اگر تجربه کار یا استخدام در سازمان ها و شرکتهای بزرگ را دارید، احتمالا اسم کانون ارزیابی به گوشتان خورده است؛ این کانونها ابزار معتبری برای شناسایی و سنجش شایستگیهای افراد به ویژه برای مشاغل کلیدی و سمتهای مدیریتی هستند و این روزها بسیار مورد توجه سازمانها قرار گرفتهاند. اهمیت این موضوع باعث شد تا در ادامه گفتگوهای مجله کاران، این بار به سراغ یکی از متخصصان کانون ارزیابی برویم تا از نزدیک درباره این مفهوم جدید دنیای استخدام بیشتر بدانیم. محمدرضا امیربگلو داریانی که به عنوان متخصص منابع انسانی و ارزیاب، سالها در کانونهای ارزیابی مختلفی فعالیت کرده، در این گفتگو، از تاریخچه و کارکردهای کانون ارزیابی برای سازمانها و افراد میگوید. در این مصاحبه مفصل شما میتوانید با انواع مدلها و ابزارهای جالبی که یک کانون ارزیابی درنظر میگیرد آشنا شوید؛ در جریان مراحل و شاخصهای مورد توجه آنها قرار بگیرید و تجارب شنیدنی از حضور افراد در کانونهای ارزیابی را بخوانید. اگر قرار است در آینده به عنوان یکی از گزینههای مدیریت در سازمانتان مطرح شوید و یا به هر دلیل در یکی از کانونهای ارزیابی شرکت کنید، خواندن این گفتگو میتواند برایتان جذاب باشد؛ پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید.
اگر علاقمندید درباره نحوه استخدام در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ فاخر بدانید و با روش جالب آنها برای استخدام و مدیریت سرمایه های انسانی آشنا شوید این مقاله کاران را حتما بخوانید.
به ندرت می توانید این روزها مدیرانی را پیدا کنید که هم در حوزه بیزنس مطرح باشند و هم در بحث تدریس دانشگاهی موفق و به نام باشند؛ رضا سمیع زاده یکی از همین دسته مدیران است؛ با یک کارنامه بلند از سوابق مدیریتی در کسب و کارها و سازمان های بزرگ و کوچک تا پیشینه مشخص در حوزه تدریس آکادمیک! او یک مدیر چندوجهی و در واقع ترکیب منحصر به فردی از سوابق اجرایی و آموزشی در صنایع مختلف است؛ از فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بگیرید تا صنایع غذایی و آرایش و بهداشتی و خودرو و قطعهسازی؛ از صنعت پوشاک و مد تا لجستیک و استارتاپ ها؛ او در همه این حوزه ها فعالیت کرده و تدریس به عنوان یک پارادایم در زندگی شخصی اش همیشه نقش ویژه ای داشته است.
ساختمان بزرگ هلدینگ نیک اندیش به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار رمز ارز ایران، در غرب تهران بی شباهت به برج های بلند بورس نیست؛ با همان سرزندگی و البته شتاب درون اتاق هایش که پر از چهره های جوان و خندانی است که رو به مانیتورهای چند وجهی، در تلاطم سرعت کار روی کیبورد، هوشمندانه و با لبخند نگاهت می کنند.
در روزهایی که به نظر میآید کرونا نفسهای آخرش را میکشد تصمیم گرفتیم دوباره مصاحبههای مجله کاران را از سر بگیریم؛ دور جدید گفتگو را این بار با یکی از خوش صحبتترین مدیران حوزه فناوری اطلاعات شروع کردیم؛ فرهاد کرم زاده، رئیس هیات مدیره تدبیر پرداز دلسا از معدود مدیران حوزه ICT است که دیدگاه ویژهای در حوزه سرمایههای انسانی دارد. کافی است سری به شبکههای اجتماعیاش بزنید تا متوجه این موضوع بشوید.
اواسط بهمن ماه 98پیش از آنکه کرونا نفس شهر را بگیرد؛ به سراغ محسن مکرمی معاون منابع انسانی دیجیکالا رفتیم تا با او درباره خودش و سیاست های اداره منابع انسانی برندی حرف بزنیم که در کمتر از یک دهه تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران شده است. محسن مکرمی مدیری جوان، مشتاق و جسور است که سال ها پیش از دیجیکالا در برندهای صاحب نامی مانند زیمنس و دنون تجربه کسب کرده اما معتقد است که مدیریت منابع انسانی در بازار تجارت الکترونیکی ایران، داستانی کاملا متفاوت از سایر صنایع دارد.
نام چارگون به عنوان یک شرکت نرم افزاری به فرهنگ خاصی از مدیریت منابع انسانی گره خورده است؛ شرکتی که در دهه هفتاد، با ایده پردازی های جسورانه شاهین طبری پایه گذاری شد، رشد کرد و تا امروز که در قامت یکی از بازیگران چابک فناوری اطلاعات، خانه بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان این حوزه است. وقتی از نزدیک چارگون را ورای ردپای رسانه ای اش لمس می کنید......
سخت کوش،سرکش و نوگرا؛ سه ویژگی مشهود شبنم طباطبایی نژاد به عنوان یکی از بانوان مدیری است که طی بیست و چند سال فعالیت و مدیریت در حوزه هایی همچون فناوری اطلاعات تا مشاوره مدیریت و منابع انسانی، موفق شده چهار شرکت را پایه گذاری کند؛ از برندهای صاحب نامی همچون خدمات آواژنگ و آتنا تا مدیریت شرکتی به نام رادمان که فعالیتش را حول محور مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی مدیریت آغاز کرده و ادامه می دهد. شبنم طباطبایی نژاد که متولد 14خرداد 1351 است، مهندسی الکترونیک را در دانشگاه علم و صنعت خوانده اما به گفته خودش در عین حال که عاشق الکترونیک است، اعتقاد دارد که نمی توان تنها با مغز مهندسی و صفر و یک، یک کسب و کار را مدیریت کرد....
محمد غفاری، جزو معدود اساتید دانشگاهی در حوزه MBA است که سال ها تجربه عملیاتی در بخش مدیریت فروش و بازاریابی دارد؛ او که متولد سال 1352 است، سال های متمادی در صنایع مختلف از پتروشیمی تا اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت و البته فناوری اطلاعات و ارتباطات مدیر فنی و فروش بوده است. در لابه لای صدای شش دانگ غفاری در این مصاحبه و روایت هایش از بیست و اندی سال تجربه کار با برندهای صاحب نام حوزه ICT،شما به راحتی می توانید بارقه های هوش و سخت کوشی را در این مدیر کهنه کار ببینید. او در این گفتگو علاوه بر ارائه تجاربش به ویژه در حوزه مدیریت منابع انسانی تیم های فروش و بازاریابی، به عنوان یک منتور ،نگاه تازه ای به جریان فعالیت استارتاپ ها و مخصوصا ناگفته هایی از دلایل شکست آنها دارد. پیشنهاد می کنم در این گفتگوی مجله خبری کاران با ما همراه باشید.
این بار برای گفتگوی مجله خبری کاران به سراغ علی اکبر تسویه چی، مدیر سرمایه های انسانی گروه شاتل رفتیم و با او در دفتری سبز و خرم که ویژه مدیریت و آموزش منابع انسانی است، مصاحبه کردیم. علی اکبر تسویه چی از معدود مدیران جوان و البته تکنوکرات است که با تحصیلات پزشکی وارد حوزه منابع انسانی شده و معتقد است نقاط مشترک و عجیبی میان این شغل و رشته پزشکی وجود دارد! از این نظر که در پزشکی شما با جسم آدم ها و در مدیریت منابع انسانی با خواسته های روحی و اجتماعی یک انسان طرف هستید.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید