۷ راه برای غلبه بر خستگی در محل کار

بی‌حوصلگی و خستگی یک احساس مشترک جهانی است که همه ما هر از گاهی آن را تجربه می‌کنیم. خستگی در محل کار می‌تواند به یک احساس واقعا ناخوشایند تبدیل شود چرا که آزادی‌های لازم برای استراحت بیشتر و غلبه بر آن را هم در محیط کار در اختیار نداریم. اما حضور در محل کار به معنی این نیست که مجبور هستیم کسالت را تحمل کنیم. بنابراین، اگر می‌خواهید وقتی در محل کار هستید، دچار کسالت و خستگی نشوید و بتوانید بر آن غلبه کنید، این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله هفت راه برای غلبه بر خستگی در محل کار را گردآوری کرده‌ایم.

۷ راه برای غلبه بر خستگی در محل کار

۱- محرک‌های خستگی را شناسایی کنید.

دلایل مختلفی برای خستگی و بی‌حوصلگی وجود دارد. برخی از علت‌های ایجاد کسالت موارد زیر است: تنهایی، علاقه نداشتن به نوع فعالیت، یکنواختی، عدم استقلال یا عدم فعالیت بدنی کافی. در نتیجه، یکی از اولین گام‌هایی که می‌توانید در شناسایی بی‌حوصلگی بردارید، این است که بفهمید در وهله اول چه چیزی باعث ایجادش بوده است. اگر برون‌گرا هستید، ممکن است نیاز داشته باشید که تعاملات اجتماعی بیشتری را در روز خود بگنجانید.

۲- کار داوطلبانه را تمرین کنید.

درست است که هر شغلی فهرستی از وظایف و مسئولیت‌های مشخص دارد اما این بدان معنا نیست که هرگز فضایی برای شخصی‌سازی آن نقش وجود ندارد. کار داوطلبانه گرفتن در محل کار می‌تواند یکی از این راه‌های موثر برای غلبه بر خستگی باشد. این راهی است که می‌توانید کار را از آن خود کنید و مهارت‌ها و نقاط قوت خود را بهتر در نقش بگنجانید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به عنوان یک حسابدار کار می‌کنید اما مهارت‌های ویژه‌ای دارید که کمتر در نقش شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این شرایط، می‌توانید داوطلبانه به کارآموزان کمک کنید تا تعاملات معنادارتری با دیگران داشته باشند. اگرچه این وظیفه به صراحت در شرح شغل شما وجود ندارد اما همچنان به ارزش سازمان می‌افزاید.

۳- معنای خود را پیدا کنید.

بی‌حوصلگی اغلب می‌تواند ناشی از فقدان هدف یا معنی در کار شما باشد. با این حال، فقط به این علت که در تلاش برای یافتن معنایی در شغل خود هستید، دلیل خوبی برای ترک کار نیست. این امکان وجود دارد که شغل خود را مجدداً چارچوب‌بندی کنید تا معنای بیشتری به کار خود وارد کنید. به عنوان مثال، اگر به عنوان استخدام‌کننده در یک آژانس کار می‌کنید، می توانید شغل خود را به عنوان منبع‌یابی داوطلبان، کسب سهمیه، زمان‌بندی مصاحبه و تکمیل نقش‌ها توصیف کنید.

 

اگر احساس می کنید از شغلتان خسته شده‌اید؛ تست رضایت شغلی کاران، دقیقا به شما می گوید در چه زمینه ای از کارتان احساس نارضایتی می کنید. همین حالا می توانید در آزمون کوتاه و بسیار جالب رضایت شغلی شرکت کنید.

 

۴- نوآوری به خرج دهید.

اگر در محل کار حوصله دارید، ایده‌پردازی کردن و طرح ایده‌های نوآورانه می‌تواند یک فعالیت محرک باشد که مزایای بسیاری به دنبال دارد. می‌توانید به راه‌هایی فکر کنید که وظایف‌تان را موثرتر و به شیوه متفاوت‌تر انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک نماینده فروش هستید که مسئول ارتباط با مشتریان احتمالی از طریق ایمیل هستید، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید نوآوری کنید. مثلا می‌توانید با قالب‌های مختلفی ایمیل ارسال کنید.

۵- برند شخصی خود را بسازید.

استفاده از زمان اضافی برای ساختن برند شخصی خود می‌تواند راه بسیار خوبی برای مبارزه با کسالت باشد. اگرچه ممکن است مستقیماً به نقش شما ارزش اضافه نکند، ساختن برند شخصی شما می‌تواند به طور غیرمستقیم آگاهی از برند کارفرمای شما را افزایش دهد. بهترین راه برای شروع ساختن برند شخصی خود، ارسال محتوای ارزشمند و تعامل با دیگران در لینکدین است.

۶- ذهن‌آگاهی را تمرین کنید.

کسالت احساسی است که گاهی اجتناب‌ناپذیر است. و بیشتر مشاغل شامل وظایف و مسئولیت‌هایی می‌شوند که به نظر شما کمتر از دیگران اشتیاق شما را درگیر می‌کنند. ذهن‌آگاهی تمرینی است که شامل حفظ تمرکز بر لحظه حال و پرت نشدن افکارتان می‌شود. اگرچه ممکن است به طور کامل خستگی شما را از بین نبرد، اما تمرین تمرکز حواس می‌تواند به شما در تحمل بهتر آن کمک کند. بنابراین، دفعه بعد که در محل کار روی یک کار خسته‌کننده یا یکنواخت کار می کنید، سعی کنید اجازه ندهید افکارتان شما را از لحظه حال دور کند.

 

می‌توانید تست ذهن‌آگاهی را به صورت رایگان در سایت کاران انجام دهید.

 

۷- بدن خود را حرکت دهید.

یکی از سالم‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای غلبه بر خستگی در محل کار، گنجاندن فعالیت بدنی بیشتر در روز است. تحریک بدن از طریق حرکت نه تنها راهی برای غلبه بر کسالت است، بلکه فواید جدی مانند سطوح بالاتر انرژی، خواب بهتر و خلق و خوی بهتر دارد. به‌جای استفاده از زمان‌های استراحت برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، سعی کنید حرکت‌های ورزشی ساده را انجام دهید و حتی کمی قدم بزنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!