28 قانون افراد موفق در کار و زندگی (بخش دوم)

افراد موفق در مقایسه با کسانی که می شناسیم چه ویژگی‌هایی دارند که سریع تر به اهداف و خواسته هایشان می رسند؟ در این مقاله کاران درباره 28 عادت زندگی، رفتار و طرز فکر افراد موفق به ویژه درباره مسائل کاری و چالش های زندگی است.

28 قانون افراد موفق در کار و زندگی (بخش دوم)

متن پیش روی شما به عنوان دومین بخش از مقاله بلند 48 نکته درباره زندگی افراد موفق، نگاه ظریفی دارد به نحوه برخورد و دیدگاه های متفاوت افراد پیشرو نسبت به مشکلات یا فرصت که منجر به کامیابی آنها می شود.

در بخش اول قانون های زندگی افراد موفق در کار و زندگی به 20 قانون مهم و متفاوت اشاره کردیم و در این مقاله به 28 ویژگی دیگر آنها می پردازیم:

1.افراد توانا منتظر سرنوشت، تقدیر یا شانس نیستند که آینده آنها را تعیین کند. آنها معتقد و متعهد به ساختن بهترین زندگی برای خود هستند.

2.هرچند اغلب انسان ها منفعل هستند، اما انسان های توانا قبل از آنکه مساله ای پیش آید، دست به کار می شوند.

3.آنها بیش از سایرین بر احساسات خود مسلط هستند. این افراد هم احساساتی مشابه ما دارند اما بنده احساس خود نیستند.

4.آنها در برقراری ارتباط با دیگران بسیار فعال عمل می کنند و برای بهتر شدن آن تلاش می کنند.

5.افراد موفق برای زندگی خود برنامه مشخصی دارند و هدفمند قدم بر می دارند تا برنامه را به هدف مبدل کنند. آنها اجازه نمی دهند اتفاقات و حوادث غیرقابل پیش بینی مسیر زندگی را تعیین کند.

 

  تکنیک های داشتن یک شخصیت مستقل و قوی

 

6.انگیزه افراد کامیاب برای منحصر به فرد بودن به این دلیل است که آنها قادرند کارهایی انجام دهند که سایرین نمی توانند. آنها انتخاب های منحصر به فردی دارند. همه ما هر روز با مسائلی روبرو می شویم که نیاز به تصمیم گیری دارد. افراد موفق در این شرایط تصمیماتی می گیرند که سایرین قادر نیستند یا به آن فکر نمی کنند.

7.در حالی که بیشتر مردم به دنبال آسایش هستند و سعی می کنند از شرایط دشوار دوری کنند، افراد توانا آگاهند که قابلیت کار کردن در شرایط دشوار چه نتایج و تاثیرات مثبتی در آینده برای آنها دارد.

8.آنها ارزش های مهم زندگی خود را یافته اند و به گونه ای مسیر حرکت خود را انتخاب می کنند که این ارزش ها در زندگی آنها نمودار شود.

9.تعادل را در زندگی حفظ می کنند. اگرچه از لحاظ مالی موفق هستند، اما می دانند که داشتن ثروت لزوما به معنای موفقیت نیست. متاسفانه ما در محیطی زندگی می کنیم که کسب ثروت موفقیت تلقی می شود. پول هم مانند سایر چیزها تنها یک وسیله است. مطمئنا ثروت وسیله خوبی است ولی در نهایت تنها یک منبع برای زندگی است.

10.به اهمیت نظم و انضباط به خوبی پی برده اند و انسان های قوی هستند. از اینکه از مسیری بروند که سایرین نرفته اند، خشنود و راضی هستند.

 

 4 روش برای از بین بردن یکنواختی و روزمرگی کاری

 

11.به خود مطمئن هستند. اعتماد به نفس را به دلیل داشتن اموال زیاد یا اینکه با چه اشخاصی معاشرت دارند یا کجا زندگی می کنند یا چه ظاهری دارند بدست نیاورده اند.

12.بخشنده و رئوف هستند و از اینکه در موفقیت دیگران سهیم باشند، شاد می شوند.

13.متواضع هستند و خطاها و اشتباهات خود را می پذیرند و عذرخواهی می کنند. به توانایی های خود واقفند اما متکبر نیستند. از آموختن از دیگران لذت می برند و موفقیت اطرافیان خود را جشن می گیرند.

14.با تغییرات به راحتی سازگاری پیدا می کنند در صورتیکه اغلب افراد به شرایط ثابت خود خو گرفته اند و میلی به تغییر ندارند. انسان های توانا از تجربه امور جدید و ناآشنا استقبال می کنند.

15.همیشه از لحاظ فیزیکی در حالت خوبی هستند و نباید به اشتباه فکر کرد که مانند قهرمانان المپیک یا افرادی که دائما در فکر ظاهر خود هستند، به وضعیت فیزیکی خود توجه می کنند، بلکه می دانند فیزیک بدنی خوب هم در عملکرد و هم سلامتی انسان نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل به جای توجه بیش از اندازه به ظاهر، به سلامت آنچه که هر روز با آن زندگی می کنند یعنی بدن خود همواره توجه دارند.

16.موتور محرکه بزرگی دارند، زیاد کار می کنند و زود خسته نمی شوند.

17.در شرایط دشوار؛ انعطاف پذیرند. وقتی اکثر افراد دست از کار کشیده اند، آنها تازه گرم شده اند.

18.نسبت به انتقادها واکنش مثبت نشان می دهند و از آن استقبال می کنند.

 

تکنیک های مثبت اندیشی ویژه افراد موفق

 

19.با مردمی که کارهای منفی انجام می دهند؛ معاشرت نمی کنند.

20.وقت و انرژی احساسی خود را صرف اموری که بر آنها کنترلی ندارند، نمی کنند.

21.از اینکه در خلاف جهت رودخانه شنا کنند و دست به کارهایی بزنند که اکثر افراد نمی زنند، احساس رضایت می کنند. سعی نمی کنند با جلب رضایت و تایید گرفتن از دیگران، خود را خشنود کنند.

22.ازخود انتظار بالایی دارند که در نتیجه باید متعهدتر، پرتلاش تر و با اخلاق کاری بهتر عمل کنند و در نهایت نتایج بهتری بدست آورند.

23.شکست را توجیه نمی کنند؛ درحالی که اکثر مردم در مورد سن خود، کمردرد، وقت نداشتن، عوامل ژنتیکی ضعیف، شانس بدی که دارند، رئیس بد و اینکه فرصتهای خوبی برای پیشرفت ندارند؛ یعنی همه دلایل لازم برای شکست خوردن صحبت می کنند، افراد کوشا علی رغم همه مشکلات، تنها به موفقیت فکر می کنند.

24.آنها می توانند هر موقع که بخواهند با خیال آسوده از چیزهایی که در زندگی دارند، لذت ببرند.

25. بیشتر به اموری که مهم و موثر هستند علاقه نشان می دهند و نه کارهای آسان. در حالی که همه به دنبال آسانترین و سریع ترین راه حل ها هستند، انسان های موفق به دنبال نفس عمل و نتایج آن در طولانی مدت هستند.

26.کاری را که شروع می کنند به اتمام می رسانند. به جای آنکه مثل سایرین کارهای خود را ناتمام رها کنند. کار را تا انتها انجام می دهند، حتی اگر شور و هیجان اولیه را نداشته باشند و تازگی کار از بین رفته باشد.

27.انسانهای موفق، چند بعدی، پیچیده و جالب هستند، می دانند که هم روان و جسم هر آدمی اهمیت دارد و هم احساسات و معنویات. همواره در جهت پیشرفت و سلامت همه جنبه ها می کوشند.

28.اگر درمورد چیزی می خواهند صحبت کنند، قبلا تمرین می کنند. در مورد واقعیت ها صحبت می کنند و نه چیزهایی که فقط در کتاب ها نوشته شده است.

 

این ویژگی ها چقدر درباره شما صدق می کند؟ به نظر شما افراد موفق چه قوانین و چه خصوصیات دیگری در کار و زندگی دارند؟

 

بیشتر بخوانید:

10 تفاوت اصلی بین افراد فوق العاده و عادی را بشناسید

چگونه با 6 تکنیک خودآگاهی موفق شویم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!