7 مهارت مهم که بهتر است در رزومه آورده شوند

بخش مهارت‌های رزومه شما به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما توانایی‌ لازم برای موفقیت در نقشی که درخواست کرده‌اید را دارید. اغلب کارفرمایان توجه ویژه‌ای به این بخش دارند تا مشخص کنند آیا لازم است به مرحله بعد استخدام راه پیدا کنید یا خیر. دقت کنید که بعضی متقاضیان کار، مهارت‌ها یا ویژگی‌های بدیهی و نامناسبی را در رزومه خودشان می‌آورند. به عنوان مثال هیچ کارفرمایی علاقمند نیست با یک آدم وقت‌نشناس کار کند، پس بدیهی است که باید وقت‌شناس باشید و آوردن این مورد به عنوان یک ویژگی یا مهارت، اصلا عاقلانه نیست. در این مقاله، ما 7 مهارت برتر را که باید در رزومه گنجانده شود، مورد بحث قرار می‌دهیم، به مجموعه مهارت‌های خاص برای نقش‌های مختلف نگاهی می‌اندازیم و به سؤالات متداول در مورد مهارت‌ها و رزومه‌ها پاسخ می‌دهیم

7 مهارت مهم که بهتر است در رزومه آورده شوند

7 مورد از بهترین مهارت‌ها برای قرار دادن در رزومه

معمولا ذکر کردن مهارت‌های سخت در رزومه بر اساس جزییات شغل مورد نظر کار آسان‌تری است، درحالی‌که مهارت‌های نرم، کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. برای کمک به محدود کردن مهارت‌های نرم در رزومه، وظایف مختلف این موقعیت را مرور کنید و مشخص کنید کدام یک از نقاط قوت شخصی شما کمک می‌کند تا آن وظایف را با موفقیت انجام دهید. همچنین می‌توانید با یک متخصص رزومه مشورت کنید تا مهارت‌های نرم خودتان را ساختارمندتر در رزومه بیاورید.

در اینجا 7 نمونه از بهترین مهارت‌هایی که کارفرمایان ممکن است آن‌ها را در رزومه شما جست‌وجو کنند، آورده‌‌ایم:

1-مهارت گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یعنی هنگام صحبت شخص مقابل، با تمرکز کامل به گوش دهید و درباره نکات مهم حرف او با او حرف بزنید. گوش دادن فعال به شما کمک می‌کند پیام را درک کنید و متفکرانه پاسخ دهید. داشتن این مهارت و بیان آن در رزومه نشان می‌دهد شما فرد مناسب و مشتاقی برای تصاحب شغل مورد نظر هستید و در قالب تیم، می‌توانید خوب و موثر نقش ایفا کنید.

2-مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی، توانایی‌هایی هستند که هنگام ارائه و دریافت انواع مختلف اطلاعات از آن‌ها استفاده می کنید. برخی از مثال‌ها شامل برقراری ارتباط با ایده‌ها، احساسات یا اتفاقاتی است که در اطراف شما می‌افتد. داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی در هر حوزه‌ای و در هر سطح شغلی مهم است و بدون داشتن ارتباط قدرتمند، ممکن است در رسیدن به اهداف مورد نظر دچار مشکل شوید.

 

برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای اینجا را کلیک کنید

 

3-مهارت‌های رایانه‌ای

مهارت‌های رایانه‌ای شامل توانایی یادگیری و بکارگیری فناوری‌های مختلف است. طبیعتا منظور مهارت سخت‌افزاری روشن و خاموش کردن رایانه و استفاده از کیبورد نیست، بیشتر منظور مهارت‌های نرم‌افزاری است که به شما کمک می‌کند تا به طور موثر از برنامه‌های رایانه‌ای و پلتفرم‌ها استفاده کنید. امروزه اغلب ارتباطات و برنامه‌ریزی‌های کاری در بستر نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها انجام می‌شوند.

4-مهارت‌های خدمات به مشتری

مهارت‌های خدمات مشتری، شیوه‌هایی هستند که شما با دانستن آن‌ها، بهتر می‌توانید نیازهای مشتری را برطرف کنید و تجربه مثبتی برای آن‌ها ایجاد کنید. مهارت‌های خدمات مشتری، به طور کلی، به شدت به حل مسئله و ارتباط سازنده وابسته است.

5-مهارت‌های رهبری

مهارت‌های رهبری به رهبران این امکان را می‌دهد که گروهی از افراد را برای رسیدن به یک هدف مشترک سازماندهی کنند. ممکن است با خودتان بگویید شما که قرار است برای یک موقعیت شغلی کارمندی اقدام کنید، اما داشتن مهارت رهبری برای آینده شغلی شما بسیار کمک‌کننده خواهد بود. چه در یک موقعیت مدیریتی باشید یا یک پروژه را رهبری کنید، مهارت‌های رهبری به شما توانایی هدایت موفق یک پروژه را به سمت هدف مورد نظر می‌دهد.

6-مهارت حل مسئله

مهارت‌های حل مسئله به شما این امکان را می‌دهد تا ریشه یک مشکل را تشخیص دهید و به سرعت راه حلی موثر برای همه طرفین پیدا کنید. این مهارت در هر نقشی و در بین صنایع بسیار ارزشمند است. حل موثر مشکلات در نقش شما ممکن است به مهارت‌های فنی خاص در صنعت یا شغل نیاز داشته باشد.

7-مهارت‌های مدیریت زمان

مهارت‌های مدیریت زمان شما را قادر می‌سازد که وظایف و پروژه‌ها را قبل از موعد مقرر تکمیل کنید و در عین حال تعادل بین کار و زندگی را هم حفظ کنید. اگر نتوانید به اندازه کافی این تعادل را حفظ کنید، با مشکلات مختلفی مواجه خواهید بود.

منظم ماندن می‌تواند به شما کمک کند روز کاری خود را بر اساس اهمیت به وظایف خاصی اختصاص دهید. درک عمیق اهداف فردی، تیمی و شرکتی شما می‌تواند نقطه شروعی باشد تا مهارت مدیریت زمان را در خودتان پرورش دهید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!