چطور سریع تر استخدام شویم؟

اگر شما هم می‌خواهید هرچه سریع‌تر استخدام شوید، در این مقاله کاران می‌توانید راه‌های استخدام سریع را بشناسید.

چطور سریع تر استخدام شویم؟

قدم اول: یک رزومه حرفه ای بسازید.

اولین قدم برای استخدام فوری، داشتن یک رزومه خوب است، به لطف انواع و اقسام رزومه سازهای آنلاین به راحتی می‌توانید یک رزومه رایگان از مشخصات و مهارت‌ها و سوابق شغلی و تحصیلی‌تان بسازید و بعد این رزومه را برای آگهی‌های استخدامی مرتبط با شغل مهارت‌ها و سوابق‌تان بفرستید. همیشه مراقب اشتباه های رزومه نویسی باشید؛ با رعایت چند نکته ساده می‌توانید رزومه‌ای بسازید که مورد توجه مدیران استخدام و کارفرمایان قرار بگیرد.

قدم دوم: در سایت‌های کاریابی ثبت نام کنید.

در حال حاضر سایت‌های کاریابی موقعیت‌های شغلی را برای کارجویان ارسال می‌کنند. برای پیدا کردن هرچه سریع‌تر یک موقعیت شغلی خوب لازم است وارد سایت‌های کاریابی معتبر شوید  تا به صورت روزانه از طریق ایمیل و پیامک در جریان آگهی‌های شغلی قرار بگیرید. شما  می‌توانید با توجه به نیاز کارفرما و مهارت‌های خودتان برای موقعیت‌های شغلی رزومه ارسال کنید. همین حالا می‌توانید در سایت کاریابی کاران ثبت نام کرده و رزومه بسازید.

رزومه ساز

قدم سوم: از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

با فعالیت در لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای مختص مشاغل و استخدام، شما می‌توانید فرصت‌های شغلی و اخبار استخدامی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ را دنبال کنید و درخواست همکاری بفرستید. علاوه بر این خیلی از مدیران منابع انسانی از طریق لینکدین افراد متخصص را برای استخدام پیدا می‌کنند. پس اگر رزومه تان را در لینکدین بسازید و فعال کنید شانس بیشتری برای استخدام سریع دارید.

خیلی از شرکت‌هایی که برند کارفرمایی مناسبی دارند، حتی در اینستاگرام هم فعال هستند و شما می‌توانید از طریق دنبال کردن صفحه این شرکت‌ها در جریان فرصت‌های استخدامی قرار بگیرید.

قدم چهارم: با شبکه ارتباطی‌تان در تماس باشید.

برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی ممکن است آگهی استخدام درج نشود و کارفرمایان ترجیح بدهند از طریق شبکه‌های ارتباطی خود نیروی مناسب را جذب می‌کنند. بنابراین سعی کنید با شبکه دوستان و آشنایان و همکاران‌تان همیشه ارتباط مستمر داشته باشید تا به عنوان یک گزینه برای معرفی و استخدام شما را معرفی کنند.

قدم پنجم: به سایت شرکت های بزرگ سر بزنید.

خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و معتبر در سایت خود بخش همکاری با ما دارند. اگر به شرکت خاصی علاقه‌مند هستید، مستقیما به بخش "همکاری با ما" سایت آن سازمان مراجعه کنید و موقعیت‌های شغلی آنها را زیر نظر بگیرید. اگر بتوانید به موقع برای موقعیت‌های شغلی  رزومه ارسال کنید شانس‌تان برای استخدام سریع بیشتر می‌شود.

تست mbti رایگان

قدم ششم: تکنیک های مصاحبه شغلی را یاد بگیرید.

علاوه بر داشتن رزومه خوب و یافتن فرصت‌های شغلی مناسب، برای استخدام سریع باید با مهارت های حضور در مصاحبه های شغلی و مذاکره سر حقوق هم آشنا باشید. میزان آمادگی و اعتماد به نفس و نحوه پاسخ‌گویی شما به سوالات در جلسه مصاحبه شغلی نقش تعیین کننده‌ای در استخدام فوری بازی می‌کند. راه های موفقیت در مصاحبه استخدامی به شما کمک می کند سریع‌تر استخدام شوید.

به نظر شما چه راه‌های دیگری برای استخدام سریع وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

6 اشتباهی که مانع استخدام شما می شود 

هفت قدم برای آمادگی حضور در مصاحبه شغلی

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!