کاران
  • کارجویان
  • کارفرمایان
  • تست شخصیت شناسی
  • مجله
  • درباره ما
کاران
loginورود | ثبت نام
  • کارجویانkeyboard_arrow_left
    • رزومه ساز
    • آشنایی با رزومه ویدئویی
    • خبرم کن
    • معرفی ام کن
    • تست های شخصیت شناسی
    • دسته بندی مشاغل
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • محاسبه حقوق و دستمزد
    • مقایسه حقوق و دستمزد
  • کارفرمایانkeyboard_arrow_left
    • ثبت آگهی استخدام
    • تعرفه آگهی های استخدام
    • مصاحبه/جلسه آنلاین
    • تیم خودت را بشناس
    • معرفی کسب و کار ها
  • تست شخصیت شناسیkeyboard_arrow_left
    • همه تست ها
    • تست EQ
    • تست MBTI
    • تست هوش گاردنر
    • تست ذهن آگاهی
    • تست مهارت های یادگیری
    • تست رضایت شغلی
    • تست عزت نفس
    • تست تاب آوری
    • تست تحمل استرس
    • تست شادمانی
  • مجله
  • درباره ماkeyboard_arrow_left
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • سوالات متداول
    • خبرنامه کاران
    • کاران در رسانه ها
    • خدمات منابع انسانی
    • کاران برای کارجویان
    • استخدام برای کارفرمایان

    از کلمات مناسب تر استفاده کنید

سایت کاریابی و آگهی استخدام کاران (خانه)  
  • 5 دقیقه
  • ۱۴۰۱/۲/۱۸
  • 88 نفر
commentstar_border
ارسال گزارشwarning
share
content_copyکپی لینک کوتاه
اشتراک در تلگرام
اشتراک در توئیتر
اشتراک در لینکدین
rss_feed
    commentstar_border
    ارسال گزارشwarning
    share
    content_copyکپی لینک کوتاه
    اشتراک در تلگرام
    اشتراک در توئیتر
    اشتراک در لینکدین
    rss_feed

      10 روش برای تقویت برند کارفرمایی

      اگر به دنبال متمایز کردن برند شرکت یا سازمان تان هستید 10 راهکار این مقاله کاران به شما کمک کند یک تصویر خوب از برند تجاری تان برای جذب و استخدام بسازید.

      نویسندهسپیده نیکخواه
      اخبار کاران
      5 دقیقه
      ۱۴۰۱/۲/۱۸
      88 نفر

      تقویت برند کارفرمایی ارتقا برند کارفرمایی

      برند کارفرمایی (Employer Branding) یکی از معیارهای مهم کارجویان حرفه ای برای انتخاب یک شرکت به عنوان محل کار است. در واقع  برند کارفرمایی به عنوان یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، همان تصویر ذهنی مخاطبان و مشتریان از نام کسب و کار شماست. 

      بزرگترین و موفق ترین سازمان ها و شرکت های جهان در حال حاضر از خدمات برند کارفرمایی به عنوان موثرترین استراتژی استخدام استفاده می کنند تا با حسن شهرت خود بتوانند بهترین نیرو ها را جذب کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

      در همین زمینه بیشتر بخوانید: 12 روش جدید برای استخدام موفق 

      10 روش برای تقویت برند کارفرمایی

      با توجه به ساختار و فرهنگ هر سازمان، راه های ارتقا برند کارفرمایی متفاوت هستند. اما بهترین و کارآمدترین روش ها برای ساختن برند کارفرمایی شامل موراد زیر هستند:

      1.فعال کردن شرکت در شبکه های اجتماعی

      اولین قدم برای ساختن یک تصویر شفاف و مثبت از شرکت این است که با یک استراتژی درست محتوایی در شبکه هایی مثل لینکدین و اینستاگرام فعال باشیم و با مخاطبان (چه کارکنان و چه بازدیدکنندگان دیگر) در بین پست ها و استوری مشارکت فعال داشته باشیم.

      محتواهایی در زمینه:

      • نمایش بهتر فضای کار
      • جریان های خبری شرکت
      • داستان برند و شکل گیری شرکت
      • تولید وانتشار پست های آموزشی و سرگرمی در حوزه کاری شرکت

      استراتژی های خوب محتوایی برای ساخت برند کارفرمایی در شبکه های اجتماعی هستند.

      2.همکاری تیم های منابع انسانی، روابط عمومی و بازاریابی در جهت برندسازی

      برای ساختن یک تصویر مناسب از شرکت، همکاری نزدیک کارشناسان منابع انسانی و متخصصان بازاریابی اهمیت زیادی دارد. برای ساختن برند کارفرمایی باید یک استراتژی مشخص برای دو تیم HR وMarketing  مجموعه تعیین شود. از آگهی های تبلیغاتی شرکت گرفته تا آگهی های استخدامی همگی باید همسو با یکدیگر در جهت معرفی امکانات و نقاط قوت یک برند تجاری باشند.

      3.تولید محتوای مستمر و هدفمند در سایت و انتشار اهداف و ماموریت و چشم انداز

      بلاگ شرکت با محتوای طبقه بندی شده که نمایش دهنده ارزش ها و فرهنگ سازمانی مجموعه باشد اهمیت زیادی در تقویت برند کارفرمایی شما دارد. کافی است واحد روابط عمومی شرکت با درنظر گرفتن ارزش ها و اولویت های مجموعه محتوا را در قالب های اطلاع رسانی و آموزش در وب سایت منتشر کند.

      4.تهیه و انتشار آگهی های استخدام خلاق

      یکی از مهم ترین عواملی که می تواند برای برند کارفرمایی شما میانبر خوبی باشد، طراحی و انتشار آگهی های استخدامی در قالب های خلاقانه است. خیلی از کارجویان با دیدن متن آگهی استخدامی جذاب شما علاقمند می شوند از سایت و شبکه های اجتماعی شرکت بازدید کنند و در مراحل بعدی رزومه ارسال کنند.

      5.استفاده از تکنیک های محیط کاری خلاق برای ایجاد فضای راحت و پویا

      خیلی از کارجویان به ویژه نیروهای نسل z یا همان Z-Generation ها ترجیح می دهند به جای کار کردن در فضای کلاسیک، در محیط های کاری خلاق کار کنند. مقاله چطور یک محیط کاری راحت و خلاق داشته باشیم؟ به شما کمک می کند با ساده ترین روش ها یک فضای کاری جذاب بسازید.

      تقویت برند کارفرمایی و ساختن برند کارفرمایی

      6.برگزاری نظرسنجی های ارزیابی محیط کار از دید پرسنل

      بررسی نتایج نظرسنجی هایی مثل تست رضایت شغلی به مدیران منابع انسانی کمک می کند تا متوجه شوند پرسنل چه حسی نسبت به محیط کار دارند. نقاط قوت و ضعف یک فضای کاری از نوع ارتباط مدیران با پرسنل تا سازگاری با قوانین و مقررات کاری از طریق چنین نظرسنجی هایی قابل تشخیص است. مدیران می توانند با تقویت محورهای ارزشمند و مورد تقاضای کارکنان و کاهش و حذف مسائل آزاردهنده، برند کارفرمایی را تقویت کنند.

      7.بازنگری و تغییر فرایندهای جذب و استخدام در جهت خوشایندکردن تجربه استخدام

      هر کارجویی که وارد فرایند مصاحبه و استخدام می شود حتی اگر در شرکت ما استخدام هم نشود می تواند یک سفیر برای برند کارفرمایی مان باشد. تجربه مثبت یا منفی کسانی که وارد چرخه همکاری با شرکت می شود یک فاکتور حیاتی در ساختن برند کارفرمایی هر مجموعه است. احترام گذاشتن به حقوق و شخصیت کارجو از لحظه دریافت رزومه و مصاحبه های تلفنی و حضوری تا برخورد حرفه ای مدیران در مصاحبه و پس از آن همگی عواملی هستند که می توانند به اعتبار شرکت اضافه کنند یا اینکه تصویر برند شما را مخدوش کنند.

      در همین زمینه بیشتر بخوانید: 10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد

      8.برگزاری رویدادهای آموزشی و تفریحی برای کارکنان

      ساختن تجربه های کار گروهی و لحظات شاد برای پرسنل، ساده ترین روش هایی هستند که متخصصان منابع انسانی در یک سازمان برای تقویت برند کارفرمایی به کار می برند. دوره های آموزش داخلی که متناسب با نیازهای هر تیم کاری تعریف می شود، حس ارزشمند بودن و توسعه فردی را در کارکنان زنده می کند و خود به خود باعث رضایت شغلی می شود.

      9.برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای عموم در زمینه محصولات و خدمات شرکت

      خیلی از بزرگ ترین شرکت های دنیا برای انجام مسئولیت اجتماعی خود دوره های آموزشی رایگان در راستای اهداف تبلیغاتی و حتی آگاهی رسانی بیشتر برگزار می کنند. چنین رویدادهایی به تنهایی نشان دهنده اعتبار برند شما و تبلیغی غیر مستقیم برای محصولات و خدمات شرکت است.

      10.طراحی ساختار و نظام پاداش و تشویق در مجموعه برای کارکنان

      یکی از بنیان های ارزش آفرینی در هر سازمان، طراحی نظام پاداش و تشویق برای افزایش بهره وری کارکنان است. خیلی از شرکت ها با روش هایی مثل kpi گذاری و OKR عملکرد تیم ها را بررسی می کنند و بر همین اساس شیوه های قابل اطمینانی برای پاداش و امتیازدهی دارند.

      شما چه روش های دیگری برای تقویت برند کارفرمایی سراغ دارید؟

      منبع https://www.forbes.com/

      عکس ها: کافه بازار

      بیشتر بخوانید:

      برون سپاری موضوع استخدام؛ راهکاری هوشمندانه برای مدیران!

      هدهانتینگ چیست و چگونه باعث پیشرفت سازمان ها می شود؟

      نظرات و پاسخ‌های شما
      برای ثبت نظر وارد شوید
      رزومه ساز
      رزومه ساز
      ثبت آگهی استخدام
      خبرم کن
      آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!
      searchجستجوهای اخیر در کاریابی آنلاین کاران
          • کاران برای کارجویان
          • جستجو در تمام آگهی‌ها
          • آشنایی با رزومه ساز کاران
          • رزومه‌ساز سریع
          • تست های شخصیت شناسی
          • رزومه ویدئویی
          • استخدام برای کارفرمایان
          • ثبت آگهی استخدامی
          • معرفی‌ام کن
          • مصاحبه/جلسه‌ی آنلاین
          • تعرفه آگهی های استخدام
          • خدمات منابع انسانی کاران
          • معرفی کسب و کارها
          • برند کارفرمایی
          • آشنایی با شغل ها
          • مجله کاران
          • سوالات متداول
          • تماس با کاران
          • درباره کاران
          • کاران در رسانه‌ها
          • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
          headset_mic
          021-41767830
          استخدام در کاران

          پلت فرم کار و استخدام کاران

          نماد اعتماد الکترونیک
          نماد سازماندهی
          androidدانلود اپلیکیشن کارجویی کاران
          androidدانلود اپلیکیشن کارفرمایی کاران
        Copyright 2022 Karan   |   Made with ❤ in Karan | v6.10.8