10 شغلی که نیاز به ارتباط مستقیم با مردم و مشتریان ندارند

درک اینکه چه ترجیحاتی در محیط کار دارید، گام مهمی در هر جست‌وجوی شغلی خواهد بود. در حالی که برخی از شاغلان میل به ارتباط روزانه با مشتریان دارند، برخی دیگر دوست دارند در محیطی کار کنند که نیاز به ارتباط زیاد با افراد نداشته باشد. چه فردی درونگرا باشید که دوست دارد به تنهایی کار کند یا فردی هستید که برای کار خودش نیاز به تمرکز و انزوای بیشتر دارد، حرفه‌های زیادی وجود دارند، که نیاز به تعامل مستقیم با افراد ندارند. در این مقاله، با 10 شغل مناسب که نیازی به خدمات مستقیم دادن به مشتری ندارند، بیشتر آشنا می‌شویم.

10 شغلی که نیاز به ارتباط مستقیم با مردم و مشتریان ندارند

1-کپی رایتر

کپی رایترها به طور مستقل در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند تا متن‌ها، شعارهای تبلیغاتی و صفحات جلب‌کننده مشتری را بر اساس دستورالعمل‌ها بسازند. کپی رایترها باید از خلاقیت خود برای ارائه ایده و پیاده‌سازی مفاهیم بر اساس نیاز مشتری استفاده کنند.

آن‌ها ممکن است برای رسیدن به اهداف خاص شغلی با افراد مختلفی همکاری کنند، اما معمولاً مسئولیت ارتباط با مشتری را بر عهده ندارند.

2-نقشه‌بردار

نقشه‌برداران در یک محیط غیراداری کار می‌کنند و به بررسی فیزیکی ساختمان‌ها، تعیین محل اجرای سازه‌ها، انتخاب نقاط پیمایش زیرزمینی و ... می‌‌پردازند.

نقشه‌برداران اندازه گیری می‌کنند، طرح‌ها را آماده می‌کنند و داده‌های الکترونیکی را از میدان جمع آوری می‌کنند. آن‌ها سپس داده‌هایی را که جمع‌آوری کرده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا به معماران، مهندسان عمران، نقشه‌کشان و دیگران در کارشان کمک کنند.

3-تکنسین آی تی

عنوان شغلی تکنسین فناوری اطلاعات می‌تواند انواع نقش‌های پشتیبانی فناوری اطلاعات را توصیف کند. برخی از تکنسین‌های فناوری اطلاعات به طور خاص برای نصب و نگهداری فناوری کار می‌کنند و برخی دیگر به عنوان متخصصی که با اجزای الکتریکی مورد استفاده در سیستم‌های فناوری کار می‌کنند، فعالیت کنند.

4-اقتصاددان

اقتصاددان فردی است که به مطالعه و تحلیل اقتصاد یک کشور، منطقه یا حتی جهان می‌پردازد. این حوزه تحقیقاتی شامل تحلیل عوامل اقتصادی مختلف مانند رشد اقتصادی، تورم، بیکاری، سیاست‌های مالی و پولی، بازارهای مالی، تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری است.

اقتصاددان‌ها وظایف مختلفی انجام می‌دهند که شامل تحلیل داده‌ها، پیش‌بینی اقتصادی و پروژه‌گذاری، تحقیقات علمی و ارزیابی سیاست‌های اقتصادی می‌تواند باشد.

5-کارشناس پایگاه داده

متخصصان داده، دسته‌ای از متخصصان فناوری اطلاعات هستند که داده‌های الکترونیکی را سازماندهی، جمع آوری و ذخیره می‌کنند. آن‌ها مسئول آزمایش سیستم‌های اطلاعات داده‌ها هستند تا مطمئن شوند که بدون خرابی یا خطا به درستی کار می‌کنند.

داده‌های تشکیل‌شده معمولاً توسط مدیریت بالاتر برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه استفاده می‌شود. متخصصان داده اغلب به عنوان نقطه ارتباطی برای همکاران خود که از سیستم‌های مدیریت داده طراحی شده استفاده می‌کنند، عمل می‌کنند.

6-نویسنده، ترانه‌سرا و نمایشنامه‌‌نویس

شغل نویسندگی یکی از مهم‌ترین شغل‌هایی است که ارتباط مستقیمی با مشتری ندارد و معمولا در انزوا می‌گذرد. البته یک شاعر یا رمان‌نویس ممکن است تاثیرات زیادی از آدم‌های اطرافش و جامعه بگیرد اما در نهایت هنگام انجام کارش نیاز به ارتباط با مردم ندارد.

یک نویسنده و نمایشنامه‌نویس با اینکه در نهایت اثرش را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد ولی حین خلق اثر ممکن است روزهای زیادی در یک اتاق حضور داشته باشد.

7-ویراستار

ویراستاران می‌توانند در زمینه‌های متنوعی مانند روزنامه‌نگاری، انتشاراتی‌ها، بازاریابی، دانشگاه، مدیریت محصول و غیره کار کنند. ویراستاران با استفاده از دانش گرامر و سبک‌های نوشتاری، مسئول بررسی و تصحیح متن هستند تا بدون خطا بودن متن‌ها برای انتشار را تضمین کنند.

متن تصحیح‌شده سپس در پلتفرم‌هایی مانند کتاب‌ها، مجلات، وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. ویراستاران بیشتر به طور مستقل کار می‌کنند، اگرچه که ممکن است به استخدام ناشران، مجلات و وبسایت‌ها هم دربیایند.

8-حسابدار

حسابداران با تحقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تهیه گزارش، اطلاعات مالی را در اختیار مدیریت قرار می‌دهند. آن‌ها به کسب و کارها کمک می‌کنند تا با جمع‌آوری اطلاعات، تهیه ترازنامه و ارائه توصیه‌هایی برای سیاست‌ها و رویه‌ها، وضعیت مالی فعلی خود را خلاصه کنند.

حسابداران با شرکت‌ها کار می‌کنند و معمولاً فقط مسئول انجام محاسبات عددی و حفظ وضعیت مالی شرکت هستند.

9-تدوین‌گر

تدوینگران نقش اساسی در ایجاد فیلم، تبلیغات، نمایش های تلویزیونی و موارد دیگر دارند. آنها به طور کلی مسئول ویرایش فیلم خام و مونتاژ آن به یک محصول منسجم و نهایی آماده برای نمایش هستند. آن‌ها برای ترکیب فیلم‌های ضبط شده، دیالوگ‌ها، جلوه‌های صوتی، گرافیک و جلوه‌های ویژه کار می‌کنند.

10-سازنده ظروف سفالین

این یکی از حرفه‌های هنری است که فرد به وسیله خاک، اقدام به ساخت ظروف سفالی می‌کند. سفالگری از جمله صنایع دستی مهم است که می‌تواند به سوغاتی اصلی یک منطقه یا شهر تبدیل شود. این افراد در کار خودشان با مشتریان زیادی به طور مستقیم در ارتباط نخواهند بود.

 

بیشتر بخوانید:

کدام مشاغل در شب عید پر رونق هستند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!