آشنایی با شغل مدیر تبلیغات

تبلیغات به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. از تماشای آن‌ها در تلویزیون گرفته تا عبور از یک بیلبورد، ما دائماً توسط کمپین‌های تبلیغاتی مختلف از رسانه‌های مختلف بمباران می‌شویم. این تبلیغات توسط مدیران تبلیغات و تیم‌های آن‌ها ایجاد می‌شود. امروزه حرفه مدیر تبلیغات جزو یکی از مشاغل خلاق و به سرعت در حال تحول است. در این مقاله، پیش‌نیازها، مهارت‌ها و وظایف مرتبط با مدیر تبلیغات را آورده‌ایم که امیدواریم به‌خوبی شما را با این شغل جذاب آشنا کند.

آشنایی با شغل مدیر تبلیغات

مدیر تبلیغات کیست؟

مدیر تبلیغات، مسئول برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا و ارزیابی کمپین‌های تبلیغاتی برای یک شرکت، سازمان یا موسسه است. این شخص با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی، به هدف گروه مشتریان مورد نظر خود دست یافته و در نتیجه فروش و درآمد شرکت را افزایش می‌دهد.

مراحل تبدیل شدن به مدیر تبلیغات

اگر به بازاریابی و تبلیغ مخاطبان برای خرید یک محصول یا خدمات علاقه‌مند هستید، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تحقیقاتی را برای یافتن مخاطب هدف انجام دهید، مدیر تبلیغات بهترین گزینه شغلی برای شماست. در ادامه، ما مراحل چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر تبلیغات را فهرست کرده‌ایم.

  1. گذراندن دوره‌های یا آموزش رسمی
  2. توسعه مهارت‌های مربوط به حرفه تبلیغات
  3. کسب تجربه و به دست آوردن مهارت کاری
  4. ساختن یک رزومه قوی
  5. جستجو و درخواست شغل
  6. آغاز یک موقعیت شغلی

پیش‌نیازهای لازم برای مدیر تبلیغات

برای مدیریت تبلیغات، پیش‌نیازهایی لازم است که مهم‌ترین آن‌ها، شامل موارد زیر است:

  1. داشتن تحصیلات مرتبط: شخص باید دارای تحصیلات مرتبط با این حوزه مثلاً در رشته‌های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات، مدیریت کسب و کار و ... باشد.
  2. داشتن تجربه کاری: تجربه کاری در حوزه تبلیغات و بازاریابی، به عنوان یک پیش‌نیاز اساسی برای مدیریت تبلیغات محسوب می‌شود.
  3. آشنایی با فن‌آوری‌های جدید: شخص باید با فن‌آوری‌های جدید در حوزه تبلیغات آشنا باشد و بتواند از آن‌ها بهره ببرد.
  4. آگاهی از روند بازار: مدیر تبلیغات باید آگاهی کافی از روند بازار و رقبای خود داشته باشد تا بتواند بهترین راهکارها را برای تبلیغات انتخاب کند.

مهارت‌های مورد نیاز مدیر تبلیغات

مدیر تبلیغات برای موفقیت در کار خودش، به مهارت‌هایی نیاز دارد. تعدادی از این مهارت‌ها شامل موارد زیر است:

1- قدرت تحلیل و بررسی بازار: مدیر تبلیغات باید توانایی خوبی در تحلیل و بررسی بازار داشته باشد. او باید بتواند به خوبی وضعیت و جایگاه شرکت خود و رقبا را ارزیابی کند.

2- طراحی تبلیغات: مدیر تبلیغات باید توانایی طراحی تبلیغات جذاب و موثر را داشته باشد.

3- مهارت‌های فنی: مدیر تبلیغات لازم است در استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با تجسم داده‌ها، توسعه وب‌سایت و میکس و ویرایش فیلم توانایی داشته باشند.

4- استفاده از رسانه‌های مختلف: مدیر تبلیغات باید توانایی انتخاب رسانه‌های مناسب برای تبلیغات و استفاده از آن‌ها را داشته باشد.

5- توانایی مذاکره و ارتباط با مشتریان: یکی از وظایف اصلی او مذاکره و ارتباط گرفتن با مشتریان خواهد بود. بنابراین در این زمینه هم باید از مهارت‌ها و توانایی‌های لازم برخوردار باشد.

6- توانایی مدیریت پروژه: مدیر تبلیغات با پروژه‌های مختلفی روبرو خواهد بود، به همین دلیل لازم است او توانایی مدیریت پروژه‌های تبلیغاتی را داشته باشد.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

وظایف و مسئولیت‌های مدیر تبلیغات

به طور کلی وظایف مهم زیر را می‌توان برای یک مدیر تبلیغات در نظر گرفت:

1- طراحی برنامه‌های تبلیغاتی: برنامه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی نوآورانه‌ای را به طور خاص برای فضای وب و شبکه‌های اجتماعی مختلف طراحی و اجرا کند.

2- مدیریت منابع و کارکنان در پروژه‌های تبلیغاتی: او علاوه بر هماهنگی فعالیت‌های تبلیغاتی، تمامی منابع مورد استفاده در این حوزه از جمله کارکنان ارتباطات، طراحان گرافیک، طراحان وب، کپی‌رایترها و ویراستاران متن را مدیریت می‌کند.

3- بررسی و تحلیل بازار: این وظیفه شامل بررسی رقبا، مشتریان، نقاط قوت و ضعف شرکت است.

4- ارزیابی عملکرد تبلیغات: این بخش از وظیفه مدیر تبلیغات می‌تواند شامل اندازه‌گیری بازدهی و اثربخشی تبلیغات باشد.

5- مذاکره با رسانه‌ها: یک مدیر تبلیغات باید بتواند با رسانه‌های دیداری شنیداری و فضای مجازی همکاری و مذاکره داشته باشد و بر این اساس وظایفی خواهد داشت. تعیین شرایط قرارداد، هزینه‌ها و شرایط انتشار تبلیغات از این جمله هستند.

6- نظارت بر نتایج کمپین‌های تبلیغاتی: نظارت بر میزان تاثیرگذاری کمپین‌ها به منظور برآورد نسبت هزینه به سود انجام می‌شود.

سوالات متداول برای شغل مدیریت تبلیغات

1- آیا مدیر تبلیغات نیاز به سفر دارد؟

احتمال دارد یک مدیر تبلیغات در سطح جهانی و داخلی به منظور ارائه راهنمایی و نظارت برای کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ یا سایر مشاغل مرتبط سفر کند.

2- کار مدیر تبلیغات یک کار تمام‌وقت است؟

شغلی به عنوان مدیر تبلیغات معمولاً شامل کار تمام‌وقت است. مدیر تبلیغات تمام وقت کار می کند اما شیفت‌ها بسته به حجم کاری متفاوت است.

3- درآمد مدیران تبلیغات چقدر است؟

درآمد میر تبلیغات بسته به سایقه، تجربه و فعالیت ممکن است متفاوت باشد. معمولا برای این مدیران درآمد ثابت با مزایا و سود ناشی از افزایش فروش در نظر می‌گیرند.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!