چرا مدیران باید به کارکنان بازخورد بدهند؟

یکی از اشتباهات بزرگی که اغلب مدیران دچار آن می شوند سکوت و بی توجهی در برابر عملکرد کارکنانشان است. بازخورد ندادن درباره کیفیت کار کارمندان می تواند بسیاری از زحمات مدیران را به باد دهد و کارمندان را ناامید کند.

چرا مدیران باید به کارکنان بازخورد بدهند؟

در این مقاله کاران که برگرفته از کتاب "بزرگترین اشتباه مدیران" نوشته ارشیا دکامی است، با روش های درست بازخورد دادن درباره کار پرسنل آشنا می شویم:

چرا باید به کارکنان درباره کارشان بازخورد بدهیم؟

خیلی از روانشناسان از بازخورد به عنوان تزریق داروی انگیزشی به سازمان یاد می کنند. زمانی که به کارکنان هیچ بازخوردی نمی دهیم باید منتظر بروز مشکلاتی مثل بی انگیزگی کارکنان و اشتباهات و ضعف عملکردی پرسنل در اثر این اشتباه مدیریتی باشیم.

 وقتی درباره عملکرد کارکنان چیزی به آنها نمی گوییم آنها خودشان براساس سرنخ ها و نشانه های بسیار کوچک که اغلب هم نادرست است، شروع به ساختن بازخورد می کنند. اغلب این بازخوردهای ساخته ذهن کارمندان، بازخوردهای منفی است که می تواند منجر به سؤتفاهم، جریحه دار شدن احساسات، تعارض و برخوردهای غیر ضروری می شود. حتی ممکن است برخی از کارمندان فکر کنند کارشان کاملا درست است و پیوسته همان کار را ادامه دهند.

چرا مدیران بازخورد نمی دهند؟

90 درصد مدیران یا بازخورد نمی دهند و یا اگر درباره نتیجه کار پرسنل به آنها عکس العمل نشان بدهند، به جای بازخورد درست و حمایتی، عکس العمل اشتباه و تخریبی نشان می دهند.

درواقع بازخورد دادن درباره نحوه کار افراد یکی از نیازهای روانی آنهاست و کارکنان دوست دارند بدانند کیفیت کارشان چطوراست؛ البته منظور از بازخورد دادن، فقط تشویق و حمایت نیست؛ خیلی وقت ها انتقاد هم اگر در قالب درست و حرفه ای باشد، می تواند روی پیشرفت  کاری تاثیر بگذارد.

تعریف بازخورد چیست؟

بازخورد، توصیف دقیق اطلاعات مفید درباره عمل یا رفتار یک فرد یا گروه است که می تواند باعث تنظیم، بهبود اعمال و رفتار فعلی و آینده فرد یا گروه شود. در مطالب زیر می توانید درباره روش درست بازخورد مدیران به کارکنان بخوانید. شما چه تجربه ای از بازخورد مدیریتی دارید؟

بیشتر بخوانید:

چطور به کارمندان خود درست بازخورد مثبت و منفی بدهیم

مدیران چه زمانی باید به عملکرد کارکنان بازخورد مثبت و منفی بدهند؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!