مهم ترین مهارت ها برای موفقیت در مشاغل آینده

برای اینکه در پردرآمدترین و پرتقاضاترین مشاغل آینده بتوانیم موفق شویم لازم است یک یا چند دسته از مهارت های مهم را یاد بگیریم. در این مقاله کاران که براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد تهیه شده، با فهرست مهارت های اصلی برای پردرآمدترین شغل های ایران و جهان طی 10 سال آینده آشنا می شویم:

مهم ترین مهارت ها برای موفقیت در مشاغل آینده

براساس فهرست پردرآمدترین مشاغل آینده, مهارت های شغلی هم متفاوت می شوند. در واقع انقلاب مهارت آموزی در 10 سال آینده قرار است برای یک میلیارد نفر در بازار جهانی فرصت استخدام به وجود بیاورد. کمپانی لینکدین با همکاری بانک جهانی، این مهارت های مهم برای مشاغل پرطرفدار آینده را در 5 خوشه زیر طبقه بندی کرده است:

  1. مهارت های شغلی
  2. مهارت های عمومی و نرم
  3. مهارت های فنی پایه
  4. مهارت های آینده ساز فنی
  5. مهارت های تخصصی صنعتی

 

مهارت های شغلی:

مهارت های شغلی دربرگیرنده مجموعه مهارت های مورد نیاز برای فعالیت یا راه اندازی یک شرکت است. این خوشه مهارت ها شامل مهارت هایی مثل بازاریابی، مدیریت پروژه، بودجه ریزی و مدیریت مالی و اصول توسعه تجاری می شود. برای آشنایی با راه های موفقیت شغلی و هوشمندانه کار کردن این مقاله را از دست ندهید.

مهارت های عمومی و نرم:

این مهارت ها به طور معمول قابلیت های فردی و اجتماعی هستند که در تمام حرفه ها مورد نیازند. مهارت های نرم شامل رهبری، ارتباطات، مذاکره، خلاقیت و حل مسئله هستند.

 ریشه اصلی مهارت های نرم در هر فرد با ضریب هوش هیجانی رابطه مستقیمی دارد ؛ برای سنجش مهارت های نرم مقاله 15 نشانه هوش هیجانی بالا را بخوانید.

مهارت های فنی پایه:

این مهارت ها شامل سواد رایانه ای هستند، از جمله امکان استفاده از مجموعه نرم افزارهای تولیدی مایکروسافت و در کنار آن، کاربردهای خاص فناوری از جمله طراحی وب، بازاریابی آنلاین، رسانه و شبکه های اجتماعی، مهارت های ارتباطات آنلاین، توانایی گزارش نویسی، نرم افزارهای طراحی مهندسی، نرم افزارهای پزشکی و نرم افزارهای بالینی. برای آشنایی با مهم ترین مهارت های مورد توجه کارفرمایان در محیط کار این مقاله به شما کمک می کند.

مهارت های آینده ساز فنی:

مهارت هایی هستند که افراد را قادر می کنند تا فناوری هایی را به کار برند و طراحی کنند که به طرز چشمگیری بر مدلهای تجاری و بازار کار طی سال های آینده اثر می گذارند. این دسته مهارت ها شامل علوم داده، پردازش طبیعی زبان، اتوماسیون، روباتیک، رایانش ابری و امنیت سایبری هستند. درباره مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات و کامپیوتر این مقاله بخوانید.

 مهارت های تخصصی صنعتی:

این مهارت ها مربوط به حوزه حرفه هایی مثل مستندسازی در رایانش ابری، بازاریابی انواع محتوا، فروش تخصصی در صنایع و مهارت های مرتبط با اقتصاد مراقبت و پزشکی است.

به نظر شما چه مهارت های دیگری برای موفقیت در مشاغل آینده موردنیاز است.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی مشاغل دورکار پردرآمد در دوران کرونا

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!