شغل هایی که در آینده از بین می‌روند

‌در حال حاضر مشاغلی در خطر انقراض هستند که شاید حتی فکرش را هم نکنید در این مقاله کاران با شغل هایی که در آینده از بین می‌روند آشنا شوید.

شغل هایی که در آینده از بین می‌روند


با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از مشاغل ازبین خواهند رفت، و جای خود را به ربات ها و نرم افزار های کامپیوتری خواهند داد. در ادامه به لیست شغل هایی که در آینده از بین می‌روند اشاره خواهیم کرد که ممکن است بعضی به کلی نابود شوند و برخی دیگر قسمتی از کارشان ماشینی شود. اگر خواهان بهترین آینده شغلی برای خود هستید بهتر است شغل هایی که در آینده از بین می‌روند و مشاغل آینده دار در ایران را شناسایی کنید تا بهترین آینده شغلی نصیب‌تان شود. قطعا پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد مشاغل ناشناخته و جدیدی هم خواهد شد.

پزشکان
شاید دنیایی بدون پزشکان برایمان غیر قابل تصور باشد اما بعضی از عرصه‌های پزشکی با پیشرفت‌ ابزار‌های خودکار در تشخیص بیماری‌ها در معرض نابودی قرار می گیرند. به نظر می‌رسد نیاز به پزشکان و امدادگران در بخش‌های اورژانس و همچنین متخصصان زمینه‌هایی مثل جراحی ادامه پیدا خواهد کرد.

وکلا
در آینده وکلای بسیار کمتری در جریان پرونده‌های حقوقی و کارهای مربوط به آن حضور خواهند داشت.در عوض نرم افزار های کامپیوتری و ربات ها به افراد مشاوره حقوقی خواهند داد.

معماران
در آینده فقط معمارانی که مهارت‌های نوآورانه و خلاق و هنرمندانه دارند در این حرفه باقی خواهند ماند.و ساختمان های ساده توسط نرم افزار ها طراحی خواهند شد.

حسابداران
حسابدارانی که در زمینه امور مالیاتی پیچیده تخصص دارند در کار خود باقی می مانند اما آنهایی که کارهای ساده تر را برعهده دارند به دلیل کمبود تقاضا، احتمالا کار خود را از دست خواهند داد.

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

خلبانان هواپیما‌های جنگی
هواپیما‌های بدون سر‌نشین، اکنون جای حضور خلبان‌ها در مأموریت‌های خطرناک را گرفته اند و چنین به نظر می‌رسد که در آینده جنگ‌افزار‌ها بیشتر و بیشتر خودکار و اتوماتیک شوند.

پلیس و کارآگاهان
شغل پلیس به طور کلی حذف نخواهد شد. وظیفهٔ پلیس برای مراقبت‌های روزمره و همینطور کارآگاهان کم‌تخصص جای خود را به سیستم‌های تکنولوژیکی پیچیده می دهند.

بنگاه‌های معاملات ملکی
مثل عرصه‌های دیگر فروش کالا، فروش املاک هم به سمت اینترنتی شدن می‌روند. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که خریداران و فروشندگان را به هم متصل می‌کنند.

کارشناسان مرکز تماس
کارشناسان مرکز تماس در آینده جای خود را به اپراتور های هوشمند خواهند داد.

صندوق داران
در آینده اسکنرهای خودکار، صورت‌حساب مشتریان را آماده و هزینه را از کارت بانکی مشتریان کسر خواهند کرد.

رانندگان
در آینده ماشین های خودران و بدون سرنشین جای راننگان را خواهند گرفت.

کارگران کارخانه ها
در آینده ربات ها جای کارگران را خواهند گرفت، همین حالا نیز بسیاری از کارها در کارخانه ها و تولیدی ها به صورت ماشینی انجام می‌شوند.

فروشندگان بلیط
از همین حالا نیز شاهد ماشینی شدن خرید بلیط هستیم و کمتر کسی از طریق بلیط فروشی، بلیط تهیه می‌کند.

 

بیشتر بخوانید :

لیست شغل ها.

لیست شغل های پردرآمد فناوری اطلاعات.

لیست شغل های پردرآمد در ایران.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!