۱۰ نکته ارزشمند جست‌وجوی شغل در سال ۲۰۲۴

پیدا کردن فرصت‌های شغلی عالی و عبور از فرآیندهای گزینشی در بازار کار رقابتی امروز، واقعا کار دشواری است. اما چه تازه فارغ‌التحصیل شده باشید و چه در شرایط بن‌بست شغلی قرار گرفته باشید و بخواهید مسیر جدیدی را در پیش بگیرید، جست‌وجوی شغل می‌تواند آسان‌تر شود. ما برای اینکه به شما کمک کنیم شانس خودتان را افزایش دهید و روی جست‌وجوی خود متمرکز عمل کنید، موثرترین نکات جست‌وجوی کار را گردآوری کردیم تا بتوانید موفق‌تر عمل کنید. پس برای موفقیت نهایی در جست‌وجوی شغل، توصیه‌های ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید.

۱۰ نکته ارزشمند جست‌وجوی شغل در سال ۲۰۲۴

۱. لینکدین خودتان را به‌روز نگه دارید.

بر اساس آمار منتشر شده توسط The Social Shepherd در سال ۲۰۲۳، استفاده از لینکدین برای یافتن شغل ضروری است، زیرا ۷۲ درصد از مدیران استخدام هنگام جست‌وجوی نامزدها به لینکدین سر می‌زنند. سعی کنید پروفایل لینکدین خودتان را به‌روز نگه دارید و جدیدترین تغییرات مهارتی و تجربه‌ای را در آن وارد کنید.

۲. روی مهارت‌های ارتباطی خود سرمایه‌گذاری کنید.

مهارت‌های ارتباطی شما می‌تواند بخت شما را برای استخدام افزایش دهد یا حتی از بین ببرد. زمانی که بتوانید ارتباط موثری چه به صورت شفاهی و چه به صورت نوشتاری برقرار کنید، آن‌موقع این توانایی را دارید که تأثیر مثبتی بر مدیران استخدام بگذارید. اگر در این بخش مهارت ندارید، سرمایه‌گذاری در دوره‌هایی مهم است که توانایی شما را افزایش می‌دهد و نحوه تعامل شما با کارفرمایان آینده را بهبود می‌بخشد.

۳. در رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط شرکت کنید.

نمایشگاه‌ها و رویدادها راهی عالی برای ارتباط با کارفرمایان هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که مهم است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و درباره کارفرمایان شرکت‌کننده تحقیق کنید. اگر اطلاعات خوبی داشته باشید، می‌توانید گفت‌وگوی سازنده‌تر هم انجام دهید و از طرف آن‌ها هم راحت‌تر پذیرفته شوید.

۴. سایت‌های کاریابی را دنبال کنید.

رزومه خود را در سایت‌های مرتبط با کاریابی مانند کاران آپلود کنید یا از سایت بخواهید که در حوزه شغلی‌تان، شما را از جدیدترین آگهی‌های ثبت شده باخبر کند. کارفرمایان برای پیدا کردن کارمند مورد نظرشان به این سایت‌ها زیاد سر می‌زنند و آگهی می‌سپارند.

با بررسی رزومه کاران، رزومه‌ت رو خیلی راحت و سریع از همه نظر بررسی کن.

۵. تحقیقات خود را انجام دهید.

بهتر است قبل از اینکه حتی درخواستی ارسال کنید، نکات مربوط به هر شرکتی را که برای آن درخواست می‌دهید، بدانید. تحقیق کردن درباره کسب و کارها و دانستن اطلاعات روز در حوزه خودتان راه موثری برای این است که یک فرد حرفه‌ای و آماده کار باشید.

۶. با کارفرمایان ارتباط آنلاین داشته باشید.

هنگامی که به دنبال کار هستید، مهم است که با کارفرمایان بالقوه و کسب و کارهای مورد علاقه‌تان به صورت آنلاین با لایک کردن یا کامنت گذاشتن در صفحات اجتماعی‌شان ارتباط برقرار کنید. این شبکه اجتماعی می‌تواند شامل توییتر، اینستاگرام، تلگرام و مهم‌تر از همه لینکدین شرکت‌ها یا کارفرمایان باشد. شرکت‌ها تمایل دارند که در صفحات اجتماعی خود فرصت‌های جدیدی را ارسال کنند، بنابراین از آگهی‌های آن‌ها هم سریع‌تر باخبر خواهید شد.

۷. ببینید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند.

به جای معیار قرار دادن حقوق بالا، یافتن شغلی که شما را خوشحال می‌کند مهم‌ترین خواهد بود. وقتی به کار مورد علاقه‌تان وارد شوید، بخاطر پیشرفتی که انجام می‌دهید، پول بیشتر هم قابل دسترسی خواهد بود. ولی اگر از شغل‌تان ناراضی باشید آن موقع کسب درآمد از آن هم سخت‌تر خواهد بود. پس حقوق و دستمزد بالا را معیار اصلی قرار ندهید.

همین حالا میزان شادمانی تان را بسنجید و نتایج جالب تان را ببینید.

۸. با هر کسی ملاقات می‌کنید، به عنوان یک کارفرمای بالقوه رفتار کنید.

افراد مختلفی که در مسیر جست‌وجوی شغلی با آن‌ها برخورد می‌کنید، می‌توانند یک کارفرمای بالقوه یا رابط شما برای وصل شدن به مشاغل باشند. پس سعی کنید همواره خودتان را آماده نگه دارید و این را در نظر بگیرید که هر ملاقات یا پیام شما می‌تواند فرصت جدیدی برای استخدام باشد.

۹.  اعتماد به نفس داشته باشید.

سعی کنید اعتماد به نفس خود را در طول مسیر جست‌وجوی شغلی حفظ کنید. حتی پس از رد شدن و پذیرفته نشدن، به درخواست برای موقعیت‌هایی که به آن علاقه دارید ادامه دهید. همچنین به سمت موقعیت‌های شغلی بروید که در مورد آن‌ها مردد هستید. نگران نباشید، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ خب ممکن است پاسخ مثبتی دریافت نکنید.

با تست عزت نفس کاران، عناصر پنهانی شخصیت تان را کشف کنید.

۱۰.پیگیر باشید.

پیگیر باشید، اما مزاحم نباشید. دقت کنید بین ابتکار عمل و مزاحم مدیران استخدام شدن، خط باریکی وجود دارد. درخواست شغلی بفرستید و ۷ تا ۱۰ روز بعد آن را پیگیری کنید. سعی کنید نتیجه ارسال رزومه به شرکت‌ها را از آن‌ها دریافت کنید. از اینکه پیگیر درخواست شغلی خودتان باشید، اصلا خجالت‌زده نباشید.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای گام به گام و جامع برای یک جستجوی موفق تا رسیدن به شغل رویایی‌تان

در جستجوی شغل هستید؟ بر روی توانایی های تان تاکید کنید، نه تجربه تان

با موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی کاران استخدام شوید!

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!