نوشتن اهداف چگونه به ما برای رسیدن به آن‌ها کمک می‌کند؟

اینکه بتوانید اهداف خود را به صورت نوشتاری توصیف کنید، شانس موفقیت بالایی به شما می‌دهد. اهداف نوشته شده قدرتمندتر از اهدافی هستند که در ذهن خودتان نگه داشته‌اید. نوشتن اهداف‌تان اولین قدم برای رسیدن به آنها است. دستیابی به اهداف‌تان به شجاعت، تعهد و انگیزه هم نیاز دارد. به یاد داشته باشید نوشتن اهداف‌تان شما را وادار می‌کند که آنچه را که می‌خواهید به انجام برسانید روشن کنید. ما در این مقاله، قصد داریم بگوییم که چرا یک هدف نوشته شده قدرتمندتر است، وقتی اهداف خود را می‌نویسید چه اتفاقی می‌افتد و اهمیت نوشتن اهداف در چیست.

نوشتن اهداف چگونه به ما برای رسیدن به آن‌ها کمک می‌کند؟

وقتی اهداف خود را یادداشت می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد

اگر آن‌ها را یادداشت کنید، احتمال دستیابی به اهداف‌تان بیشتر است. نوشتن اهداف‌تان به شما کمک می‌کند تا آنچه را که می‌خواهید در آینده به دست آورید، روشن کنید و تضمین می‌کند که از نظر احساسی و فکری درگیر دستیابی به هدف خود هستید. به روی کاغذ آوردن این اهداف نیاز به زمان زیادی ندارد، اما باید بخشی اساسی از برنامه‌ریزی روزانه شما باشد.

چرا باید اهداف خود را یادداشت کنید؟

نوشتن اهداف‌تان به ایجاد چشم‌اندازی دقیق‌تر در ذهن شما کمک می‌کند و به شما می‌گوید می‌خواهید در آینده چگونه باشید. شما می‌توانید به صورت بصری هدف را ببینید و تفاوتی که در زندگی شما ایجاد می‌کند را درک کنید. وقتی چیزی را می‌بینید که می‌خواهید به آن برسید، تغییری در نحوه عمل شما ایجاد می‌کند زیرا شفافیت و جهت‌گیری روشن دارید.

چرا یک هدف مکتوب قدرتمندتر است؟

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اهداف خود را یادداشت می‌کنند، به احتمال زیادتری در رسیدن به جایی که می‌خواهند برسند، موفق می‌شوند. در واقع یک ارتباط مغز به دست وجود دارد که در چنین شرایطی وارد عمل می‌شود. نوشتن اهداف‌تان، مانند کاشتن آن در مغزتان است و زمان رسیدن به آن همان موقعی است که باید آنچه که کاشته‌اید را برداشت کنید.

اهمیت نوشتن اهداف

در اینجا ۵ فایده مهم نوشتن اهداف را بیان می‌کنیم.

۱. آنچه را که می‌خواهید روشن می‌کنید

نوشتن اهداف‌تان به شما کمک می‌کند تا بفهمید که می‌خواهید در زندگی به چه چیزی برسید. آرمان‌های شما را از ذهن شما خارج می‌کند و آن‌ها را قابل مشاهده و واقعی می‌کند. وقتی اهداف خود را می‌نویسید، آینده خود را روشن می‌کنید. اگر در مورد اینکه چه می‌خواهید، یا به کجا می‌خواهید بروید، واضح نیستید، مسیر را ممکن است به بیراهه بروید.

به روی کاغذ آوردن اهداف، تمرکز شما را روی موضوع بالا می‌برد و انگیزه و هیجان کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند. همچنین شما را وادار می‌کند که اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری را انتخاب کنید که در بلندمدت و کوتاه‌مدت برای شما مهم هستند.

۲. کمک می‌کند باانگیزه بمانید

نوشتن اهداف خود و پیشرفت روزانه به شما کمک می‌کند در مسیر خود بمانید و انگیزه داشته باشید. برای باانگیزه ماندن، تعیین اهداف هیجان‌انگیز و سپس اقدام برای رسیدن به آن‌ها ضروری است.

هنگام کتبی کردن اهداف خود، اهدافی تعیین کنید که برای شما مهم هستند و تصویری از اینکه می‌خواهید در آینده چه کسی باشید را ترسیم کنید. اندازه‌گیری و محدود کردن اهداف‌تان به شما کمک می‌کند پیشرفت را پیگیری کنید. ضمنا پیشرفت در رسیدن به اهداف انگیزه و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

۳ تمرکز خود را بالا ببرید

نوشتاری کردن اهداف شما را روی موضوع متمرکز می‌کند و افکارتان را با اعمال‌تان هماهنگ می‌کند. فراموش نکنید در دنیایی از فرصت‌ها زندگی می‌کنیم، به این معنی که روزانه انتخاب‌های زیادی داریم.

بدون اهداف مشخص، می‌توانید حواس‌پرت و پراکنده شوید. هدف‌گذاری بهبود یافته به شما کمک می‌کند زمان، انرژی و تمرکز خود را بهتر مدیریت کنید. داشتن تعداد کمی از اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری برای تلاش به شما این امکان را می‌دهد که فقط بر روی آنچه برای شما مهم است تمرکز کنید.

اگر موقع گوش کردن و یاد گرفتن مطالب تمرکز ندارین، همین حالا تست ذهن آگاهی کاران رو انجام بدین

۴. بهره‌وری بیشتر خواهید داشت

هنگام نوشتن اهداف خود، تعیین اندازه‌گیری‌ها و ضرب‌الاجل‌ها برای رسیدن به هدف ضروری است. اندازه‌گیری‌ها و ضرب‌الاجل‌ها تمرکز را افزایش می‌دهد و به شما یک مقصد مشخص برای کار می‌دهد.

دانستن اینکه دقیقاً به چه چیزی می‌خواهید برسید به شما کمک می‌کند زمان را مدیریت کنید و بهره‌وری را افزایش دهید. وقتی ضرب‌الاجل تعیین می‌کنید، مغزتان هدف‌تان را جدی می گیرد.

۵. پیشرفت را اندازه‌گیری کنید

هنگامی که برای رسیدن به اهداف خود کار می‌کنید، اندازه‌گیری و تجلیل از پیشرفت مهم است. هنگام اندازه‌گیری پیشرفت، مطمئن شوید که پیشرفت را از جایی که شروع کرده‌اید به عقب اندازه‌گیری می‌کنید.

حتی اگر پیشرفت به نظر کوچک باشد، هر نوع پیش رفتنی به معنای حرکت به سوی اهداف شماست. هنگامی که اهداف خود را یادداشت می‌کنید و پیشرفت را به صورت روزانه یا هفتگی مرور می کنید، خواهید دید که چگونه پیش رفته‌اید. اگر این کار را نکنید، ممکن است احساس کنید درجا زده‌اید.

 

 

بیشتر بدانید:

چگونه با قانون "کایزن" به هدفمان برسیم و مرتب پیشرفت کنیم؟

چطور با روش SMART به اهداف مان برسیم؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!