جاماندگان بیمه بیکاری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

اگر تاکنون موفق به دریافت بیمه بیکاری تان در سال99 نشده اید هرچه سریع تر به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

جاماندگان بیمه بیکاری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

مسعود بابایی، مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار در این رابطه گفت: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آن‌ها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار درباره معطلی ۵ ماهه برخی از شهروندان برای دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و تاثیر بر برخی از کسب و کار‌ها که منجر به بیکاری برخی از شهروندان شد سامانه‌ای به نام بیمه بیکاری برای پرداخت بیمه بیکاری این عزیزان راه اندازی شد.

 

گرفتن بیمه بیکاری خیلی زمان بر هست ولی ناامید نباش با رزومه ساز کاران می تونی یه رزومه خوب برای خودت بسازی وسریع استخدام بشی‌.

 

دنبال استخدام در چه شغلی هستید؟ در آگهی های استخدامی سراسر وب با این لینک جستجو کنید

محاسبه آنلاین مبلغ بیمه بیکاری شما در چند ثانیه

وی با بیان اینکه در این میان علیرغم تاکید فراوان مبنی بر ثبت نام کسانی که بیکار می‌شوند در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir تعدادی از این افراد با مراجعه به اداره کاریابی و یا ادارات کار محل سکونت ثبت نام کردند که منجر به قرار نگرفتن نام این عزیزان که حدود ۱۴ هزار نفر هستند و جاماندن از لیست ارسالی به وزارت کار شد، گفت: شماره تلفن مستقیم ۶۶۵۸۰۰۹۳ دفتر مدیریت آماده پاسخگویی به سوالات این عزیزان درباره بیمه بیکاری است.

بابایی گفت: آن دسته از جاماندگان که مدت بیکاری آن‌ها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند و بر اساس پیامک ارسالی از وزارت کار با مراجعه به سامانه prkar.mcls.gov.ir نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا مقرری بیکاریشان برقرار شود.

زمان واریز حقوق بیمه بیکاری

اگر بیمه بیکاری تان واریز نشده اینجا کلیک کنید

براساس گزارش موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، تعداد مقرری‌بگیران مرد در سال ۹۲ نزدیک به ۳ برابر مقرری‌بگیران زن بوده که تا سال ۹۶ به ۲.۴ برابر کاهش پیدا کرده است. همچنین بیشترین برقراری‌های جدید در ردۀ سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و سپس ۳۵ تا ۴۴ سال است که این امر از آنجا ناشی می‌شود که معمولاً افراد با سابقۀ شغلی کمتر بیشتر در معرض تعدیل قرار دارند.

استان‌های‌ تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، گیلان، قزوین و خوزستان به‌ترتیب ۱۰ استان با بیشترین تعداد بیمه بیکاری برقرارشده هستند.

اطلاعات دقیق درباره میزان و زمان واریز بیمه بیکاری خود را از اینجا بخوانید.

شرایط دریافت بیمه بیکاری تامین اجتماعی

توجه: سایت کاران صرفا جهت آگاهی کاربران این خبر را اطلاع رسانی کرده است؛ هیچ ارتباطی به وزارت کار و دستگاه های تابعه آن نداشته و طبیعی است که مسئولیتی نیز در قبال رسیدگی به موضوع بیکاری ندارد.

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

افراد بیکار به سامانه آنلاین بیکاری مراجعه کنند

چه مدارکی برای بیمه بیکاری لازم است؟

دلایل قطع شدن بیمه بیکاری را بدانید

اگر بیکار شده اید همین حالا تمام فرصت های استخدامی منتظر شما هستند

مبلغ مقرری بیمه بیکاری چقدر است؟

 اگر بیکار شده اید و رزومه مناسبی ندارید همین حالا به سادگی یک پروفایل حرفه ای بسازید

جزئیات دریافت مقرری بیمه بیکاری/ میزان مقرری مجردها و متاهل ها

تا چند سال می توانید از بیمه بیکاری استفاده کنید؟

فرصت یک ماهه بیکاران برای دریافت بیمه بیکاری

 پرداخت سه ماهه بیمه بیکاری به بیکارشدگانِ از کرونا

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!