دورکاری میتواند بهبود عملکرد سازمان را تسریع دهد. این شیوه کاری میتواند افزایش انعطافپذیری، کاهش هزینهها، افزایش رضایت کارکنان، و امکان همکاری بینالمللی را فراهم کند. اما، برخی چالشها نیز وجود دارد که باید با برنامهریزی مناسب و ابزارهای ارتباطی خوب مدیریت شوند. در این مقاله کاران به چالش ها و تاثیر دورکاری بر رضایت شغلی کارکنان پرداختهایم.
مدیریت استراتژیک از جمله کلیدواژههای پرکاربرد این روزها در سازمانهای مختلف است. البته این عبارت آنقدر که بکار میرود، نتوانسته درست در مجموعهها و کسب و کارهای مختلف، اجرایی شود. چون اجرای صحیح آن نیاز به رعایت کردن نکات مهمی دارد. اما در صورتی که درست به انجام برسد، باعث رشد و شکوفایی محسوس یک سازمان میشود. در این مقاله کاران مدیریت استراتژیک را تعریف میکنیم، تاریخچهای از آن را بیان میکنیم و به مزایا و نکات مختلف مرتبط با آن میپردازیم.
شناسنامه شغلی (Job Description) یک سند مهم در حوزه منابع انسانی است که وظایف، مسئولیتها، مهارتها، و سایر جزئیات مربوط به یک شغل را توصیف میکند. این سند به طور کامل توضیح میدهد که یک فرد در یک شغل چه کارهایی انجام میدهد و به چه مهارتها و تواناییهایی نیاز دارد.
ضامن معمولاً برای مشاغل کوچک و متوسط، اجاره مسکن، و درخواست وام به کار میرود. در این مقاله کاران به چند نمونه از مشاغلی که استفاده از ضامن در آنها رایج است را معرفی میکنیم.
یکی از چالشهای جدی حضور در جلسات مصاحبه، صحبت درباره حقوقی است که قرار است دریافت کنید. صحبت از حقوق بسیار مهم و ضروری است البته به شرط اینکه در زمان درست خودش و به شکل صحیح مطرح شود. رعایت نکردن نکات مرتبط با درخواست حقوق، ممکن است باعث ساخته شدن تصویر بدی از شما در نظر کارفرما شود. در این مطلب، به نکات مختلفی که برای درخواست حقوق در جلسه مصاحبه شغلی باید به آنها توجه کنید، اشاره کردهایم.
مدیران منابع انسانی در مصاحبهها باید توانمندیها و فوت و فنهای خاصی داشته باشند تا ارزیابی دقیقی از متقاضیان انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که افراد مناسبی را انتخاب میکنند. در این مقاله کاران، چند فوت و فن کلیدی برای مدیران منابع انسانی در مصاحبهها پیشنهاد شده است.
انتخاب مدارک مناسب برای استخدام اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع تاثیر مستقیمی بر فرآیند استخدام و عملکرد آینده کارمندان خواهد داشت. در این مقاله کاران به برخی از عوامل مهم در انتخاب مدارک مناسب برای استخدام اشاره کردهایم.
ممکن است شما فردی باشید که از کارمند بودن خسته شدهاید. یا مدت زیادی در حوزه تخصصی خودتان تجربه کسب کردهاید و حالا به دنبال آغاز کسب و کار خودتان هستید. افتتاح یک استارتاپ جدید میتواند به یک رویای عالی یا یک کابوس وحشتناک تبدیل شود. بستگی دارد شما چطور خودتان را برای آن آماده کرده باشید. در این مطلب، سوالاتی را با شما در میان میگذاریم که بهتر است پیش از آغاز استارتاپ از خودتان پرسیده باشید. به این ترتیب با دست یافتن به یک شناخت خوب از خودتان، بهتر میتوانید در مورد کارتان تصمیمگیری کنید. فراموش نکنید که همه چیز به طرح پرسشهای مهم و پاسخهای صادقانه از طرف خودتان بستگی دارد.
تست هوش چندگانه گاردنر به اندازهگیری چند نوع هوش انسانی میپردازد و به شما در درک و ارزیابی بهتر قابلیتها و تواناییهای افراد کمک میکند بنابراین استفاده از تست هوش چندگانه گاردنر برای بررسی تناسب شخصیت فرد با شغل مورد نظر در استخدام بسیار مفید خواهد بود.
درونگراها به عنوان افرادی که به علایق و احساسات و افکار درونی خود توجه دارند شناخته می شوند، این افراد از خلوت خود انرژی می گیرند. در این مقاله کاران به مشاغل مناسب درونگراها و تیپ شخصیتی آنها پرداختیم.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید