اگر از شغل مان ناراضی هستیم چه کنیم؟

اگر از شغل تان ناراضی هستید، این مقاله کاران برای شماست.

اگر از شغل مان ناراضی هستیم چه کنیم؟

اگر از شغلتان راضی نیستید و دیگر شغل تان را دوست ندارید، نگران نباشید، شما تنها نیستید؛ خسته شدن از کار و احساس نارضایتی شغلی در هر سنی می تواند اتفاق بیافتد. اما همیشه راه حل هایی برای نارضایتی شغلی هستند که می توانیم با واقع بینی به آنها فکر کنیم تا شرایط برای کار و زندگی مان بهتر شود.

در این مقاله کاران با چند پیشنهاد و توصیه‌ مدیران منابع انسانی درباره نارضایتی شغلی آشنا می شویم که ممکن است برایتان جالب باشد:

1.دلیل نارضایتی شغلی تان را کشف و بررسی کنید:

مهم ترین راه حل نارضایتی شغلی این است که اول دلیلش را کشف کنید؛ 5 عامل نوع شغل و محیط کار، رفتار مدیر و همکاران، امکان پیشرفت شغلی و میزان حقوق و دستمزد می توانند مهم ترین دلایل نارضایتی شغلی باشند.

با شرکت در تست رضایت شغلی کاران کشف کنید که چرا شغل تان را دوست ندارید.

2. آیا انتظارهای شما منطقی است؟

حالا که دلیل نارضایتی شغلی تان را فهمیدید می توانید با خودتان روراست باشید و با یک دوست و یا مشاور آگاه صحبت کنید که چقدر انتظار شما نسبت به خودتان و شغل تان منطقی است؛ مثلا اگر تخصص بالایی ندارید و یا در کارتان تازه وارد هستید، نباید انتظار حقوق و مزایای در سطح مدیران را داشته باشید. در واقع رفتارها و توانایی‌های خود را به طور واقعی ببینید و بدون ارزیابی درست از کارکردن دست نکشید.

3.به همه نگویید از کارتان متنفرید :

نیازی نیست اگر کارتان را دوست ندارید به همه همکاران و دوستان بگویید؛ با افراد دلسوز و آگاه مشورت کنید؛ حتی اگر دلیل نارضایتی کاری شما مدیر و یا همکاران هستند در یک موقعیت مناسب درباره خواسته هایتان با آنها صحبت کنید. ضرورتی ندارد پیش هر کس و یا حتی در شبکه های اجتماعی این موضوع را جار بزنید؛ این موضوع تاثیر خوبی روی آینده کاری و مصاحبه های شغلی تان در آینده ندارد. درباره بدگویی راجع به محیط کار قبلی و تاثیرات منفی اش این مقاله را بخوانید.

4. سریع استعفا ندهید:

عجولانه برای استعفا تصمیم نگیرید و جوانب را بسنجید. کار عاقلانه این است که تا یک شغل بهتر و یا جدید پیدا کنید. سعی کنید اول ببینید چطور می توانید ماندنتان در آن کار را قابل تحمل تر کنید.گزینه های پیش رو در کارتان را بررسی کنید و به خاطر داشته باشید پیدا کردن کار جدید همیشه ساده نیست و ممکن است این نارضایتی در محل کار جدید هم برایتان پیش بیاید .

5. برای پیدا کردن کار آماده شوید:

اگر به هیچ طریق نمی توانید در کارتان بمانید، اشکالی ندارد. وقتی مشغول کار باشید، پیدا کردن کار برایتان راحت تر است. حداقل بیکار نمی مانید. وقت بگذارید و رزومه تان را تکمیل تر کنید. با هر کس و هر جایی که می توانید ارتباط برقرار کنید تا موقعیت های کاری جدید پیدا کنید. ناامید نشوید و دست از تلاش برندارید. هر زمان خواستید می توانید تمام آگهی های استخدامی از تمام کاریابی ها را یکجا در کاران ببینید و فرصت های شغلی تان را ارزیابی کنید.

6. مهارت های جدید یاد بگیرید.

اگر دلیل تان برای نارضایتی شغلی نوع کار و میزان حقوق تان است، قبل از پیدا کردن شغل جدید دست به کار شوید ؛ممکن است اگر مساله اقتصادی را با مدیران در میان بگذارید، راه حلی برایش داشته باشند. حتی می توانید با تحقیق، چند دوره آموزشی و مهارتی که برای پیشرفت شغلی تان لازم است را یاد بگیرید تا فرصت های استخدامی بیشتری داشته باشید.

شما چه راه های دیگری برای حل موضوع نارضایتی شغلی سراغ دارید.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی رضایت شغلی داریم؟

10 جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

چگونه با اصل گرایی به موفقیت شغلی برسیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!