ایده‌هایی برای شغل دوم یا کار پاره‌وقت

این‌روزها احتمالا خیلی از ما، به خاطر مشکلات مالی به شغل دوم فکر می‌کنیم. چون ممکن است یک شغل برای برآمدن از پس هزینه‌ها کافی نباشد. همچنین شاید کار اصلی‌مان سبک باشد و آن‌قدر فعال باشیم که مایل باشیم، به یک شغل دوم هم مشغول شویم. بعضی مایل هستند به‌تدریج در کنار حرفه اصلی‌شان، مهارت‌های جدیدی فرابگیرند تا شاید به مسیرهای شغلی جدیدی وارد شوند. در این مقاله کاران، ایده‌های مختلفی را که برای به دست آوردن شغل دوم یا پاره‌وقت می‌توانید بکار بگیرید را به شما پیشنهاد داده‌‌ایم.

ایده‌هایی برای شغل دوم یا کار پاره‌وقت

اجاره فضاهای شخصی

شغل دوم شما می‌تواند یک همنشینی و سکونت مشترک باشد. ممکن است صاحب یک خانه بزرگ باشید، به این ترتیب می‌توانید یک اتاق یا بخش‌هایی از ملک مسکونی خودتان را به دیگران اجاره دهید. به این ترتیب قادر خواهید بود از طریق به اشتراک گذاشتن محل سکونت‌تان به صورت مقطعی یا کوتاه‌مدت با افراد جدید آشنا شوید. شما این شانس را خواهید داشت که از طریق آن‌ها، چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

 

رستوران یا شیرینی‌پزی خانگی

اگر به آشپزی علاقه دارید و دوست دارید شام دیگران را برای آن‌ها فراهم کنید، چرا آن را شغل دوم خودتان قرار ندهید؟ در واقع، شما می‌توانید آشپزخانه خود را به نوعی رستوران تبدیل کنید و به این ترتیب خلاقیت غذایی خودتان را بالا ببرید.

البته شما باید آشپز خوبی باشید و مهارت کافی در پخت غذا یا کیک و شیرینی پیدا کرده باشید. به این ترتیب، قادر خواهید بود در خانه خودتان سفارش مشتریان را انجام دهید. برای پیدا کردن مشتری می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق آگهی محلی، تبلیغ کنید.

 

تدریس خصوصی

تخصص شما هر چه باشد، از زبان گرفته تا ریاضیات و موسیقی و ورزش، می‌تواند یک زمینه خوب برای تدریس و درآمدزایی به عنوان شغل دوم باشد. به عنوان مثال تدریس خصوصی درس‌هایی مانند ریاضیات و فیزیک به دانش‌آموزان، تدریس زبان انگلیسی به افراد یا آموزش ویولن بسته به مهارت و هنر شما یک انتخاب خوب خواهد بود. 

 

معامله‌گری و فعالیت در بازار

این‌روزها بازارهای مجازی و الکترونیک، سرمایه افراد زیادی را به سوی خودش جلب کرده است. بازار رمزارزها، فارکس، بازار طلا و بورس ... گزینه‌های مختلفی هستند که با توجه به علاقه‌تان در آن‌ها ممکن است به موفقیت برسید.

البته گفتنی است که وارد شدن به این بازارها به کسب مهارت و سواد لازم مالی احتیاج دارد. به دور از هیجان و ذوق‌زدگی باید یاد بگیرید که از ساعت‌های اضافه‌ای که دارید، استفاده کنید و یک معامله‌گر موفق شوید.

 

صنایع دستی و هنری

شغل دوم شما می‌تواند کاملا هنری باشد. بسیاری از علاقمندان به هنر که ذوق و سلیقه خاصی دارند، در ساعات بیکاری خودشان رو به سازه‌های دستی می‌آورند. ساخت شمع، طراحی با سرامیک و سفال و ساخت عروسک می‌توانند گزینه‌های خوبی برای افراد خلاق باشند.

شما می‌توانید کارهای خودتان را از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در معرض نمایش و فروش بگذارید. بسیاری افراد امروزه حتی این‌گونه مشاغل را به عنوان شغل اول انتخاب کرده‌اند و از آن کسب درآمد می‌کنند.

 

نگهداری از کودکان یا حیوانات خانگی

امروزه افراد زیادی هستند که به خاطر مشغله و ساعات کاری زیاد، خودشان امکان نگهداری از فرزندان‌شان را ندارند. پس رفع این نیاز، می‌تواند شغل دوم شما باشد. می‌توانید در یک خانه به عنوان پرستار بچه استخدام شوید و مراقبت از یک بچه را بر عهده بگیرید. همچنین برخی افراد برای نگهداری یا گردش حیوانات خانگی‌شان، افرادی را به استخدام درمی‌آورند.

 

کارهای فریلنسری

شغل دوم شما شاید یک کار فریلنسری باشد. اگر دارای مهارت‌هایی در نوشتن، ویراستاری، تایپ یا امور گرافیکی هستید، می‌توانید از طریق آن‌ها پول دربیاورید. سایت‌ها، شرکت‌ها و مجلات مختلفی وجود دارند که به دنبال یک ویراستار، گرافیست یا تولید کننده محتوای دورکار هستند. به این ترتیب در ساعات بیکاری خودتان، امکان این را دارید که به صورت فریلنسری، پروژه‌های مختلفی را پاره‌وقت انجام دهید.

 

رانندگی

این شغل هم از دیرباز توسط افراد مختلفی به عنوان شغل دوم یا موقت انتخاب شده است. اگر بتوانید در ساعت‌های خاصی از روز که در شغل اول‌تان نیستید به عنوان سرویس یا تاکسی اینترنتی کار کنید، رانندگی شغل خوبی خواهد بود. درست است که خستگی‌ها و سختی‌های خودش را دارد، اما به خاطر ارتباط با آدم‌های مختلف دیگر، ممکن است تجربه مفیدی برای شما باشد.

 

مشاغل فنی و تعمیراتی

آدم‌های فنی قادر خواهند بود، مهارت فنی خودشان را شغل دوم قرار دهند. ممکن است این مهارت در حوزه تعمیر یخچال، آبگرمکن، تلویزیون یا لوله‌کشی باشد. شما از طریق تبلیغات محیطی شاید بتوانید در ساعات فراغت خودتان با تعمیر لوازم دیگران، کسب درآمد فرعی هم داشته باشید.

شما چه شغل های دیگری را میشناسید که میتوان از آن برای شغل دوم یا کار پاره‌وقت استفاده کرد؟

 

بیشتر بخوانید:

لیست انواع شغل‌ها

لیست مشاغل پردرآمد

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!