10 عادت کوچکی که زندگی تان را متحول می کند

تغییر عادت ها تنها راه موفقیت ماست. تا زمانیکه عادت های روزانه مان تغییر پیدا نکند، ما هرگز تغییر نمی کنیم.اگر می خواهید بدانید افراد موفق در طول روز چه عادت هایی دارند؛ این مقاله کاران برای شماست.

10 عادت کوچکی که زندگی تان را متحول می کند

خرده عادت ها چطور زندگی مان را تغییر می دهند؟

 راز موفقیت هرکس در برنامه روزانه اش نهفته است. در واقع عادت های کوچکی که طی روز داریم در طولانی مدت می تواند باعث موفقیت و یا شکست ما بشود . در همین زمینه قانون 5 (مبتنی بر تکرار عادت های خوب) به شما کمک می کند تا به موفقیت پایدار برسید.

جیمز کلیر، نویسنده کتاب پرفروش عادت‌های اتمی معتقد است تغییراتی که در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، اگر روزها و سال ها به آن پایبند باشیم در نهایت نتایج قابل توجهی رقم می زنند.

 

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را برای بهترشدن متحول کنید با این 10 عادت خرد شروع کنید :

1.تعیین کنید دنبال چه نوع زندگی و هدفی هستید؟

اکثر مردم در طول زندگی خود بدون اینکه بدانند دنبال چه نوع سبک زندگی هستند، زندگی می کنند. اگر می‌خواهید زندگی خود را بهتر کنید باید آگاهانه بفهمید که چه می خواهید تا تصمیم بگیرید و راه های رسیدن به زندگی دلخواهتان را تبدیل به عادت کنید.

2.برای روزتان برنامه ریزی کنید و یک لیست وظایف ایجاد کنید.

هیچ کس هرگز برنامه ای برای شکست و تنبل بودن ننوشته است. این چیزها دقیقا زمانی اتفاق می‌افتند که شما برنامه‌ای در زندگی ندارید.

دومین خرده عادتی که باید برای تغییر زندگی تان ایجاد کنید، عادت برنامه ریزی است. وقتی برنامه ای نداشته باشید، در نهایت بخشی از برنامه های دیگران خواهید شد. اما وقتی برنامه ای داشته باشید، زندگی تان فعالانه است و خودتان عامل اتفاق های اطرافتان هستید.

حتی وقتی برای تعطیلات آخر هفته هم برنامه ای ندارید در نهایت کل روزتان تلف می شود؛ بدون اینکه لذتی برده باشید.

3.حتی زمانی هم که دوست ندارید، اقدام کنید.

عادت کنید کارهایی که باید انجام بدهید را انجام دهید! لازم نیست تصمیم بگیرید که کارهای بزرگ و جسورانه کنید، اما عادت مهم این است که متعهد شوید یک قدم بردارید حتی کوچک! موفقیت شما از طریق  همین اقدامات کوچک و مداوم ایجاد می شود. این جمله کنفوسیوس را همیشه در ذهن خود نگه دارید:

"آدمی که کوه را جابجا می کند، با برداشتن سنگ های کوچک شروع کرده است."

4.سبک زندگی فعال داشته باشید.

فعالیت جسمی و ورزش نه تنها بدن شما را تغییر می دهد، بلکه ذهن، نگرش و خلق و خوی شما را هم عوض می کند. با ورزش کردن انرژی شما بیشتر می شود و اراده بهتری برای انجام کارهای بزرگ پیدا می کنید.یک ورزش موردعلاقه شما اگر روزانه در حد نیم ساعت تکرار شود، بعد از مدتی تغییرات عالی ایجاد می کند.

5.روزی 15دقیقه حتما مطالعه کنید.

اگر هر روز فقط یک درصد پیشرفت کنید، در عرض یک سال 365 درصد پیشرفت خواهید کرد.

کتاب خواندن و مطالعه ولو در حد 15دقیقه را به عادت روزانه تان تبدیل کنید؛ چراکه اکثر افراد موفق، کتابخوان هستند.

6.برای سرگرمی و اشتیاق تان وقت بگذارید.

همه ما در طی روز به زمانی احتیاج داریم تا تجدید قوا کنیم.برای داشتن یک زندگی رضایت بخش، باید برای سرگرمی و اشتیاق خود هم در طی روز وقت بگذارید. فراموش نکنید موفقیت یک ماراتن است، نه دوی سرعت. سرگرمی ها همیشه یک راهکار عالی برای کاهش فشار و آرامش شما بعد از یک روز طولانی هستند و استرس را کاهش می دهند.

7.وقت کافی برای ایجاد روابط خوب اختصاص بدهید.

می دانستید ما میانگین 5 نفری هستیم که بیشترین ارتباط را با آنها داریم؟ بنابراین، اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید،باید افرادی را که با آنها وقت می گذرانید هوشمندانه انتخاب کنید. یک حقیقت ساده وجود دارد؛ اگر می خواهید با عقاب ها پرواز کنید، باید شنا کردن با اردک ها را متوقف کنید. مثلا اگر تصمیم گرفته اید شادتر و موفق تر زندگی کنید نمی توانید با افراد سمی و مثلا همکاران منفی باف بگردید. وقت گذاشتن برای ایجاد روابط خوب با آدم های خوب و موفق باید تبدیل به یک خرده عادت موثر در زندگی مان شود.

حتما زمانی را با خانواده خود بگذرانید؛ موفقیت از خانه شما شروع می شود. زمان هایی را هم برای ایجاد روابط حرفه ای برنامه ریزی کنید چرا که شغل شما را سرگرم کننده تر و لذت بخش تر می کند.

8.وقت هایی را تنها باشید و رویاپردازی کنید.

تنهایی، دقیقا همان جایی است که درآن، سکوت به شما اجازه می دهد تا خوب گوش کنید.

اشتباه نکنید؛ نباید تمام روز خود را صرف خیال پردازی کنید. فقط باید عادت کنید زمان کوتاهی را به دور از حواس پرتی، صرف فکر کردن و رویاپردازی در مورد زندگی تان کنید.

9.چرایی هدف تان را یادآوری کنید و موفقیت هایتان را جشن بگیرید.

وقتی بدانید چرا کاری را انجام می دهید، حتی سخت ترین روزها  هم برای شما آسان تر می شود. عادت کنید که هدف تان را در زندگی یادآوری کنید. از خودتان بپرسید دلیل انجام کاری که می کنید چیست؟

چرا می خواهید به هدف تان برسید؟

چرا می خواهید موفق باشید؟

چرا می خواهید زندگی خود را تغییر دهید و بهبود دهید؟

به دلیل خود فکر کنید.

اغلب اوقات، ما هدف بزرگتر را در زندگی فراموش می کنیم و همین دلیل بی انگیزگی ماست.

10.برای زندگی خود قدردان و سپاسگزار باشید.

وقتی در زندگی تان قدردان هستید شادتر زندگی می کنید و احساسات مثبتی دارید؛ می توانید از زندگی تان بیشتر لذت ببرید و با ناملایمات زندگی کنار می آیید. سپاسگزار بودن حتی باعث می شود روابط قوی ایجاد کنید.

شما چه خرده عادت های دیگری در زندگی دارید که باعث موفقیت می شود؟

 

بیشتر بخوانید:

7 مهارت مهم برای موفقیت شغلی

چگونه با اصل گرایی به موفقیت شغلی برسیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!