10 عادتی که در سال جدید باید روی آن تمرکز کنیم

ساختن عادت های جدید راه را برای موفقیت و پیشرفت مان باز می کند. عادت ها به مسیر زندگی ما جهت می دهند و بخش جدایی ناپذیری از افکار ما هستند به همین خاطر می توانند در پیشرفت یا شکست زندگی مان تاثیرگذار باشند. در این مقاله کاران از 10 عادتی گفتیم که در سال جدید می توانید روی آن تمرکز کنید و به اهدافتان برسید.

10 عادتی که در سال جدید باید روی آن تمرکز کنیم

1-مدیریت زمان را یاد بگیرید.

با نوشتن لیست برنامه های روزانه و زمان بندی درست برای انجام کارها سعی کنید  وقت تان را هدر ندهید؛ از همین ابتدای سال به کمک نصب نرم افزارهای مدیریت زمان روی موبایل مثل QualityTime، سعی کنید کمتر بدون هدف و برنامه در شبکه های اجتماعی بچرخید .

2-اهداف روزانه داشته باشید.

داشتن اهداف روزانه، به شما کمک می کند به اهداف بلند مدت تان برسید. 10 تکنیک برنامه ریزی دقیق برای موفق شدن در کار و زندگی به شما کمک می کند یک برنامه ریزی درست برای رسیدن به اهداف تان داشته باشید. یکی از مهم ترین اهدافی که باید تعیین کنید هدف گذاری شغلی است.

3-خود را تشویق کنید.

عادت کنید اگر موفقیتی کسب کردید و یا به اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی  که در ذهن خود داشتید رسیدید خودتان را تشویق کنید . تماشای ویدئوی انگیزشی چگونه در هر شرایطی نشکن باشیم به شما کمک می کند از شکست ها نترسید و روحیه تان را حفظ کنید.

4-پس انداز کنید.

حتما برای سال جدید یک برنامه درست مدیریت مالی مختص خودتان در نظر بگیرید. همیشه بخش مشخصی از حقوق و درآمدتان را در ماه پس انداز کنید و به این موضوع به شکل یک عادت روزانه نگاه کنید؛ یک عادت خوب مالی این است که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مالی سعی کنید همیشه به اندازه 6 ماه حقوق تان را در سال پس انداز کرده باشید. نوشتن هزینه ها و خرید ها به شما کمک می کند هزینه های مازاد نداشته باشید.

5-چند مهارت مهم یاد بگیرید.

با تحقیق و مطالعه باید ببینید برای موفقیت شغلی و زندگی بهتر باید چه مهارت های تازه ای یاد بگیرید. ازمهارت های نرم مثل مهارت های ارتباطی تا مهارت هایی که در پیشرفت شغلی تان تاثیر دارند همگی گزینه های خوبی برای یادگیری در بازه های کوتاه مدت هستند که می توانند روزانه تبدیل به عادت شما شوند.

6-روابط خود را گسترش دهید.

سعی کنید دایره ارتباطی خود را با افراد موثر و دوستان خوبت تان گسترده تر کنید. 7 اصل مهم برای اینکه هوشمندانه در شغل مان شبکه سازی کنیم به شما کمک می کند هم در کار و هم در زندگی تان روابط بهتری داشته باشید.

7-چک لیست داشته باشید.

عادت کنید هر روز صبح یا شب قبل برای انجام کارهای روزانه خود یک لیست از کارها تهیه کنید و در انتهای روز آن را چک کنید.

8-مطالعه کنید.

در عادت های روزانه خود زمانی را برای مطالعه اختصاص دهید. مطالعه یکی از مهمترین عادت ها در بهبود فرایند زندگی است. خواندن کتاب های آموزشی و شنیدن پادکست های سرگرم کننده عادت مهم خیلی از افراد موفق در طی روز است.

9-استراحت کنید.

به اندازه کافی استراحت کنید و حتما بین 6 تا 8 ساعت بخوابید. 12 عادت عالی برای اینکه شب ها بهتر بخوابیم به شما کمک می کند کیفیت خواب تان را بیشتر کنید.

10-همدلی بیشتری داشته باشید.

سعی کنید بی تفاوت بودن نسبت به اطرافیان تان را کنار بگذارید. حس همدلی و اشتیاق برای کمک به دیگران اگر تبدیل به عادت روزانه تان شود حس توانمند بودن را به شما می دهد. افزایش حس همدلی حتی در بلند مدت به افزایش هوش هیجانی شما هم منجر می شود.

بیشتر بخوانید:

7مهارت مدیریت فردی برای موفقیت در سال جدید

چگونه با اصل گرایی به موفقیت شغلی برسیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!