20 قانون افراد موفق در کار و زندگی (بخش اول)

افراد موفق چه می کنند که در مقایسه با باقی کسانی که می شناسیم سریع تر به اهداف و خواسته هایشان می رسند؟ این مقاله کاران درباره 20 عادت زندگی، رفتار و طرز فکر افراد موفق به ویژه درباره مسائل کاری و چالش های زندگی است که مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

20 قانون افراد موفق در کار و زندگی (بخش اول)

متن پیش روی شما به عنوان اولین بخش از مقاله بلند 48 نکته درباره زندگی افراد موفق، در واقع نگاه ظریفی دارد به نحوه برخورد و دیدگاه های متفاوت افراد پیشرو نسبت به مشکلات یا فرصت ها و در نهایت، تصمیم گیری های درست و از قبل پیش بینی شده که منجر به دستیابی نتایج برتر و موفقیت این گونه افراد در زندگیشان می  شود:

1.آنها به دنبال فرصت ها هستند و فرصت ها را می یابند در حالی که سایرین از کنار آنها بی تفاوت می گذرند.

2.آنها بسیار فعال، پرکار و پرانرژی هستند. زمانی که اغلب مردم بیکار یا غرق در افکار خود و یا دچار دور تسلسل شده اند ؛ بدون اینکه اقدام مثبتی انجام دهند؛ این افراد در حال به نتیجه رساندن برنامه های خود هستند.

3.افراد موفق کمتر غر می زنند و همواره به دنبال راه حل هستند.

 

تکنیک های داشتن یک شخصیت مستقل و قوی

 

4.افراد موفق افراد کوشایی هستند که به صورت آگاهانه و برنامه ریزی شده برای خود ایجاد موفقیت می کنند در حالی که دیگران به این امید می نشینند که موفقیت به سراغشان بیاید.

5.افراد موفق مانند سایرین با شک و تردید و ترس مواجه می شوند، ولی اجازه نمی دهند شک و تردید آنها را احاطه یا بر ایشان غلبه کند.

6.آنها پرسش های درستی از خود می پرسند، به گونه ای که خود را در شرایط روحی و ذهنی مناسبی برای انجام کار مفید، خالق و مثبت قرار می دهند.

7.آنها به ندرت گله و شکایت می کنند، زیرا معتقدند شکایت کردن تنها باعث منفی بافی و وقفه در انجام کار مفید می شود.

8.افراد موفق کسی را سرزنش نمی کنند، بلکه همواره مسئولیت کارهایی که انجام می دهند و نتایج آن را بر عهده می گیرند.

9.افراد موفق با وجود اینکه لزوما از سایرین باهوش تر نیستند، اما همواره راهی می یابند تا از استعداد و توانایی های خود نهایت استفاده را بکنند. آنها از این پتانسیل خود به بهترین شکل بهره می گیرند.

 

4 روش برای از بین بردن یکنواختی و روزمرگی کاری

10.افراد موفق از مشکلات درس می گیرند، در حالی که سایرین زود ناامید می شوند.

11.آنها افراد هم فکر و توانا مانند خود را می یابند و اهمیت کار گروهی را درک می کنند. روابط خود را بر اساس اصل برد-برد شکل می دهند.

12.آنها جاه طلب هستند و همواره بهترین را می خواهند و چرا نباید اینطور باشد؟ آنها انتخاب می کنند که به بهترین نحو زندگی کنند به جای اینکه بنشینند تا زندگی، ایشان را با خود به هر جهت ببرد.

13.آنها کاملا واضح و مطمئن از خواسته های خود در زندگی آگاه هستند. انسان های موفق در واقع زندگی مورد علاقه خود را در مقابل چشمان شان تصور می کنند و برای آن برنامه ریزی می کنند، در حالی که سایرین به سختی صرفا نظاره گر وقایع زندگی هستند.

14.آنهابه جای اینکه تقلید کنند، دست به کارهای نوآورانه می زنند.

15.آنها کارها را به تعویق نمی اندازند و در زندگی منتظر "زمان مناسب" نمی نشینند.

16.انسان های موفق در تمام طول عمر خود از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنند، چه به صورت تحصیلات رسمی و آکادمیک و چه غیررسمی مثل گوش دادن، دیدن، خواندن، پرسیدن، از زندگی آموختن(تجربی)امتحان کردن و انجام دادن و یا به هر سه طریق، به خود آموزی می پردازند.

17.آنها نیمه پر لیوان را می بینند و در عین حال کاربردی عمل می کنند و دچار غرور نمی شوند. آنها توانایی یافتن فرصت های خوب را دارند.

 

 تکنیک های مثبت اندیشی ویژه افراد موفق

 

18.انسان های موفق پیوسته در حال انجام امور برنامه ریزی شده خود هستند و اگر روزی احساس خوبی نسبت به آنچه انجام می دهند، نداشته باشند؛ ناامید نمی شوند و در کار خود وقفه و تعلل نمی کنند.

19.آنها در زندگی دست به تحولات مهم و حساب شده از قبیل تغییرات مالی، احساسی، حرفه ای و روانی می زنند.

20.افراد خود را با مشکلات و چالش های زندگی، به طور سریع و موثر وفق می دهند و سر خود را در برف فرو نمی برندو خود را از مشکلات پنهان نمی کنند؛ بلکه با آنها روبرو می شوند تا خود را بسازند.

 

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

10 تفاوت اصلی بین افراد فوق العاده و عادی را بشناسید

چگونه با 6 تکنیک خودآگاهی موفق شویم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!