10 روش برای تقویت برند کارفرمایی

اگر به دنبال متمایز کردن برند شرکت یا سازمان‌تان هستید 10 راهکار این مقاله کاران به شما کمک کند یک تصویر خوب از برند تجاری‌تان برای جذب و استخدام بسازید.

10 روش برای تقویت برند کارفرمایی

برند کارفرمایی (Employer Branding) یکی از معیارهای مهم کارجویان حرفه‌ای برای انتخاب یک شرکت به عنوان محل کار است. در واقع  برند کارفرمایی به عنوان یکی از با ارزش ترین دارایی‌های هر شرکت، همان تصویر ذهنی مخاطبان و مشتریان از نام کسب و کار شماست. 

بزرگترین و موفق‌ترین سازمان‌ها و شرکت‌های جهان در حال حاضر از خدمات برند کارفرمایی به عنوان موثرترین استراتژی استخدام استفاده می‌کنند تا با حسن شهرت خود بتوانند بهترین نیرو‌ها را جذب کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: 12 روش جدید برای استخدام موفق 

10 روش برای تقویت برند کارفرمایی

با توجه به ساختار و فرهنگ هر سازمان، راه‌های ارتقا برند کارفرمایی متفاوت هستند. اما بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای ساختن برند کارفرمایی شامل موراد زیر هستند:

1.فعال کردن شرکت در شبکه های اجتماعی

اولین قدم برای ساختن یک تصویر شفاف و مثبت از شرکت این است که با یک استراتژی درست محتوایی در شبکه‌هایی مثل لینکدین و اینستاگرام فعال باشیم و با مخاطبان (چه کارکنان و چه بازدیدکنندگان دیگر) در بین پست‌ها و استوری مشارکت فعال داشته باشیم.

محتواهایی در زمینه:

  • نمایش بهتر فضای کار
  • جریان‌های خبری شرکت
  • داستان برند و شکل گیری شرکت
  • تولید وانتشار پست‌های آموزشی و سرگرمی در حوزه کاری شرکت

استراتژی های خوب محتوایی برای ساخت برند کارفرمایی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

2.همکاری تیم‌های منابع انسانی، روابط عمومی و بازاریابی در جهت برندسازی

برای ساختن یک تصویر مناسب از شرکت، همکاری نزدیک کارشناسان منابع انسانی و متخصصان بازاریابی اهمیت زیادی دارد. برای ساختن برند کارفرمایی باید یک استراتژی مشخص برای دو تیم HR وMarketing  مجموعه تعیین شود. از آگهی‌های تبلیغاتی شرکت گرفته تا آگهی‌های استخدامی همگی باید همسو با یکدیگر در جهت معرفی امکانات و نقاط قوت یک برند تجاری باشند.

3.تولید محتوای مستمر و هدفمند در سایت و انتشار اهداف و ماموریت و چشم انداز

بلاگ شرکت با محتوای طبقه بندی شده که نمایش دهنده ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی مجموعه باشد اهمیت زیادی در تقویت برند کارفرمایی شما دارد. کافی است واحد روابط عمومی شرکت با درنظر گرفتن ارزش‌ها و اولویت‌های مجموعه محتوا را در قالب‌های اطلاع رسانی و آموزش در وب سایت منتشر کند.

4.تهیه و انتشار آگهی های استخدام خلاق

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند برای برند کارفرمایی شما میانبر خوبی باشد، طراحی و انتشار آگهی‌های استخدامی در قالب‌های خلاقانه است. خیلی از کارجویان با دیدن متن آگهی استخدامی جذاب شما علاقمند می‌شوند از سایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت بازدید کنند و در مراحل بعدی رزومه ارسال کنند.

5.استفاده از تکنیک‌های محیط کاری خلاق برای ایجاد فضای راحت و پویا

خیلی از کارجویان به ویژه نیروهای نسل z یا همان Z-Generation ها ترجیح می‌دهند به جای کار کردن در فضای کلاسیک، در محیط‌های کاری خلاق کار کنند. مقاله چطور یک محیط کاری راحت و خلاق داشته باشیم؟ به شما کمک می‌کند با ساده‌ترین روش‌ها یک فضای کاری جذاب بسازید.

تقویت برند کارفرمایی و ساختن برند کارفرمایی

6.برگزاری نظرسنجی‌های ارزیابی محیط کار از دید پرسنل

بررسی نتایج نظرسنجی‌هایی مثل تست رضایت شغلی به مدیران منابع انسانی کمک می‌کند تا متوجه شوند پرسنل چه حسی نسبت به محیط کار دارند. نقاط قوت و ضعف یک فضای کاری از نوع ارتباط مدیران با پرسنل تا سازگاری با قوانین و مقررات کاری از طریق چنین نظرسنجی هایی قابل تشخیص است. مدیران می‌توانند با تقویت محورهای ارزشمند و مورد تقاضای کارکنان و کاهش و حذف مسائل آزاردهنده، برند کارفرمایی را تقویت کنند.

7.بازنگری و تغییر فرایندهای جذب و استخدام در جهت خوشایندکردن تجربه استخدام

هر کارجویی که وارد فرایند مصاحبه و استخدام می‌شود حتی اگر در شرکت ما استخدام هم نشود می‌تواند یک سفیر برای برند کارفرمایی‌مان باشد. تجربه مثبت یا منفی کسانی که وارد چرخه همکاری با شرکت می‌شود یک فاکتور حیاتی در ساختن برند کارفرمایی هر مجموعه است. احترام گذاشتن به حقوق و شخصیت کارجو از لحظه دریافت رزومه و مصاحبه‌های تلفنی و حضوری تا برخورد حرفه‌ای مدیران در مصاحبه و پس از آن همگی عواملی هستند که می‌توانند به اعتبار شرکت اضافه کنند یا اینکه تصویر برند شما را مخدوش کنند.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: 10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد

8.برگزاری رویدادهای آموزشی و تفریحی برای کارکنان

ساختن تجربه‌های کار گروهی و لحظات شاد برای پرسنل، ساده ترین روش‌هایی هستند که متخصصان منابع انسانی در یک سازمان برای تقویت برند کارفرمایی به کار می‌برند. دوره‌های آموزش داخلی که متناسب با نیازهای هر تیم کاری تعریف می‌شود، حس ارزشمند بودن و توسعه فردی را در کارکنان زنده می‌کند و خود به خود باعث رضایت شغلی می‌شود.

9.برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای عموم در زمینه محصولات و خدمات شرکت

خیلی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا برای انجام مسئولیت اجتماعی خود دوره‌های آموزشی رایگان در راستای اهداف تبلیغاتی و حتی آگاهی رسانی بیشتر برگزار می‌کنند. چنین رویدادهایی به تنهایی نشان دهنده اعتبار برند شما و تبلیغی غیر مستقیم برای محصولات و خدمات شرکت است.

10.طراحی ساختار و نظام پاداش و تشویق در مجموعه برای کارکنان

یکی از بنیان‌های ارزش آفرینی در هر سازمان، طراحی نظام پاداش و تشویق برای افزایش بهره وری کارکنان است. خیلی از شرکت‌ها با روش‌هایی مثل kpi گذاری و OKR عملکرد تیم‌ها را بررسی می‌کنند و بر همین اساس شیوه‌های قابل اطمینانی برای پاداش و امتیازدهی دارند.

شما چه روش‌های دیگری برای تقویت برند کارفرمایی سراغ دارید؟

منبع https://www.forbes.com/

عکس‌ها: کافه بازار

بیشتر بخوانید:

برون سپاری موضوع استخدام؛ راهکاری هوشمندانه برای مدیران!

هدهانتینگ چیست و چگونه باعث پیشرفت سازمان ها می شود؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!