ها نشان می دهد روز به روز بر تعداد افراد و شرکت های ایرانی که وارد لینکدین می شوند افزوده می شود. بسیاری از کاربران و شرکت های فعال در لینکدین موضوع کاریابی و استخدام خود را دنبال می کنند؛ به همین دلیل اگر شما علاوه بر ساخت یک رزومه یک پروفایل خوب و حرفه ای در لینکدین داشته باشید شانس تان برای جذب فرصت های شغلی بهتر و استخدام در شرکت های بزرگ و معتبر بیشتر می شود.

در کنار فرصت های استخدامی خوب،از طریق شبکه لینکدین می توانید با همکاران قدیمی و جدید، دوستان هم دانشگاهی و حتی افراد حرفه ای و مدیران حوزه کاری خود در ارتباط باشیدمطالب مفید و آموزنده لینکدین به ویژه درباره حوزه کاری تان می تواند به شما کمک کند در جریان اخبار و مطالب جدید شغل تان قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: چطور در لینکدین اعلام کنیم که دنبال کار هستیم؟

چگونه در لینکدین پروفایل بسازیم

نحوه ثبت نام در لینکدین

برای ساخت پروفایل لینکدین خود کافی است وارد سایت www.linkedin.com شوید و در قسمت join now  یا همان sign up با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام ،ایمیل، پسورد و محل سکونت پیج linkedin تان را بسازید. زمانی که مراحل مختلف را پذیرفته و طی کردید وارد صفحه اولیه پروفایل لینکدین تان می شوید. برای تکمیل پروفایل و نحوه فعالیت در لینکدین به نکات زیر توجه کنید:

  1. حتما از یک عکس مناسب و رسمی مانند عکس رزومه، برای آپلود در پروفایل تان استفاده کنید.
  2. برای توسعه شبکه دوستان در لینکدین تا جای ممکن به دنبال کانکت شدن به پروفایل هایی باشید که در حوزه کاری و یا رشته تحصیلی با شما همسان هستند .
  3. به کمک تنظیمات مشخص شده در صفحه اول پروفایل، به راحتی سوابق کاری و تحصیلی تان را به ترتیب وارد کنید.اگر از قبل هم فایل رزومه دارید می توانید در همان صفحه اول در قسمت پایین عکس و مشخصات فایل پی دی اف رزومه تان را آپلود کنید.
  4.  سمت های جدید شغلی تان را حتما در بخش سوابق شغلی وارد کنید
  5. با پروفایل های حرفه ای همسان خود از طریق به اشتراک گذاری مطالب و یا ارسال مطالب آموزنده حوزه کاری خود در ارتباط باشید.

آموزش ساخت یک رزومه حرفه ای 

حالا با بخش‌های مهم و پراستفاده در لینکدین بیشتر آشنا شوید:

:Home این قسمت آخرین پست‌ها و اخباری که کاربران و گروه‌ها منتشر می کنند را نشان می‌دهد. شما می‌توانید به دو صورت قسمت Home را تنظیم کنید که نمایش داده شود: نمایش آخرین فعالیت‌های دوستان و یا براساس بهترین پست‌ها که کاربران زیادی آن را لایک کرده یا کامنت گذاشته اند.

:Notifications در بخش نوتیفیکیشن آخرین اتفاقاتی که در صفحه شما روی داده است را می‌بینید . به عنوان مثال پیغام اینکه چه افرادی از پروفایل شما دیدن کرده اند یا چه کسانی برای شما پست گذاشته اند یا پست‌های شما را لایک کرده یا به اشتراک گذاشته اند همگی در این بخش قابل مشاهده اند.

:Messaging شامل تمام پیام‌های خصوصی است که بین شما و دیگران رد و بدل شده است.

:Profile پروفایل شما که شامل اطلاعات شخصی شما است؛ مانند عکس، خلاصه ای از زندگی کاری خودتان، رزومه کاری، مهارت های شغلی ، سوابق تحصیلی و زبان‌هایی که بلد هستید و حتی سوابق کاری که دارید همگی به صورت بخش بندی شده قرار گرفته است. اگر به دنبال موقعیت شغلی جدید می گردید می توانید با این تنظیمات در پروفایل تان به کارفرمایان و مدیران استخدام اعلام کنید که جویای کار هستید.

چگونه در لینکدین پروفایل بسازیم

:My network در این بخش می‌توانید فهرست دوستان و اعضای شبکه حرفه ای خود را ببینید و مدیریت کنید. حتی در این بخش، خود لینکدین افرادی را که مهارت یا شغل مورد علاقه شما را دارند برای دوستی به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید به آن‌ها درخواست ارتباط دهید. همچنین می‌توانید دوستان خود را مشاهده کنید و براساس حروف الفبا افرادی که به تازگی به لیست شما اضافه شده اند، فیلتر و مشاهده کنید. درخواست‌هایی که از سوی دیگر کاربران برای شما ارسال شده است در این بخش نشان داده می‌شود.

:Jobs در این بخش تمامی مشاغل و فعالیت‌هایی را که براساس شغل شما، تجربیات و موقعیت تان پیشنهاد می‌شود را می توانید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید درخواست کار شرکت خود برای استخدام افراد را از قسمت post a job  منتشر کنید.

Start a post: در صفحه home در بخشPost  محتوای متنی و تصویری و حتی ویدئویی منتشر کنید. تجربیات کاری شما می تواند محتوای جالبی برای اعضای شبکه حرفه ای شما باشد.

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

با چه نوع رزومه ای می توانیم استخدام شویم؟ آشنایی با انواع روش های رزومه نویسی

بایدها و نبایدهای یک رزومه شغلی

ویدئو رزومه چیست و چگونه ویدئو رزومه بسازیم؟

رزومه تان را برای هر آگهی شغلی ارسال نکنید!

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!