4 نکته ای که رزومه شما را برای کارفرمایان جذاب می کند

طبق یک نظر سنجی هر کارفرما برای دیدن و بررسی رزومه، فقط 30 ثانیه و حتی کمتر وقت می گذارد. به همین خاطر باید چند نکته مهم را در رزومه تان مشخص کنید تا شانس تان برای مصاحبه استخدامی بیشتر شود. در این مقاله کاران از 4 شاخص مهم در رزومه شغلی گفتیم که کارفرمایان در اولین نگاه متوجه آن می شوند.

4 نکته ای که رزومه شما را برای کارفرمایان جذاب می کند

درباره زمانی که صرف خواندن رزومه تان می شود متاسفانه یک حقیقت وجود دارد؛ شما به عنوان یک کارجو زمان زیادی برای تحت تاثیر قراردادن کارفرمایان ندارید؛ هرچقدر هم که برای ساختن رزومه تان وقت بگذارید اما اگر نتوانید نکاتی که کارفرما می خواهد را در رزومه کاری مشخص کنید به راحتی شانس استخدام شدن را از دست می دهید.

در چند ثانیه ای که یک متخصص منابع انسانی صرف دیدن رزومه تان می کند، به دنبال 4 نکته زیر است که اگر نظرش را جلب کند شما وارد مرحله ارزیابی و مصاحبه می شوید:

1.جستجوی کلمات کلیدی در رزومه

اول از همه، کارفرمایان می خواهند بدانند که آیا شما برای شغل موردنظر واجد شرایط هستید یا نه. مدیران استخدام بیشتر وقت خود را صرف بررسی رزومه ای می کنند که  کلمات کلیدی اش منطبق با شرح شغل باشد.

هر بار که برای  هرآگهی شغلی رزومه می فرستید حتما از قبل آگهی استخدام را به دقت بررسی کنید. لازم است فهرستی از مهارت ها، دانش و تجربیات مورد نیاز کارفرما را  که با تجربه شما هم مطابقت دارد، تهیه کنید.سپس قوی ترین موارد را شناسایی کنید. این ها کلمات کلیدی هستند که در سرتاسر رزومه خود باید از آنها استفاده کنید تا در نگاه اول مورد توجه کارفرما قرار گیرد.

در همین زمینه بخوانید: آموزش نوشتن اصولی سابقه کاری در رزومه

 

پادکست کاران درباره رزومه

 

2-مهارت های اغراق شده

فراموش نکنید یک کارفرمای درست و منطقی از داوطلبان انتظار ندارد تمام مهارت های لازم را داشته باشند. بنابراین از اغراق کردن درباره مهارت هایی که تجربه و توان لازم را در موردش ندارید، پرهیز کنید؛ به زبان ساده، درباره سوابق و مهارت هایتان دروغ ننویسید.

بر اساس یک مطالعه در سایت Careerbuildernv که روی حدود 2000 مدیر استخدام انجام شده ،57 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که رایج ترین دروغی که در رزومه ها پیدا می کنند، مجموعه مهارت های اغراق شده کارجویان است. هنگام نوشتن رزومه مراقب باشید که کلمات کلیدی، مهارت ها یا تجربیاتی  که ندارید ننویسید.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: کارفرمایان چگونه دروغ در رزومه را تشخیص می دهند؟

3.یک داستان شغلی موفقیت آمیز

تصویر رزومه شما در دید کارفرما، نه تنها باید شامل سوابق شغلی و تحصیلی و مهارت هایتان باشد بلکه اگر بتوانید درباره خودتان، اهداف شغلی و مسئولیت هایی که داشتید در قالبی خلاصه و موفقیت آمیز بنویسید شانس تان برای انتخاب شدن بیشتر می شود. پس حتما در رزومه یک متن مناسب درباره خودتان و مسیر شغلی حرفه ای تان بنویسید.

در همین زمینه بخوانید: 7 گام برای ساخت یک رزومه حرفه ای

4-برند شخصی و ردپای دیجیتال حرفه ای شما

شاید باور نکنید ولی طبق یک نظرسنجی استخدام، 73 درصد از کارفرمایان یک کارجو را از طریق رسانه های اجتماعی استخدام کرده اند. پس نقش فعالیت در شبکه ای مثل لینکدین را اصلا دست کم نگیرید.

اگر بتوانید در پروفایل لینکدین تان نمونه کارهایتان را بگذارید دید کارفرما را نسبت به حرفه ای بودن تان عوض می کنید.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: چطور یک ردپای دیجیتال قوی برای موفقیت شغلی بسازیم؟

به نظر شما برای ساختن یک رزومه حرفه ای و چشم گیر چه نکات دیگری موردنیاز است؟

بیشتر بخوانید:

چطور در محیط کارمان ارتقا شغلی پیدا کنیم؟

ویدئو رزومه چطور به استخدام شما کمک می کند؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!