برند کارفرمایی چیست و چگونه یک برند کارفرمایی خوب بسازیم

خیلی از کارجویان ترجیح می‌دهند در شرکت‌های معتبر و خوشنام کار کنند. برند کارفرمایی، یکی از معیارهای مهم کارجویان حرفه‌ای برای انتخاب یک شرکت به عنوان محل کار است. در این مقاله کاران از مفهوم برند کارفرمایی و روش‌های ساختن و تقویت برند کارفرمایی گفته‌‌ایم.

برند کارفرمایی چیست و چگونه یک برند کارفرمایی خوب بسازیم

برند کارفرمایی چیست؟

برند کارفرمایی (Employer Branding) شهرت یک برند تجاری به عنوان محل کار است. در واقع  برند کارفرمایی به عنوان یکی از با ارزش ترین دارایی‌های هر شرکت، همان تصویر ذهنی مخاطبان و مشتریان از نام کسب و کار شماست.

یک برند معتبر و خوشنام به عنوان سرمایه، باعث می‌شود راحت‌تر افراد به مجموعه کاری‌تان اعتماد کنند و با دیدن نام برند شما، به یاد کیفیت و کارآمدی محصولات و حتی محیط کاری خوب شما بیافتند.

چرا برند کارفرمایی اهمیت دارد؟

 مهم‌ترین کارکرد برند کارفرمایی، ارزش و اعتباری است که برای جذب و استخدام در یک سازمان ایجاد می‌کند. در بازار پر رقابت استخدام حرفه‌ای‌ترین نیروها، یک برند کارفرمایی خوب باعث می‌شود کارجویان تصویر ذهنی مثبتی نسبت به سازمان شما پیدا کنند؛ به همین دلیل زمانی که برای فرصت‌های شغلی دنبال استخدام باشید، سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید مناسب‌ترین افراد را جذب کنید؛ چرا که حرفه‌ای‌ترین جویندگان کار، ترجیح می‌دهند در کسب و کارها و سازمان‌های خوشنام استخدام شوند.

بزرگترین و موفق‌ترین سازمان‌ها و شرکت‌های جهان در حال حاضر از خدمات برند کارفرمایی به عنوان موثرترین استراتژی استخدام استفاده می‌کنند تا با حسن شهرت خود بتوانند بهترین نیروها را جذب کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: 12 روش جدید برای استخدام موفق 

مزایای ساختن برند کارفرمایی در یک نگاه

  • کاهش هزینه‌های استخدام
  • جذب حرفه‌ای‌ترین متخصصین
  • ماندگاری بیشتر پرسنل
  • متمایز شدن نسبت به رقبا
  • معتبر شدن در نگاه مشتریان

چه کسانی مسئول ایجاد برند کارفرمایی در شرکت هستند؟

مسئولیت ساختن و تقویت برند کارفرمایی در هر مجموعه با توجه به ساختار و چارت سازمانی متفاوت است. متخصصان منابع انسانی شرکت، مدیران ارشد بازاریابی و روابط عمومی حتی مدیران عامل و بنیان گذاران سازمان می‌توانند در ساختن برند کارفرمایی نقش داشته باشند.

 

10 روش برای تقویت برند کارفرمایی را بشناسید

 

مزایای ساختن برند کارفرمایی در یک نگاه

  • کاهش هزینه‌های استخدام
  • جذب حرفه‌ای‌ترین متخصصین
  • ماندگاری بیشتر پرسنل
  • متمایز شدن نسبت به رقبا
  • معتبر شدن در نگاه مشتریان

نمونه خدمات برند کارفرمایی 

  • تهیه گزارش‌های تصویری و ویدئویی ازمحیط کار
  • انجام گفتگوی رسانه‌ای با مدیران کسب و کار درباره تجارب مدیریت و فرهنگ سازمانی
  • انتشارمحتوای برند کارفرمایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کاران
  • ایجاد صفحات ویژه برند شما در دایرکتوری تجاری کاران
  • معرفی و تبلیغات موثر و مثبت درباره محصولات و خدمات
  • نمایش نقاط قوت و مزایای محیط کار
  • انعکاس نظرات مثبت کارمندان شما درباره محیط کاری
  • تبلیغ و اطلاع رسانی فرصت های استخدامی

برای آشنایی بیشتر با خدمات برند کارفرمایی کاران با ما تماس بگیرید

منبع https://www.forbes.com/

عکس‌ها: کافه بازار

بیشتر بخوانید:

برون سپاری موضوع استخدام؛ راهکاری هوشمندانه برای مدیران!

هدهانتینگ چیست و چگونه باعث پیشرفت سازمان ها می شود؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!