نمونه نامه گواهی کسر از حقوق و کاربرد آن

گواهی و یا نامه کسر از حقوق نامه‌ای است که طی آن پرداختی مستقیماً از دستمزد کارمند به دلیل تعهدات مالی به منظور گرفتن وام کسر می‌شود. در این مقاله کاران می توانید یک نمونه نامه کسر از حقوق ببینید.

نمونه نامه گواهی کسر از حقوق و کاربرد آن

کاربرد گواهی کسر از حقوق

متقاضی نامه کسر از حقوق، اغلب موارد کارمندی است که به دنبال گرفتن وام بانکی یا دادن ضمانت است. به همین خاطر مخاطب گواهی کسر از حقوق می‌تواند یک شعبه بانکی یا سازمان ارائه کننده خدمات مالی باشد. در واقع کارکرد اصلی نامه کسر از حقوق به منظور ضمانت پرداخت اقساط وام گرفته شده به بانک یا سازمان مربوطه است.

برخی از شرکت های خصوصی حاضر به دادن نامه کسر از حقوق نیستند چراکه کارمندان شرکت‌های خصوصی معمولا قراردادهای بلند مدتی با کارفرما ندارند و این موضوع باعث می‌شود برخی‌ها بخواهند از این گواهی سواستفاده کنند.

از طرف دیگر بسیاری ار بانک‌ها نامه کسر از حقوق شرکت‌های خصوصی را قبول ندارند. آنها برای ارائه وام, تنها گواهی کسر از حقوق کارمندان دولت یا شرکت‌های بزرگ یا سهامی عام را می‌پذیرند. گرچه طی مدت اخیر حتی سازمان‌های دولتی هم از دادن نامه کسر از حقوق خودداری می‌کنند مگر در شرایطی که فرد متقاضی این گواهی در استخدام رسمی دولت باشد.

 

نمونه نامه و گواهی اشتغال به کار و کاربرد آن

 

در ادامه می‌توانید یک نمونه نامه گواهی اشتغال به کار با ذکر کسر حقوق را مشاهده کنید.

شماره…………….
تاریخ…………………
پیوست…………………

بسمه تعالی

از : شرکت ………………….
 
به : بانک / موسسه مالی شعبه ……………………….
 
موضوع : گواهی ضمانت – گواهی کسر از حقوق
 
 

با سلام و احترام

بدینوسیله بنا بر تقاضای جناب آقای / سرکار خانم ……………..به شماره ملی …… گواهی می‌شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت از تاریخ .... می‌باشد و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به صورت ماهیانه به مبلغ …………… ریال است.

با توجه به مبلغ ماهیانه قسط به میزان ..........................تومان به موجب ضمانت فوق، این شرکت تعهد می‌نماید چنانچه وام گیرنده به هر علت از پرداخت اقساط در سر رسید معین خودداری نماید با گزارش کتبی بانک تا زمان پایان قرارداد وی با این شرکت، مبلغ موردنظر را از حقوق وی طبق قانون کسر و به بانک پرداخت کند.

لازم به ذکر است این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و درصورت هرگونه انتقال وام به هر شکل و به شخص ثالث کان لم یکن محسوب می‌گردد.

همچنین بدیهی است این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک / موسسه فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری می باشد و تنها تا زمان اشتغال ایشان در شرکت معتبر است.

 

دانلود فایل گواهی کسر از حقوق

 

بیشتر بخوانید:

نمونه نامه رضایت کارفرما از عملکرد کارمندان و کاربرد آن

نحوه نوشتن قرارداد کاری +نمونه قرارداد استخدام تمام وقت

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!