چطور صبح ها دیر به سرکار نرسیم؟

دیررسیدن به محل کار یکی از معضلات کارمندان است که خیلی وقت ها دردسرساز می شود؛ اگر شما هم همیشه دیر به محل کارتان می رسید این مقاله کاران برای شماست.

چطور صبح ها دیر به سرکار نرسیم؟

چرا نباید دیر به محل کار برسیم؟

هیچ کارفرمایی از دیرآمدن کارمندان خود خوشحال نمی شود و نمی خواهد که هر روز را صرف شنیدن بهانه های مختلف برای دیر رسیدن همکاران کند. دیر رسیدن به محل کار و آوردن دلایل پشت سر هم بعداز مدتی باعث ایجاد تصور منفی در ذهن کارفرما میشود و حتی ممکن است مدیر شما کمتر از دیگران به شما اعتماد کند.چالش وقت ‌شناسی در بسیاری از محیط های کاری مطرح است و تمام کارمندانی که تاخیر دارند، به خوبی از تاثیرات بد و شرمندگی هایی که دیر رسیدن ها برای موقعیت شغلی، مسایل مالی یا روابط دوستانه برایشان به دنبال دارد، آگاه هستند.

چطور صبح ها دیر به سرکار نرسیم؟

همیشه راه هایی وجود دارند که شما به کمک آنها می توانید این چالش را برطرف کنید. در ادامه این مقاله کاران با این راهکارها آشنا می شوید:

۱.به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.

عموما دیر رسیدن به سرکار نتیجه دیر خوابیدن و کمبود استراحت کافی است. حتی ممکن است این خواب آلودگی در محیط کار هم با شما همراه باشد. بهتر است برنامه زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل خواب کافی را داشته باشید تا بتوانید صبح به موقع از خواب بلند شوید. قطعا خودتان بهتر از هر کسی می دانید حداقل مدت زمان لازم برای خواب تان چند ساعت است. سعی کنید با برنامه ریزی کارها از قبل، ساعت بهینه خواب خود را تنظیم کنید.حتی جالب است بدانید برای هوشمندانه کار کردن هم داشتن خواب شبانه کافی همیشه مورد توجه قرار می گیرد.

 

چقدر توانایی کنترل استرس دارید؟ همین حالا با تست تحمل کاران خودتان را بهتر بشناسید

 

۲.سر یک ساعت مشخص صبح ها بیدار شوید.

ساعت تان را سر یک ساعت و دقیقه مشخص کوک کنید؛ مطابق یک تحقیق علمی افرادی که  زنگ هشدار گوشی یا ساعت خود را برای چند زمان نزدیک به هم تنظیم میکنند بیشتر از دیگران دیرتر به محل کار خود میرسند؛ چرا که عادت کردهاند بعد از بیدار شدن و تعویق هشدار، دوباره به خواب بروند و همین قضیه موجب دیر شدن و از دست رفتن زمان میشود. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم بعد از تنظیم آلارم،گوشی خود را در جایی دور از خود قرار دهید تا برای قطع کردن صدای هشدار مجبور شوید از جایتان بلند شوید.

۳.صبح ها اول برای سرکاررفتن آماده شوید.

بهتر است زمان صبح را فقط به آماده شدن برای سرکار رفتن اختصاص دهید. آماده شدن در لحظات آخر یکی از مهم ترین دلایل دیر رسیدن شما به محیط کار است. بنابراین بهتر است کارهایی مثل چک کردن گوشی موبایل و اپلیکیشن ها را به زمان دیگری اختصاص بدهید؛ از انجام کارهای دیگر که حواس شما را پرت می کند پرهیز کنید و فقط برای سرکار رفتن آماده شوید صبح ها برای انجام هر کاری پیش از ترک منزل برنامه ریزی داشته باشید و زمان انجام کارها را تخمین بزنید تا بتوانید در ساعت مقرر به محل کارتان برسید.

شما چه راه های دیگری برای سروقت رسیدن به محیط کار سراغ دارید؟

بیشتر بخوانید:

چطور تعادل بین کار و زندگی‌ ایجاد کنیم

چطور عصرها راندمان بیشتری داشته باشیم؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!