اگر تصمیم گرفتهاید استعفا بدهید و محل کارتان را ترک کنید، مدتی قبل از پایان همکاریتان (بسته به شرایطی که در قراردادتان ذکر شده) این موضوع را با مدیرتان در میان بگذارید تا او این فرصت را داشته باشد که جایگزینی برای انجام مسئولیتهایتان پیدا کند.
بهتر است قبل از دادن نامه استعفا، حضوری با مدیرتان صحبت کنید تا او از دیدن نامه استعفایتان شوکه نشود و حتی می توانید دلایل شخصی تان از استعفا را با او در میان بگذارید.
نوشتن استعفا نامه اصول و قواعد خاص خود را دارد. نوشتن نامه استعفا باعث میشود مدیر و مجموعه به طور رسمی در جریان ترک کار شما قرار بگیرند. با مطالعه مقاله راهنمای کاران درباره نوشتن استعفا نامه می توانید با نحوه صحیح تهیه نامه استعفا آشنا شوید و در ادامه نمونه متن نامه استعفا را ببینید.
چارچوب کلی متن استعفا نامه به این صورت است :
موضوع نامه: عنوان نامه شما میتواند "درخواست استعفا" یا "درخواست قطع همکاری" باشد.
مخاطب: نام و سمت گیرنده باید مشخص باشد و در ابتدا نوشته شود. مخاطب نامه معمولاً مدیر شماست؛ اما میتواند مخاطب دیگری مثل واحد منابع انسانی هم باشد. در نوشتن استعفا نامه این که مخاطب نامه به درستی انتخاب شود اهمیت زیادی دارد، بهتر است برای نوشتن نامه استعفا از مدیر مستقیمتان مشاوره بگیرید تا با روند این کار در مجموعه بیشتر آشنا شوید.
اعلامیه استعفا: در این بخش درخواست استعفایتان را واضح و بدون تعارف به همراه نام، سمت و شماره شناسایی تان بیان کنید.
تاریخ ترک کار: تاریخ خروجتان از شرکت را حتما ذکر کنید تا مدیر منابع انسانی بتواند برای آینده زودتر تصمیم بگیرد.
دلایل استعفا: نوشتن این بخش اختیاری است و میتواند شامل دلایل شخصی یا پیدا کردن کار جدید باشد.
امضا: در آخر، نام، نام خانوادگی و تاریخ روزی که میخواهید نامه را ارسال کنید، بنویسید و امضا کنید.
بیشتر بخوانید: چرا و چگونه باید یک محیط کاری را محترمانه و حرفهای ترک کنیم؟
در تصویر زیر می توانید نمونه استعفا نامه را ببینید.برای دیدن فایل با کیفیت نمونه استعفا نامه اینجا کلیک کنید.
شما چه روش دیگری برای نوشتن نامه استعفا سراغ دارید؟
بیشتر بخوانید:
نمونه نامه رضایت کارفرما از عملکرد کارمندان و کاربرد آن
چگونه با همکار بدبین و منفی رفتار کنیم؟
چگونه در اولین روز کاریمان هوشمندانه رفتار کنیم
۱۰ جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند