در مرحله اولیه استخدام، شما باید یک سری مدارک را به شرکت تحویل دهید. دقت کنید که کپی مدارک را در اختیار سازمان قراردهید.
مدارک لازم برای استخدام به شرح زیر است :
مدارک شناسایی:
- عکس 3*4 ( چهار قطعه)
- کپی شناسنامه شخص از صفحات اول، دوم و آخر (2 سری)
- کپی کارت ملی شخص به صورت پشت و روی کارت (2 نسخه)
- کپی کارت ملی افراد تحت تکفل پشت و رو در صورت تاهل (یک نسخه) (در شرایطی که بیمه تکمیلی داشته باشند.)
- کپی کارت پایان خدمت ( پشت و روی کارت.)
- کپی آزمایشات بدو استخدام ( در صورت نیاز سازمان).
مدارک تحصیلی و آموزشی:
این که به چه مدارک تحصیلی برای استخدام شدن نیاز دارید، بستگی به شغل و شرکتی که برایش درخواست میدهید دارد، ممکن است در برخی از سازمان ها مدرک دانشگاهی یکی از الزامات برای استخدام است و در برخی دیگر فقط مهارت فرد مورد اهمیت است.در کنار مدارک دانشگاهی مدارک تخصصی که آموزشگاه های معتبر دریافت میکنید میتواند به کمکتان بیاید.
- کپی آخرین مدرک تحصیلی(2 سری)
- کپی گواهینامه دوره های آموزشی
گواهی سوابق کاری:
اگر گواهی حسن انجام کار دارید ارائه دادن آن میتواند به استخدامتان کمک کند.
- گواهی سابقه کار از محل کار قبلی
- پرینت سوابق بیمه از سایت تامین اجتماعی
مدارک ضامن: (در مشاغلی که نیازمند ضامن هستند)
- ضامن باید فیش حقوقی یاحکم کارگزینی یا جواز کسب داشته باشند.
- نسبت ضامن با متقاضی استخدام اهمیتی ندارد.
- در هیچ یک از مراحل تکمیل مدارک نیازی به حضور ضامن نیست.
- کپی شناسنامه ضامن از تمام صفحات - (یک سری)
- کپی کارت ملی ضامن( پشت و روی کارت) - (یک نسخه)
- کپی فیش حقوقی یا حکم کارگزینی و یا جواز کسب ضامن
- سفته تعهد خدمت (فقط پشت سفته اطلاعات کارت ملی ضامن نوشته شده و توسط ایشان 2 امضا و دو اثر انگشت ثبت شود )
بیشتر بخوانید :
در قرارداد کاری به چه نکاتی توجه کنیم؟
6 اشتباه رایج در مصاحبه که نمیگذارد استخدام شوید.
با چه شرایطی به کارفرما سفته بدهیم؟
درصورت اخراج پیش از پایان قرارداد چه کنیم؟