چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم: ۷ نکته برای کار سخت‌تر و هوشمندانه‌تر

آیا تا به حال برای‌تان پیش آمده که پشت میز کارتان بنشینید، سرتان را در بین دست‌تان بگذارید و به ساعت مجازی روی صفحه نمایش خود خیره شوید که به نظر می‌رسد از حرکت ایستاده‌است؟ کوهی از کارهای انجام‌نشده انتظار شما را می‌کشد و شما با به تعویق انداختن کارها، در وضعیت بدی قرار گرفته‌اید. در چنین شرایطی مثل روز روشن است که چیزی باید تغییر کند. چه به طور مزمن دچار بی‌انگیزگی شده باشید یا به‌تازگی برای شما اتفاق افتاده باشد، خوشبختانه اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای بازیابی حس انگیزه و اشتیاق خود انجام دهید. در این مقاله هفت نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند انگیزه خودتان را در محل کار پیدا کنید و به بینش گسترده‌تری در مورد منشا ایجاد انگیزه، دست یابید.

چگونه در خود انگیزه ایجاد کنیم: ۷ نکته برای کار سخت‌تر و هوشمندانه‌تر

چرا انگیزه مهم است؟

انگیزه را می‌توان نوعی شوق یا الهام در نظر گرفت که از درون سرچشمه می‌گیرد و ما را وادار می‌کند تا به شیوه‌ای خاص عمل کنیم. حفظ انگیزه در محل کار، گاهی اوقات می‌تواند مانند تلاش برای یافتن سوزنی در انبار کاه باشد. با این حال، تا زمانی که راهی برای نگه داشتن انگیزه پیدا نکنید، عملکرد و شانس پیشرفت شغلی شما به شدت آسیب خواهد دید. در نقطه مقابل، وقتی بتوانید معنا یا پاداشی را در کار بیابید، مانند سوخت حرکت به شما کمک ‌می‌کند بهتر پیش بروید.

نکاتی برای ایجاد انگیزه در خود

گاهی اوقات، ترکیبی از چیزها لازم است تا ما را به جلو هل بدهد. در اینجا ۷ نکته و استراتژی برای خودانگیختگی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند انگیزه خود را در محل کار دوباره به دست آورید:

۱- اهداف معین تعریف کنید.

بدون داشتن چشم‌انداز روشن و آگاهی از اینکه چگونه کارتان تأثیرات بزرگ‌تر بر مجموعه می‌گذارد، ممکن است در نهایت زمان بیشتری را صرف کارهای بی‌اهمیت کنید. بنابراین برای اینکه برای سازمان‌تان فعالیت مفید انجام دهید، لازم است اهداف خود را مشخص کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید تا نتیجه نهایی خوبی به دست آورید.

۲- متعهد شوید که بهترین کار را انجام دهید.

اگر همیشه برای انجام بهترین کار تلاش کنید، هرگز از خودتان ناامید نخواهید شد و هر چه کمتر احساس ناامیدی کنید، ادامه دادن به جلو آسان‌تر است. ۱۰۰% بها دادن به هر کاری به شما احساس رضایت واقعی می‌دهد. تنها راه برای انتظار نتایج خوب این است که رسیدن به آن‌ها را به عنوان ماموریت اصلی خود تعریف کنید.

۳- یک سیستم پاداش در نظر بگیرید.

آیا واقعاً یک کار خسته‌کننده دارید و وظایف خودتان را معمولا به تعویق می‌اندازید؟ به جای به تعویق انداختن، یک سیستم پاداش برای تکمیل کارهای مشابه تنظیم کنید. برای مثال، اگر عاشق قهوه هستید، پس از اتمام کار، از خود با یک استارباکس پذیرایی کنید.

۴- لیست کارهایی که باید انجام دهید را امتحان کنید.

فهرست کارهای سازمان‌یافته می‌تواند زندگی را تغییر دهد. اگر ندارید، همین الان یکی بسازید! فهرستی از تمام کارهایی که باید انجام دهید، چه برای امروز و چه برای پایان ماه، تهیه کنید. هنگامی که فهرست خود را تهیه کردید، وظایف را بر اساس فوریت سازماندهی کنید، کارهایی را که باید در آن روز انجام دهید برنامه‌ریزی کنید و در حین رفتن، آن‌ها را علامت بزنید.

۵- تمرکز کنید.

متمرکز ماندن در یک دفتر شلوغ یکی از سخت‌ترین کارها است، اما شما سعی کنید راه‌هایی را بیابید که اطراف خود را نادیده بگیرید و در کار خود غرق شوید. می‌توانید سعی کنید به یک لیست از موزیک‌های آرامش‌بخش گوش دهید یا گوشی هوشمند خود را در جیب خودتان نگه دارید.

۶- به طور منظم استراحت کنید.

بسیاری از ما در کار خود غرق می‌شویم و از استراحت غافل می‌شویم. این موضوع باعث می شود از احساس بی‌قراری، خستگی و دلسردی رنج ببریم. دور شدن از میز کارتان، حتی برای ۱۰ دقیقه، برای به جریان افتادن دوباره چشمه خلاقیت شما و احساس انرژی حیاتی است. اگر یک استراحت طولانی برای ناهار دارید، سعی کنید حرکات کششی انجام دهید یا پیاده‌روی کنید.

۷- در مورد چیزهایی که از کنترل‌تان خارج است، استرس نداشته باشید.

اگر به خاطر چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید، خودتان را سرزنش می‌کنید، پس باید راهی برای توقف آن پیدا کنید. هر چه بیشتر نگرانی بی‌مورد داشته باشید، بیشتر خود را آسیب‌پذیر خواهید کرد. و این یک راه مطمئن برای از بین بردن انگیزه شماست. درعوض، یاد بگیرید که رها شوید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا حتی اگر بدترین سناریو محقق شود، بتوانید به خودتان اعتماد کنید و با آن کنار بیایید.

 

همین حالا با تست رایگان کاران، میزان تحمل استرس‌تان را بسنجید و نتایج جالب‌تان را ببینید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!