7 اخلاق کاری که بهتر است آن‌ها را توسعه دهیم

اخلاق کاری یکی از با ارزش‌ترین ویژگی‌هایی است که هر فرد می‌تواند در کار خودش داشته باشد و بسیاری از کارفرمایان آن را در کارکنان خود جست‌وجو می‌کنند. آن‌ها کارمندانی با اخلاق کاری عالی را ترجیح می‌دهند زیرا آن‌ها قابل اعتماد، منضبط و فداکار هستند. نشان دادن اینکه ارزش‌های مرتبط با اخلاق کاری خوب را دارید می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله، 7 مهارت برتر اخلاق کاری را توضیح می‌دهیم و نکاتی را در مورد برجسته کردن آنها در رزومه یا مصاحبه ارائه می‌کنیم.

7 اخلاق کاری که بهتر است آن‌ها را توسعه دهیم

اخلاق کاری قوی چیست؟

افرادی که دارای اخلاق کاری خوب هستند برای موفقیت حرفه‌ای خود ارزش بالایی قائل هستند و اصول اخلاقی را به نمایش می‌گذارند. اخلاق کاری افراد را در هر نقشی برجسته و متمایز می‌کند. آن‌ها به اهمیت شغل خود اعتقاد دارند و معمولاً احساس می‌کنند که سخت‌کوشی برای حفظ شخصیت قوی ضروری است. اگر اخلاق کاری خوبی دارید، در کار متمرکز و باانگیزه هستید و سعی می‌کنید به بهترین شکل، وظایف را به پایان برسانید.

10 مهارت برتر اخلاق کاری

کارمندان با اخلاق کاری عالی مجموعه خاصی از ارزش‌ها و رفتارها را نشان می‌دهند که آن‌ها را به کارمندانی شایسته ستایش تبدیل می‌کند. برخی از این مهارت‌ها موارد زیر هستند:

قابلیت اطمینان

کارمندانی که اخلاق کاری از خود نشان می‌دهند معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند. شما می‌توانید برای هر نوع کاری که به آن‌ها محول شده است روی این افراد حساب باز کنید. این کارمندان قابل اعتماد عموماً مهلت‌های مقرر را رعایت می‌کنند و کار با کیفیت ارائه می‌دهند. این قابلیت اطمینان آن‌ها را به هم‌تیمی‌های عالی تبدیل می‌کند زیرا به‌طور عادلانه و موثر در پروژه‌ها مشارکت می‌کنند.

مسئولیت‌پذیری

مسئولیت‌پذیر بودن شما در محل کار یکی از مهم‌ترین مواردی است که اخلاق کاری خوب شما را نشان می‌دهد. یک آدم مسئولیت‌پذیر به ارزش‌های شغل خودش آگاه است، تعهد کاری بالایی دارد و کارفرما از اینکه کاری را به او می‌سپارد خاطرش جمع خواهد بود که به بهترین شکل انجام می‌شود.

حرفه‌ای بودن

حرفه‌ای بودن یکی از رفتارهای کلیدی است که کارکنان در صورت داشتن اخلاق کاری از خود نشان می‌دهند. کسانی که اخلاق کاری خوبی دارند، در نحوه لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتن خود، نگرش حرفه‌ای نشان می‌دهند. آنها تقریباً همیشه در رفتار و اعمال خود محترم، متمرکز و منظم هستند.

انضباط

نظم و انضباط یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشان دادن یک اخلاق کاری خوب است. منضبط بودن باعث می‌شود این کارمندان کار خود را به شیوه‌ای سازمان‌یافته و کارآمد انجام دهند که به آنها کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوند و تأثیر خوبی بر مدیران خود ایجاد کنند.

مشارکت و همکاری

کارمندان دارای روحیه مشارکت با کمال میل با سایر اعضای تیم در پروژه‌های مختلف همکاری می‌کنند و در صورت بروز مشکل به آنها کمک می‌کنند. آنها به طور کلی بازیکنان تیمی بسیار خوبی هستند که به راحتی در دسترس هستند تا در صورت نیاز به هر کسی کمک کنند.

فداکاری

کارمندان با اخلاق کاری عالی عموماً متعهد و وفادار به کار خود هستند. آنها در تمرکز و کار بر روی وظایف محول شده بدون حواس‌پرتی بسیار خوب هستند. این افراد معمولاً وقف کاری هستند که انجام می‌دهند و معمولا برای مدت طولانی در یک شرکت می‌مانند.

بهره‌وری

بهره‌وری بالا یک ویژگی اصلی در کارکنانی است که اخلاق کاری خوبی از خود نشان می‌دهند. کارمندان موثر زمان کمتری را برای انجام هر کار معینی صرف می‌کنند و بنابراین می‌توانند کارهای بیشتری را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. این باعث می‌شود که آنها برای هر شغلی کاندیدایی بسیار کارآمد و مطلوب باشند.

راه‌هایی برای برجسته کردن مهارت‌های اخلاق کاری

نشان دادن ویژگی‌های مرتبط با اخلاق کاری به شما در بهبود عملکرد خود در هر نقشی کمک می‌کند. مدیران استخدام معمولاً به دنبال کارمندانی هستند که مهارت‌های خوب اخلاقی در کار خودشان دارند.

شما می‌توانید از نکات زیر برای برجسته کردن اخلاق کاری خود پیش کارفرمایان بالقوه استفاده کنید:

مهارت‌های اخلاق کاری برای رزومه شما

برای نشان دادن اخلاق کاری خود در رزومه، می‌توانید بر برخی ارزش‌های مرتبط با آن تاکید کنید و در عین حال مسئولیت‌های خود را در مشاغل قبلی‌تان شرح دهید. به عنوان مثال، ممکن است مواردی را که کارفرمای قبلی شما را برای یک کار چالش‌برانگیز انتخاب کرده که نشان می‌دهد شما قابل اعتماد هستید، برجسته کنید.

مهارت‌های اخلاق کاری برای مصاحبه شغلی

شما می‌توانید ارزش‌های ضروری مرتبط با اخلاق کاری عالی را در طول فرآیند مصاحبه با موارد زیر به نمایش بگذارید:

  • رسیدن قبل از زمان مصاحبه
  • لباس پوشیدن حرفه‌ای
  • برقراری تماس چشمی و دست دادن محکم
  • مودبانه و محترمانه صحبت کردن
  • دادن پاسخ صادقانه به سوالات دشواری مانند اینکه چرا شغل فعلی خود را ترک می‌کنید
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!