اعتماد در محل کار برای ارتقای فردی و سازمانی، اهمیت ویژهای دارد. همانطور که اعضای یک تیم ورزشی یا نوازندگی برای پیشبرد کار خودشان نیاز به اعتماد به یکدیگر دارند، همین مساله در محل کار و موقعیتهای شغلی هم وجود دارد. وقتی فردی به همکاران خودش اعتماد بیشتری داشته باشد، همبستگی و درک متقابل بین آنها بیشتر خواهد بود. وقتی یک کارفرما، به کارکنانش اعتماد داشته باشد، به آنها آزادی عمل بیشتری میدهد و خلاقیت بیشتری در کار بروز خواهد کرد. در این مقاله به دلایل مهم بودن اعتماد در محل کار اشاره کردهایم و سپس روشهای ایجاد آن را توضیح دادهایم.
کار تیمی زمانی معنا پیدا میکند که گروهی از افراد با مهارتها و ایدههای مختلف دور هم جمع میشوند تا با هم روی چیزی مشترک کار کنند. ما در کار تیمی به یکدیگر کمک میکنیم، مسئولیتها را به اشتراک میگذاریم و از نقاط قوت خود برای رسیدن به هدف مشترکمان استفاده میکنیم و در نهایت به نتیجه افتخار میکنیم. مثل این است که هرکسی قطعه ای از یک پازل است و خود را به بهترین شکل ممکن برای اینکه تصویر نهایی عالی شود به ارمغان میآورد. در دنیای امروز همکاری بیوقفه افرادی که مانند نوازندگان یک کنسرت هستند برای رسیدن به یک سمفونی گوشنواز، سنگ بنای موفقیت در تجارت است. این مقاله به مفهوم کار تیمی میپردازد، استراتژیهایی را برای بهبود آن توضیح میدهد، و روشن میکند که چگونه شما به عنوان مدیر منابع انسانی، میتوانید روحیه ارزشمند کار تیمی را در طول مصاحبههای شغلی تشخیص دهید.
در دنیای حرفهای و پیچیده امروز، همکار خوب بودن فقط انجام وظایف نیست. یک همکار خوب دارای ترکیبی منحصر به فرد از ویژگیها و رفتارهایی است که به کار تیمی، ارتباط موثر با دیگران و موفقیت کلی کمک میکند. در این مقاله کاران، ویژگیهایی را بررسی میکنیم که یک همکار خوب را تعریف میکند.
در سالهای اخیر فریلنسینگ (Freelancing) به عنوان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از افرادی که به دنبال استقلال و انعطافپذیری در زندگی کاری خود هستند، مطرح شدهاست. در حالی که فریلنسینگ مزایای غیرقابل انکاری را ارائه میدهد اما چالشها و معایبی نیز دارد. در این مقاله کاران، ما به جنبههای کمتر پر زرق و برق زندگی فریلنسری و مشکلات احتمالی که فریلنسرها با آن مواجه میشوند، میپردازیم.
در کسب و کارهای امروزه، سازمانها اغلب با مجموعهای از چالشها مواجه هستند که نیازمند راهحلهای سریع و نوآورانهای هستند. از آنجایی که، مهاجرت کارگران ماهر و متخصصین از کشور ، همراه با موانع اقتصادی ناشی از تحریمها، نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول، به عنوان یک مانع بزرگ در کشور ما شناختهشده، برنامهریزی استراتژیک برای استخدام از اهمیت بالایی برخوردار است. یک استراتژی بلندمدت که تغییرات در شرایط اقتصادی و پویایی نیروی کار را پیشبینی کند، سازمانها را قادر میسازد تا سازگار باقی بمانند. بنابراین کارفرمایان برای اطمینان از ورود مستمر استعدادها به محیط کار و تداوم کسب و کارشان، باید در روشهای استخدام خود تجدیدنظر کنند. این مقاله کاران به رویکردهای استراتژیکی میپردازد که کارفرمایان میتوانند در شرایط فعلی، برای تامین نیروی کار شایسته خود از آن استفاده کنند.
برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ (Personal Branding) فرایند ایجاد برندی اصیل برای شخص یا شرکت شماست. این برند منحصر به شخص شما یا کسب و کار شما خواهد بود. در یک تعریف سادهتر، برند شخصی، همه آن چیزی است که باعث میشود یک مشتری شما را انتخاب کند و نه دیگری را. برای برندسازی شخصی به فاکتورهای مختلفی در حوزه کاری خودتان باید توجه کنید. باید سوالهایی از خودتان بپرسید. چه چیزی محصول یا خدمات شما را از دیگران متفاوت میکند؟ چرا یک مشتری از بین رقبای بسیار، باید با شما تماس بگیرد؟ در محصول شما چه چیزی وجود دارد که برای شما مشتری وفادار میسازد و او را به مخاطب شما تبدیل میکند؟ در این مقاله کاران، با پنج قانون اساسی در حوزه برندسازی شخصی بیشتر آشنا میشویم.
در فضای پر از تغییر و رقابتی دنیای تجارت امروز، روشهای هدفگذاری و ارزیابی عملکرد واحدها تغییرات زیاده داشتهاست. یکی از این چارچوبها که به رسمیت شناخته شدهاست، OKR (اهداف و نتایج کلیدی) است. این مقاله کاران به اصول OKR میپردازد و نشان میدهد که چگونه روشهای سنتی با آن جایگزین شدهاند و سازمانها را با رشد، چابکی و عملکرد بهبود یافته توانمند میکند.
ما در دنیایی زندگی میکنیم که همه چیز از جمله بازار کار در آن در حال تغییرات سریع است. به تبع این تحولات پرسرعت، مفهوم وفاداری در محل کار نیز تغییرات بسیاری کردهاست. وفاداری در عصر مدرن به عنوان تعهد ثابت به یک کارفرما در دوران کاری تقریبا بیمعنی است، و کارفرمایان برای نگهداری نیروها ولو برای چند ماه بیشتر باید عواملی مانند توسعه مهارت، رضایت از کار و رشد شغلی را در نظر بگیرند. به این معنی که صرفا اگر کارمند خیالش از بابت داشتن شغل و دریافت دستمزد راحت باشد به این معنی نیست که کارفرما را همراهی خواهدکرد. این مقاله به بررسی ارتباط و معنی در حال تغییر وفاداری در محل کار پرداختهایم و چگونگی سازگاری کارکنان و کارفرمایان مشاغل معاصر را بررسی میکنیم.
فریلنسینگ ترکیبی منحصر به فرد از خودمختاری، تنوع و تجارب کارآفرینی را ارائه میدهد که برای بسیاری از افرادی که به دنبال یک زندگی کاری انعطاف پذیرتر و پویا هستند، جذاب است. این مقاله مزایا و معایب شغل فریلنسرها (Freelancer) را بررسی میکند و تجربیات و چالشهای منحصربهفردی را که با پذیرش خوداشتغالی در اقتصاد گیگ به وجود میآیند، روشن میکند.
اگر به یک صندلی گهوارهای دقت کرده باشید، حرکت دارد ولی از جایش تکان نمیخورد. سندروم صنلی گهوارهای نامش را از همین حالت گرفته است. یعنی فرد یا سازمان به شکلهای گوناگون برای رشد و حرکت رو به جلو تلاش میکنند اما نتیجهای نمیگیرند. در این مقاله کاران، سندروم صندلی گهوارهای کامل تعریف میکنیم، چرایی رخ دادنش را بررسی میکنیم و در نهایت راهکارهایی برای پیشگیری از آن پیشنهاد میدهیم.
اخبار کاران را در شبکه های اجتماعی، زودتر ببنید