ارتباط نادرست در محل کار: مثال‌ها و نکات

کارشناسان شغلی خاطرنشان می‌کنند که در این سال‌ها، یکی از مشکلات بزرگ در محل کار، نداشتن مهارت‌های نرم ارتباطی بین کارکنان بوده است. ارتباط نادرست در محل کار رایج شده است، چه به این دلیل که هنر گفت‌وگو را از دست داده‌ایم یا آنقدر به صفحه نمایش‌ها چشم دوخته‌‌ایم که توان ارتباط درست را از دست داده‌ایم. این روند می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی برای حرفه، همکاران، پروژه تیمی و شرکت شما داشته باشد. خوشبختانه ما برای شما، راهنمای همه چیزهایی را که باید در مورد ارتباط نادرست در دفتر بدانید و چگونه می‌توانید از آن اجتناب کنید، گردآوری کرده‌ایم.

ارتباط نادرست در محل کار: مثال‌ها و نکات

هزینه ارتباط نادرست در محل کار

ارتباط نادرست در محل کار می‌تواند یک اثر دومینووار داشته باشد، زیرا یک نمونه به نمونه دیگر منجر می‌شود و این می‌تواند به سرعت بر روابط و پویایی محل کار تأثیر بگذارد. همچنین می‌تواند تصور نادرستی را برای مدیریت ایجاد و آنها را وادار کند فکر کنند که شما در شرکت سرمایه‌گذاری نکرده‌اید که این موضوع می‌تواند بر امنیت شغلی شما تأثیر بگذارد.

نمونه‌هایی از ارتباط نادرست در محل کار

ما فهرستی از پنج نمونه از ارتباط نادرست در محل کار را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است با آن‌ها آشنا باشید.

۱. استفاده ضعیف از کلمات

همه نمی‌توانند جلال آل احمد و صادق هدایت باشند، اما مهارت‌های اولیه نوشتن برای برقراری ارتباط موثر و یک حرفه موفق بسیار مهم است. در حالی که نوشتن یک ایمیل یا نوشتن یادداشت با همان لحن خیلی قوی لازم نیست، اما ضروری است که بتوانید هنگام نوشتن با همکاران خود ارتباط موثری برقرار کنید.

۲. نداشتن شفافیت کامل

اغلب اوقات، ممکن است به نظر برسد که همکار شما از بخش‌های مهم عبور می‌کند یا شما را در مورد خواسته‌های خودش به اندازه کافی روشن نمی‌کند. این می‌تواند زمانی باشد که انتظارات رهبر تیم به درستی بیان نشود یا تعامل زیردستان با مشتری و خواسته‌های او به درستی بیان نشود. این اختلال در ارتباطات می‌تواند ناشی از فقدان زبان واضح و مختصر باشد که می‌تواند بر رشد کارکنان تأثیر منفی بگذارد و باعث شود برخی از پروژه‌ها متوقف شوند.

۳. مدیریت خرد

چه این موضوع درباره صاحبان مشاغل کوچک باشد و چه سرپرستان یک شرکت بزرگ‌تر، مدیریت اگر به سطح درستی نرسیده باشد، می‌تواند خود عامل مشکل باشد. رهبران دارای گرایش‌های مدیریت خرد نمی‌توانند نیازها و انتظارات خود را به طور موثر به تیم خود منتقل کنند. بنابراین، هنگامی که آنها شروع به تلاش برای مدیریت خرد می‌کنند، این می‌تواند منجر به بی‌میلی کارمندان و تمرکز روی چیزهای دیگر شود.

۴. مشکلات ارتباطی غیرکلامی

گفته می‌شود که بیشتر ارتباطاتی که ما در زندگی روزمره انجام می‌دهیم غیرکلامی است. این معمولا از طریق زبان بدن ما به تصویر کشیده می‌شود. وقتی از نحوه بیان خود از طریق زبان بدن‌تان آگاه می‌شوید، عادت‌هایی مانند خم شدن در یک جلسه، تماس چشمی نداشتن با مشتری یا بستن دستان خود هنگام صحبت با رئیس، چیزهای کوچکی هستند که می‌توانند پیام اشتباهی را به دیگران ارسال کنند.

۵. ارتباط کافی نگرفتن و شکاف

خودداری از صحبت در مورد مسائل، یافتن راه‌حل در مورد مشکلات را خیلی سخت می‌کند. ایجاد شکاف بین افراد خود به خود باعث ایجاد نارضایتی‌های بیشتر خواهد شد. خیلی خوب است که به منظور برقراری ارتباط درست هر روز یا هر چند وقت یکبار از همکاران خودتان نظر بخواهید و با آن‌ها وارد گفت‌وگوهای بیشتر شوید.

همین حالا هوش هیجانی‌تان را بسنجید و نتایج جالب آن را ببینید

چگونه از ارتباط نادرست در محل کار جلوگیری کنیم

اکنون که با نمونه‌هایی از ارتباط نادرست در محل کار آشنا شدید، گام بعدی این است که یاد بگیرید چگونه می‌توانید از این نوع چالش‌ها در دفتر اجتناب کنید و به آن‌ها رسیدگی کنید. در اینجا سه نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند از ارتباط نادرست جلوگیری کنید.

۱. ایمیل‌های بهتری بنویسید

بیایید با آن روبرو شویم: نوشتن ایمیل به یک علم دقیق تبدیل شده است. وقتی می‌خواهید چیزی را به گیرنده انتقال دهید، بهتر است از پیام‌های طولانی، شکلک‌ها، علامت تعجب و قالب‌های غیرحرفه‌ای خودداری کنید. برای رساندن پیام خود باید مستقیماً به سر اصل مطلب بروید.

۲. به نشانه‌های غیرکلامی توجه کنید

آیا معمولاً از نشانه‌های غیرکلامی استفاده می‌کنید؟ توجه به زبان بدن و اعمال افراد در دفتر برای جلوگیری از ارتباط نادرست مهم است. عدم ارتباط چشمی، خیره شدن به تلفن آنها یا حتی یک ظاهر عبوس، همه جنبه‌هایی هستند که باید هنگام دریافت نشانه‌های غیرکلامی دیگران در نظر بگیرید.

۳. آن را با مافوق خود در میان بگذارید

یکی از دلایل مهم استعفا این است که کارمندان احساس می‌کنند بیش از حد کار می‌کنند و توسط کارفرمایان و شرکت‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در عین حال، قبل از ارسال نامه استعفای خود، مهم است که ابتدا با کارفرمای خود در مورد فرسودگی شغلی و هرگونه شکایت دیگری که ممکن است داشته باشید صحبت کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!