استخدام برنامه نویس وب

اگر می خواهید بدانید چطور می توانید یک برنامه نویس وب شوید، یا برنامه نویس وب هستید و به دنبال فرصت های استخدامی برنامه نویسی وب می‌گردید و یا حتی کارفرما هستید و می خواهید برنامه نویس وب استخدام کنید، این مقاله کاران را حتما بخوانید.

استخدام برنامه نویس وب

این روزها استخدام برنامه نویس وب تقاضای بسیاری پیدا کرده و هرروز با پیشرفت تکنولوژی و تحصصی تر شدن کارها مشاغل جدیدی در این حوزه به وجود می‌آیند. در گذشته برنامه نویسی وب سایت بر عهده یک نفر بود و برنامه نویس وب مسئول پیاده سازی کل وب سایت بوده است. اما در حال حاضر برنامه نویسی وب به بخش های مختلفی تقسیم می شود که هر بخش به یک متخصص جداگانه نیاز دارد، طراحی UI/UX  وب سایت بر عهده متخصص UI/UX است که این فرد باید به طراحی گرافیک و مباحث UI/UX  مسلط باشد. بخش فرانت سایت و یا به اصطلاح سمت کاربر به یک متخصص فرانت اند (Front-end) نیاز دارد که این فرد باید با تکنولوژی های مربوط به فرانت اند آشنا باشد و برنامه نویسی برای سرورهم به یک متخصص بک اند (Back-end) نیاز دارد که باید مسلط به زبان های برنامه نویسی، پایگاه های داده و تکنولوژی های سمت سرور باشد. در بعضی از شرکت ها برنامه نویسان بک اند متخصص پایگاه های داده نیز هستند و در برخی دیگر یک متخصص پایگاه داده نیز وجود دارد  که مسئولیت نگهداری و بهینه سازی پایگاه های داده را برعهده می‌گیرد.

 

چطور برنامه نویس وب شویم؟

برنامه نویسی تحت وب دنیای گسترده ای دارد . باید ابتدا راه خود را در این دنیا پیدا کنید و بعد مهارت های لازم را کسب کنید.یکی از دوره های جامع برنامه نویسی وب پک تولید و توسعه نرم افزار است که می توانید با گذراندن این دوره مهارت های زیادی کسب کنید.

پیشنهاد ما به شما این است قبل از شروع یادگیری مهارت های تخصصی مطالعه ای کلی درباره فضای وب و اصطلاحات آن داشته باشید.

در قدم بعدی حوزه کاری مورد علاقه تان را انتخاب کنید، برنامه نویسی تحت وب به دو بخش کلی تقسیم می‌شود:

 برنامه نویسی فرانت اند (سمت کاربر)

برنامه نویسی بک اند (سمت سرور)

 

اگر به حوزه فرانت اند علاقه مند هستید :

برای شروع به سراغ Html  وCss  بروید (البته توجه داشته باشید این دو زبان برنامه نویسی نیستند). اگر می خواهید راحت تر از تکنولوژی Css استفاده کنید می‌توانید به سراغ فریم ورک های  آن مثل BootStrap  یا Foundation  بروید. برای برنامه نویسی فرانت اند لازم است با مفاهیم Responsive Design آشنا شوید تا برنامه شما در موبایل ها و تبلت ها به خوبی کار کند. در ادامه به شروع به یادگیری زبان برنامه نویسی JavaScript کنید که بیشتر تکنولوژی های روز دنیا برای توسعه فرانت اند بر پایه این زبان هستند.

 اگر می خواهید یک برنامه نویس فرانت اند حرفه ای شوید حتما باید با حداقل یکی از این تکنولوژی ها آشنا باشید، از معروف ترین آن ها تکنولوژی React.JS وVue.JS  هستند که کتابخانه هایی برای زبان JavaScript هستند .در کنار آن ها فریم ورک Angular برای زبان TypeScript وجود دارد که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

اگر به حوزه‌ بک اند علاقه مند هستید :

ابتدا با پایگاه های داده و طراحی دیتابیس ها و مدل سازی داده ها آشنا شوید، پایگاه های داده انواع مختلفی دارند شما باید بر اساس نیازتان بهترین دیتابیس را برای نرم افزارتان انتخاب کنید .

از پایگاه های داده معروف می‌توان SQLServer,MongoDb,Redis,MySql  را نام برد. در ادامه یکی از زبان های برنامه نویسی مخصوص برنامه نویسی سرور را انتخاب کنید، می‌توانید سراغ Asp.net بروید که فریم ورکی برای زبان برنامه نویسی C# است یا زبان محبوب پایتون را انتخاب کنید، ازفریم ورک های معروف پایتون برای وب می توان به Django  اشاره کرد.زبان قدرتمند جاوا هم فریم ورکی برای توسعه نرم افزار های تحت وب به نام spring دارد که بین توسعه دهندگان محبوب است.از دیگران تکنولوژی های نوظهور برای برنامه نویسی بک اند که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، فریم ورک NodeJS است که مخصوص زبان JavaScript است.یکی دیگر از زبان هایی که برای برنامه نویسی بک اند استفاده می‌شود Php  است که معروف ترین فریم ورک های آن Laravel  و  CodeIgnite هستند.

در قدم بعدی در رابطه با مفاهیم ,Design Patterns ,Restful Api MVC,MicroServices  و اصول Solid مطالعه کنید.

در ادامه با توجه به مهارت هایی که کسب کرده‌اید می توانید با رزومه ساز آنلاین کاران یک رزومه‌ای حرفه ای برای خودتان بسازید.حالا باید به دنبال آگهی های استخدامی برنامه نویس وب سایت بگردید و برای آن ها درخواست بفرستید.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

درآمد برنامه نویس وب چقدر است؟

درآمد برنامه نویس وب با توجه به سابقه کاری، سطح برنامه نویسی و مسئولیت مورد پذیرش و البته شرکتی که در آن کار می کند در سال 99 بین 4 میلیون تومان  تا 16میلیون تومان  متغیر است.

 

چطور یک برنامه نویس وب سایت استخدام کنیم؟

استخدام برنامه نویس برای سازمان ها مسئله مورد اهمیتی است چراکه بیشتر کسب و کارها وابسته به نرم افزار ها شده‌اند. اگر به دنبال استخدام برنامه نویس وب هستید، اول باید نیازمندی های فنی و تکنولوژی های مورد نیاز‌تان را از طریق مشورت با مدیر فنی مجموعه مشخص کنید. سپس سطح تسلط مورد انتظارتان به تکنولوژی ها و ابزار های مختلف را هم تعیین کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که به روش های قدیمی به دنبال استخدام برنامه نویس وب نباشید .در واقع نباید انتظار داشته باشید که تمام برنامه نویس ها به قولی فول استک باشند. اگر می خواهید کار پروژه برنامه نویسی شرکت به درستی انجام شود یک پیشنهاد این است است که برای هر بخش تخصصی برنامه نویسی یک نفر متخصص را استخدام کنید.

چطور با یک برنامه نویس وب مصاحبه کنیم؟

برای استخدام برنامه نویس وب باید در کنار مهارت های فنی به مهارت های نرم کارجو هم توجه کنید؛ مثل توانایی حل مسئله و کار تیمی؛ بررسی کنید که آیا کارجو ذهن تحلیل گری دارد یا خیر و دقت و انضباط کارجو را نیز در نظر بگیرید.

چطور آگهی استخدام برنامه نویس وب سایت بنویسم؟

در ثبت آگهی شغلی برای استخدام برنامه نویس و طراح سایت به توانایی های فنی و مهارت های نرم مورد نیاز کار و مواردی مثبل سابقه کاری اشاره کنید و توضیح کوتاهی راجع به شرکت و حوزه فعالیت اش بدهید.

 

اگر داری استخدام میکنی با 40 درصد تخفیف آگهی تو ثبت کن کد تخفیف jobad40

 

در حال حاضر استخدام برنامه نویس وب دورکار و پروژه ای تقاضای بسیاری دارد و خیلی از کارجویان به دنبال آگهی های استخدام دورکاری برنامه نویس وب هستند، پس بهتر است نوع قرارداد را هم در آگهی استخدامی‌تان ذکر کنید. اگر سابقه کاری برایتان اهمیت بالایی ندارد می‌توانید به دنبال استخدام کارآموز برنامه نویسی وب باشید، افراد زیادی هستند که بعد از کسب مهارت های لازم به دنبال موقعیت های کارآموزی هستند و شرکت های بسیاری با استخدام کارآموز برنامه نویسی تحت وب می‌توانند کارهایشان را جلو ببرند.

در مراحل بعدی استخدام برنامه نویس وب بهتر است پروژه کوچکی برای کارجو تعریف کنید و یا نمونه کار های او را بررسی کنید. برای مصاحبه استخدامی با یک برنامه نویس تحت وب حتما باید مدیر فنی مجموعه حضور داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره شغل برنامه نویس.

چطور برنامه نویس شویم؟

چطور برنامه نویس ASP.Net شویم و نحوه استخدام برنامه نویس ASP.Net.

چطور برنامه نویس فول استک شویم و نحوه استخدام برنامه نویس فول استک.

پنج مشکل شغل برنامه نویسی را بشناسید.

چطور برنامه نویس وب شویم و نحوه استخدام برنامه نویس وب.

چگونه وارد بازارکار برنامه نویسی شویم؟

درآمد برنامه نویسی در سال 1400.

همه چیز درباره مصاحبه استخدامی برنامه نویس 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!