۶ راه موثر برای غلبه بر شکست کسب و کار

تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰ درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول تعطیل می‌شوند و تقریباً نیمی از شرکت‌های کوچک‌تر در سال پنجم از بین می‌روند. این اعداد در سراسر جهان متفاوت است، اما یک چیز را با اطمینان می‌توان گفت: «یک شرکت با افراد ضعیف نمی‌تواند اداره شود». برای بسیاری از کارآفرینان درک چگونگی غلبه بر شکست به شیوه‌‌ای منطقی یکی از سخت‌ترین درس‌ها برای یادگیری است. برای کمک به شما و از بین بردن خطر شکست، ما در این مقاله، تعریف کلی از شکست در کسب‌وکار ارائه داده‌ایم و سپس چگونگی غلبه بر آن را توضیح داده‌ایم.

۶ راه موثر برای غلبه بر شکست کسب و کار

شکست در کسب و کار چیست؟

از اصطلاح «شکست تجاری» زمانی استفاده می‌کنیم که شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند نیازهای مالی خود را برآورده کنند و مجبور به توقف فعالیت خود می‌شوند. از نظر مالی، کسب‌وکارها به دلیل مدیریت ضعیف و همچنین جریان نقدی و سرمایه در گردش ناکافی شکست می‌خورند. جریان نقدی مثبت زمانی است که جریان نقدی ورودی، پولی که وارد می‌کنید، بر جریان نقدی خروجی، پولی که خرج می‌کنید، بیشتر باشد.

چگونه بر شکست کسب و کار غلبه کنیم

دریافت حس ناامیدی و تبدیل آن به فرصتی برای رشد آسان نیست. بیایید ببینیم چه کاری می‌توانید انجام دهید تا متمرکز بمانید و بر شکست غلبه کنید.

تست تاب‌آوری کاران به شما می گوید چقدر توانایی تاب آوری در برابر مشکلات و شرایط سخت را دارید.

۱. یک طرح اضطراری تنظیم کنید

یک طرح اضطراری تجاری جزء ضروری برای برنامه‌ریزی استراتژی هر واحد تجاری است زیرا ما را برای بدترین سناریو آماده می‌کند. برنامه‌ریزی اضطراری این‌گونه عمل می‌کند که اگر یک موقعیت غیرمنتظره در مقابل چشمان شما آشکار شود، سازمان شما یک مسیر دقیق عمل برای اجرا دارد.

آزمایش‌هایی برای اینکه بفهمید طرح شما کار می‌کند یا نه، برنامه‌ریزی کنید. با گذشت زمان، موارد احتمالی خود را اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که با شرایط متغیر سازگار می‌شوید. همچنین با یک شرکت فناوری اطلاعات قابل اعتماد شریک شوید که می‌تواند اطمینان حاصل کند داده‌های شما ایمن و قابل بازیابی هستند.

۲. تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

هر سازمان بزرگ یا کوچک باید یک تحلیل SWOT انجام دهد. هدف اصلی این تکنیک قدیمی این است که نکات و عواقب شرکت شما و عواملی که قبل از انجام اقدام در نظر گرفته می‌شوند را درک کنید.

نقاط قوت (S): ویژگی‌های داخلی مثبت، دارایی‌های فیزیکی و مزیت رقابتی نسبت به رقبا است.

نقاط ضعف (W) : عوامل داخلی منفی، مانند شکاف در کارکنان یا فرآیندهایی که نیاز به بهبود دارند.

‌فرصت‌ها (O) : عناصر خارجی که ممکن است به موفقیت شرکت شما کمک کنند.

 تهدیدها (T) : نیروهای خارجی که کنترل آن‌ها را ندارید، مانند یک بیماری همه‌گیر جهانی که کل اقتصادها را تعطیل می‌کند.

۳. روی مشتریان خود تمرکز کنید

بدون تزریق مشتریان بیشتر، حفظ جایگاه کسب و کار دشوار خواهد بود. اگر قادر به ایجاد سرنخ، جمع‌آوری مشتریان بالقوه و به دست آوردن مشتریان جدید نیستید، تمرکز بر مشتریانی که دارید، ضروری است.

هنگامی که نمی‌توانید یک جریان درآمد جدید را به دست آورید، باید از قدرت مشتریان فعلی خود استفاده کنید. خواه این تلاش برای گسترش تجارت خود با تخفیف‌ها و محصولات جدید باشد یا از حمایت آنها برای اهداف تاکتیکی بازاریابی ایمیلی یا تمرکز بر مشتریان وفادار که می‌تواند تکنیک هوشمندانه‌ای باشد.

۴. از تصمیم‌گیری احساسی بپرهیزید

تصمیم‌گیری بر اساس احساسات یکی از دلایل شکست کسب و کار است. ممکن است گفتنش راحت‌تر از انجام دادن باشد، به خصوص زمانی که در لحظه خشمناک یا غمگین هستید. گفتنی است، چند لحظه وقت گذاشتن برای جمع کردن خود و منطقی شدن دوباره برای اطمینان از غلبه بر موانع بسیار مهم است. مثلا به پیاده‌روی بروید، یک فنجان قهوه بخورید یا فقط یک نفس عمیق بکشید.

۵. در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

متخصصان بازاریابی معمولا می‌گویند که اگر در شبکه‌های اجتماعی نیستید، پس تلاش کافی برای دیده شدن نمی‌کنید. هنوز بسیاری از مشاغل فکر می‌کنند شبکه‌های اجتماعی بیش از حد شلوغ است و اتلاف وقت و منابع است. این یک باور اشتباه است، زیرا دیدگاه بهتر این است که میلیون‌ها مشتری بالقوه در نوک انگشتان شما وجود دارد.

شبکه‌های اجتماعی، مانند توییتر، فیس‌بوک، پینترست و اینستاگرام، همگی ابزارهای ارزشمندی هستند که می‌توانند زمانی که می‌خواهید سرنخ‌های جدید ایجاد کنید، استراتژی برند خود را پیش ببرید و عملیات دیجیتال خود را تقویت کنید، از آن‌ها استفاده کنید.

۶. یک مشاور تجاری استخدام کنید

یکی از دلایل شکست یک کسب و کار این است که بسیاری از مالکان سرسخت هستند و از سازگاری یا حتی قبول مسئولیت خودداری می‌کنند. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه چند سالی است که کارآفرین بوده‌اید، استخدام یک مشاور تجاری می‌تواند یکی از بهترین تصمیمات سرمایه‌گذاری باشد. از آن‌جایی که یک مشاور کسب‌وکار یک کارآفرین موفق با مهارت در دنیای شرکت‌ها و بازار است، می‌توانید از مغز او استفاده کنید و مانع از شکست کسب و کارتان شوید.

 

 

بیشتر بدانید:

چطور با حس ترس از شکست در کار و زندگی مقابله کنیم؟

۳ دلیل مهم برای اینکه چرا استارتاپ تان شکست می خورد و راهکارهای آن

پیش‌گویی خود تحقق بخش چیست و چه تاثیری روی موفقیت و شکست ما دارد؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!