چطور در شرکت های برنامه نویسی استخدام شویم؟

اگر می خواهید به عنوان برنامه نویس استخدام شوید می توانید در این مقاله کاران درباره نحوه استخدام در شرکت های برنامه نویسی بخوانید و لیست شرکت های برنامه نویسی که می توانید در آنها استخدام شوید را هم ببینید.

چطور در شرکت های برنامه نویسی استخدام شویم؟

اگر یک کارآموز برنامه نویس هستید و می خواهید با استخدام در شرکت های حوزه نرم افزار و برنامه نویسی بیشتر آشنا شوید باید بدانید شرکت‌های برنامه‌نویسی به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند:

شرکت‌های برنامه نویسی کوچک:

شرکت‌های کوچک برنامه‌نویسی در دو حالت معمولا وارد بازار کار آی تی یا همان فناوری اطلاعات می‌شوند ؛حالت اول این است که افراد موسس آن شرکت، خودشان برنامه‌نویس بوده‌اند وتصمیم به تاسیس یک شرکت برنامه‌نویسی گرفته‌اند. حالت دوم ممکن است موسسان شرکت با فضای برنامه‌نویسی آشنا نباشند و صرفا به دلیل بازارکار خوب برنامه نویسی و تولید نرم افزار و با سرمایه زیاد یک شرکت برنامه نویسی‌ تاسیس کرده اند.

همین جا می توان گفت شرکت هایی که در حالت اول قرار دارند موفق‌ترند به شرطی که توان مدیریتی لازم را داشته باشند.

در بازار بزرگ کامپیوتر مخصوصا حوزه برنامه نویسی رقابت بسیار است به همین دلیل امکان شکست افراد در حالت دوم وجود دارد.

اگر می خواهید در یک شرکت برنامه‌نویسی کوچک استخدام شوید باید بدانید مدیرانی که در این شرکت‌ها با شما مصاحبه می‌کنند معمولا سوال‌های فنی و تخصصی در حوزه برنامه‌نویسی و طبق نیازهای آن شرکت از شما می‌پرسند معمولا این گروه شرکت‌ها با دلگرمی با شما صحبت می‌کنند چون خودشان روزی برنامه نویس بوده‌اند. این شرکت‌ها حتی در مصاحبه مواردی را به شما آموزش می‌دهند و محیط پویایی دارند. درباره سوالات استخدامی برنامه نویسی این مقاله می تواند به شما کمک کند.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

حالا اگر می‌خواهید با شرکت‌هایی که شامل حالت دوم هستند وارد فضای استخدام و مصاحبه شوید بخاطر داشته باشید این شرکت‌ها معمولا سوالات کلیشه‌ای می‌پرسند و صرفا نگاه تجاری دارند، به این موضوع توجه کنید یک شرکت در حوزه فناوری اطلاعات اگر بدون نگاه تخصصی و جامع باشد می تواند به سرعت راه اندازی ‌شود و ممکن است با همان سرعت از بین برود، .بنابراین اگر تصمیم گرفتید در این دسته شرکت های برنامه نویسی استخدام شوید باید بدانید کسانی که با شما مصاحبه می‌کنند ممکن است بعدا در شرکت دیگری با شما همکار شوند.

شما می توانید به سادگی شرکت‌های کوچک برنامه نویسی را از سال تاسیس آنها و تعداد کارمندانش تشخیص دهید.

 

فهرست شرکت های برنامه نویسی را در کاران یکجا ببینید.

 

شرکت های برنامه نویسی متوسط:

در شرکت‌های متوسط برنامه‌نویسی افرادی که شرکت را تاسیس کرده‌اند معمولا خودشان در همان جا مشغول به کار هستند. تعداد کارمندان آنها بین 10 تا 15 نفر است و اغلب در دهه 80 راه اندازی شده‌اند، مشتریان زیادی دارند و رو به پیشرفت هستند. این شرکت‌ها در بخش های زیادی سرمایه گذاری می‌کنند و در تلاش هستند کسب و کار خود را توسعه دهند اگر می‌خواهید در این مدل شرکت ها استخدام شوید حتما به این نکته توجه داشته باشید که بعد از استخدام در پی کسب مهارت های دیگر هم باشید تا اگر روزی خواستند به دلیل اتمام پروژه آن بخش را تعطیل کنند بتوانند شما را به قسمت دیگری از شرکت بفرستند.

 

شرکت های برنامه نویسی بزرگ:

شرکت های بزرگ برنامه نویسی معمولا قبل از سال 70 تاسیس شده‌اند و بالای 50 نفر کارمند دارند، بسیاری از پروژهای بزرگ کشور توسط این گروه از شرکت ها انجام می‌شود. استخدام در شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی بسیار دقیق است. معمولا مصاحبه های چند مرحله‌ای دارند، افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند از سواد بالایی برخوردارند. استخدام در این شرکت‌ها تا اندازه ای تضمین شده است.

شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی همواره در حال جذب نیرو هستند ولی در حال حاضر در طول یک سال ممکن است تعداد دو تا سه آگهی استخدام برنامه نویس از این شرکت‌ها مشاهده کنید. به همین دلیل بیشتر استخدام برنامه نویس مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط برنامه نویسی است.

 

بیشتر بخوانید:

چطور برنامه نویس شویم؟

چگونه وارد بازارکار برنامه نویسی شویم؟

همه چیز درباره شغل برنامه نویس.

5 مشکل شغل برنامه نویسی را بشناسید.

شرکت‌ها به دنبال چه برنامه‌نویسانی هستند؟ محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی را بشناسید.

چطور برنامه نویس فول استک شویم و نحوه استخدام برنامه نویس فول استک.

چطور برنامه نویس وب شویم؟ و نحوه ی استخدام برنامه نویس وب.

چطور برنامه نویس موبایل شویم؟ و نحوه ی استخدام برنامه نویس موبایل.

چطور برنامه نویس ASP.Net شویم؟ و نحوه ی استخدام برنامه نویس ASP.Net.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!