چطور در محیط کارمان ارتقا شغلی پیدا کنیم؟

شما هم به تغییر شغل فکر می کنید؟ یکی از بهترین فرصت ها برای جستجوی شغل جدید می تواند شرکتی باشد که در حال حاضر در آن کار می کنید. در این مقاله کاران درباره بهترین راه های ارتقا شغلی گفتیم.

چطور در محیط کارمان ارتقا شغلی پیدا کنیم؟

چرا ارتقا شغلی در کار فعلی، بهتر از استخدام شدن در جای جدید است؟

اگر محیط کار فعلی تان را دوست دارید و مدیرتان به شما امکان ترفیع شغلی بدهد می توانید در شغل تان پیشرفت کنید و دیگر ریسک و دردسر مصاحبه های استخدامی برای محیط کاری جدید را ندارید. ضمن اینکه کارفرما هم با حفظ شما دیگر نیازی ندارد به دنبال استخدام فرد جدید باشد؛ این موضوع  حتی به صرفه جویی در هزینه های استخدام شرکت هم کمک می کند.

 چطور ارتقا شغلی بگیریم؟

نحوه بیان درخواست ارتقا شغلی و مقدمه چینی برای آن مهم است؛ نکات زیر به شما کمک می کند چطور برای پیشرفت شغلی بذر بکارید؛ در نهایت پیشنهاد ارتقا شغلی تان را مطرح کنید و موفق شوید:

1. رزومه کاری و مهارت هایتان را تقویت کنید.

پیش از هر اقدامی برای درخواست ترفیع شغلی، باید مهارت ها و دانش مرتبط با شغل تان را تقویت کنید. لازم است لیستی از الزامات شرکت برای ارتقا شغلی جدید تهیه کنید.براساس این الزامات و نیازها حالا می توانید در دوره های آموزشی آنلاین و یا حضوری شرکت کنید.حتی بالابردن مهارت های نرم هم به شما کمک می کند برای موفقیت شغلی آماده شوید. وقتی به مهارت های جدید مسلط شدید رزومه شغلی تان را به روز کنید.

2. مسئولیت های جدید بپذیرید.

برای اثبات شایستگی و تعهدتان تلاش کنید در فعالیت های تیمی بیشتر ظاهر شوید و مسئولیت های بیشتری بپذیرید. قطعا نباید انتظار داشته باشید بدون صرف زمان بیشتر در محیط کار و تلاش برای بهبود می توانید ارتقا شغلی بگیرید.

اگر از شغلتان ناراضی هستید این مقاله را بخوانید.

3. بهتر و هوشمندانه کار کنید.

فراموش نکنید تمام کسانی که ارتقا شغلی پیدا می کنند علاوه بر کسب مهارت های تخصصی یاد گرفته اند چطور در شرایط بحرانی رفتار خود را مدیریت کنند و عکس العمل های درست نشان دهند. راه های تقویت هوش هیجانی به شما کمک می کند مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس تان را افزایش بدهید. در همین زمینه روش های هوشمندانه کار کردن را بشناسید.

4. روش های رهبری تیم را یاد بگیرید.

اغلب مدیران برای ارتقا شغلی پرسنل به دنبال کارکنانی هستند که می توانند به خوبی با تیم کار کرده و آنها را هدایت کنند. پس یاد بگیرید چگونه روابط کاری تان را با اعضای تیم بهبود ببخشید و حتی به اعضای تیم کمک کنید تا آنها هم در جایگاهشان پیشرفت کنند. در همین زمینه 7 هنر و مهارت رهبری در محیط کار را بشناسید.

5. از شبکه سازی در محیط کار غافل نشوید.

فراموش نکنید ارتقا شغلی به روابط هدفمند و هوشمندانه در محیط کار نیاز دارد. برای برقراری ارتباط حرفه ای با مدیران و همکاران وقت بگذارید. مقبولیت عمومی جایگاه شما در شرکت برای ارتقا شغلی به شما کمک می کند. در همین زمینه نحوه برقراری درست روابط با همکاران را بخوانید.

6. فرصت های شغلی جدید شرکت را زیر نظر بگیرید.

بعد از اینکه هدف تان را از ارتقا شغلی مشخص کردید،همیشه باید از فرصت های شغلی جدید شرکت که از موقعیت فعلی شما بالاتر و البته مرتبط هم هستند آگاه باشید. شاید مدیران ترجیح بدهند به جای استخدام فرد جدید از بیرون، از نیروهای با سابقه مجموعه برای تصدی پست های بالاتر استفاده کنند. حتما پیش از اینکه درخواست تان را مطرح کنید مطمئن شوید که مهارت ها و دانش لازم برای ترفیع شغلی را کسب کرده اید.

چگونه درخواست ارتقا شغلی را مطرح کنیم؟

  • بعد از مراحل بالا که ممکن است کمی زمان بر باشد حالا وقت آن رسیده با مدیر ارشد یا رئیس تان درباره ارتقا شغلی صحبت کنید.
  • زمان مناسب را برای گفتگو پیدا کنید؛ به دنبال وقتی باشید که مدیرتان از نظر زمانی آزادتر است.
  • سعی کنید با تواضع و اعتماد به نفس صحبت کنید؛ پرشور باشید و نشان دهید مشتاق یادگیری و پیشرفت هستید.
  • با دلیل و اشاره به تجربه ها و موفقیت های اخیرتان نشان دهید که آماده پذیرش مسئولیت های جدید و پیشرفت شغلی هستید.
  • سعی کنید فقط درباره تجاربی صحبت کنید که نشان دهنده لیاقت و شایستگی شما برای پیشرفت شغلی باشد.
  • به هیچ عنوان از مدیران و همکاران دیگر غیبت و بدگویی نکنید.

 اگر از رئیس جواب رد شنیدید....

  • حرفه ای برخورد کنید و بپرسید برای پیشرفت شغلی، لازم است به چه دستاوردهایی برسید تا برای ارتقا آماده باشید؟
  •  تاکید کنید که می خواهید مطمئن شوید کاری که انجام می دهید نه تنها خوب ، بلکه عالی است.

در نهایت فراموش نکنید اگر تلاش شما برای ارتقا شغلی در شرکت تان به نتیجه نرسید نباید انرژی مثبت تان را از دست بدهید. شاید زمان آن رسیده با پیشرفتی که تا به امروز کسب کردید موقعیت های شغلی بهتر را در شرکت های دیگر بسنجید.

شما چه روش های دیگری برای ترفیع شغلی می شناسید؟ از تجربه تان بگویید.

منبع :

www.thebalancecareers.com

https://hbr.org

بیشتر بخوانید:

10 جمله ممنوعه که آدم های باهوش در محیط کار نمی گویند!

چطور تعادل بین کار و زندگی‌ ایجاد کنیم

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!